Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Tożsamość kulturowa, religijność i edukacja religijna postrzegana z perspektywy społeczności szkół z polskim językiem nauczania
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Ta publikacja przedstawia unikalne spojrzenie na kwestie tożsamości kulturowej, religijności i edukacji religijnej, analizowane z perspektywy uczniów, rodziców i nauczycieli z polskich szkół za granicą. Ewa Ogrodzka-Mazur w swoim rozdziale szczególnie koncentruje się na poczuciu tożsamości narodowej i etnicznej tych grup, operując między kulturalistycznym modelem tożsamości a integracją społeczną. Autorka zwraca uwagę na współczesne czynniki kształtujące tożsamość europejską, takie jak globalizacja, migracje i wielokulturowość, podkreślając potrzebę edukacji międzykulturowej w polskich szkołach za granicą, która wspierałaby wielowymiarowe poczucie tożsamości.
Aniela Różańska analizuje sytuację młodych ludzi, którzy wraz z rodzinami przenieśli się za granicę, co stawia przed nimi wyzwania w obszarze tożsamości religijnej. W swoim rozdziale skupia się na tym, jak zmiana kraju i nowe środowisko wpływają na postrzeganie roli religii w życiu młodzieży uczącej się w polskich szkołach w Austrii, Francji i Czechach. Autorka bada również, w jakim stopniu religijność polskiej młodzieży jest kształtowana przez uczestnictwo w szkolnej edukacji religijnej i jak przygotowuje ona do życia w bardziej zróżnicowanym religijnie środowisku.
Ostatni rozdział Urszuli Klajmon-Lech poświęcony jest edukacji religijnej w szkołach z polskim językiem nauczania. Przez pojęcie to Autorka rozumie różnorodne procesy wpływające na przemiany zgodne z religijnymi założeniami. Klajmon-Lech omawia specyfikę wychowania religijnego w rodzinie, podstawowe elementy katechezy szkolnej oraz aktywności duszpasterskie wśród Polaków żyjących za granicą. Przedstawia wyniki badań wśród uczniów i rodziców, badając, czy miejscowe szkoły na emigracji odpowiadają na oczekiwania edukacyjne rodzin polskiego pochodzenia w zakresie religii. Teoretyczną podstawą rozważań są m.in. założenia edukacji międzykulturowej oraz teorie katechetyczne dotyczące modeli edukacji religijnej.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Ta publikacja przedstawia unikalne spojrzenie na kwestie tożsamości kulturowej, religijności i edukacji religijnej, analizowane z perspektywy uczniów, rodziców i nauczycieli z polskich szkół za granicą. Ewa Ogrodzka-Mazur w swoim rozdziale szczególnie koncentruje się na poczuciu tożsamości narodowej i etnicznej tych grup, operując między kulturalistycznym modelem tożsamości a integracją społeczną. Autorka zwraca uwagę na współczesne czynniki kształtujące tożsamość europejską, takie jak globalizacja, migracje i wielokulturowość, podkreślając potrzebę edukacji międzykulturowej w polskich szkołach za granicą, która wspierałaby wielowymiarowe poczucie tożsamości.
Aniela Różańska analizuje sytuację młodych ludzi, którzy wraz z rodzinami przenieśli się za granicę, co stawia przed nimi wyzwania w obszarze tożsamości religijnej. W swoim rozdziale skupia się na tym, jak zmiana kraju i nowe środowisko wpływają na postrzeganie roli religii w życiu młodzieży uczącej się w polskich szkołach w Austrii, Francji i Czechach. Autorka bada również, w jakim stopniu religijność polskiej młodzieży jest kształtowana przez uczestnictwo w szkolnej edukacji religijnej i jak przygotowuje ona do życia w bardziej zróżnicowanym religijnie środowisku.
Ostatni rozdział Urszuli Klajmon-Lech poświęcony jest edukacji religijnej w szkołach z polskim językiem nauczania. Przez pojęcie to Autorka rozumie różnorodne procesy wpływające na przemiany zgodne z religijnymi założeniami. Klajmon-Lech omawia specyfikę wychowania religijnego w rodzinie, podstawowe elementy katechezy szkolnej oraz aktywności duszpasterskie wśród Polaków żyjących za granicą. Przedstawia wyniki badań wśród uczniów i rodziców, badając, czy miejscowe szkoły na emigracji odpowiadają na oczekiwania edukacyjne rodzin polskiego pochodzenia w zakresie religii. Teoretyczną podstawą rozważań są m.in. założenia edukacji międzykulturowej oraz teorie katechetyczne dotyczące modeli edukacji religijnej.
