InPost Paczkomaty 24/7
13.99 zł
Darmowa dostawa od 190 zł
Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka jest monografią katowickiego dworca kolejowego wybudowanego w latach 19661972, według projektu warszawskich architektów: Wacława Kłyszewskiego, Jerzego Mokrzyńskiego i Eugeniusza Wierzbickiego. Celem Autorki było możliwie pełne zestawienie faktografii, między innymi dotyczącej konkursu architektonicznego z 1959 roku. Oprócz analizy form architektonicznych dzieła praca naświetla także szerszy kontekst polityczny nowych realizacji w Katowicach w latach 60. i 70. XX wieku. Katowicki dworzec był obiektem wyjątkowym w skali Europy ze względu na zastosowanie unikatowej i bardzo pracochłonnej konstrukcji szesnastu żelbetowych kielichów, stanowiących zarazem przekrycie budynku. Mimo swej niepodważalnej wartości jako dzieła architektury i wbrew protestom specjalistów i części mieszkańców budynek, wraz z przestrzennym placem przed wejściem głównym, musiał ustąpić miejsca nowemu dworcowi i powierzchniom handlowym.
Od Redakcji
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka jest monografią katowickiego dworca kolejowego wybudowanego w latach 19661972, według projektu warszawskich architektów: Wacława Kłyszewskiego, Jerzego Mokrzyńskiego i Eugeniusza Wierzbickiego. Celem Autorki było możliwie pełne zestawienie faktografii, między innymi dotyczącej konkursu architektonicznego z 1959 roku. Oprócz analizy form architektonicznych dzieła praca naświetla także szerszy kontekst polityczny nowych realizacji w Katowicach w latach 60. i 70. XX wieku. Katowicki dworzec był obiektem wyjątkowym w skali Europy ze względu na zastosowanie unikatowej i bardzo pracochłonnej konstrukcji szesnastu żelbetowych kielichów, stanowiących zarazem przekrycie budynku. Mimo swej niepodważalnej wartości jako dzieła architektury i wbrew protestom specjalistów i części mieszkańców budynek, wraz z przestrzennym placem przed wejściem głównym, musiał ustąpić miejsca nowemu dworcowi i powierzchniom handlowym.
Od Redakcji