Książka - Retromania

DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Retromania

Retromania

DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Po świetnie przyjętej "Podrzyj, wyrzuć, zacznij jeszcze raz" (Wydawnictwo Krytyki Politycznej, 2015) przyszedł czas na jego najbardziej znaną na świecie książkę- "Retromanię".
"Retromania" przygląda się temu, w jaki sposób współczesna muzyka popularna (chociaż Reynolds rozszerza swoją analizę również na modę, film i inne dziedziny sztuki) używa i nadużywa dziedzictwa własnej przeszłości.

Dlaczego dzisiejszą popkulturę napędza nostalgia, swoista tęsknota za "czasem przed czasem", za nieustającą epoką dzieciństwa?

Jaka jest historia "empetrójki"?
Czy różnica między kompaktem a mp3 jest taka sama jak między sokiem pomarańczowym "naturalnym", a sokiem na bazie rozcieńczonego koncentratu?
Czy winyl byłby tu w takim razie sokiem świeżo wyciśniętym z ekologicznych pomarańczy?

Czym jest wirtualny kokon i dlaczego coraz więcej współczesnych rodzin wije w nim swoje wspólne gniazdo?
I jak się ma do tego "Cosmogramma" Flying Lotusa? (A dlaczego nie wziąć wszystkich tych patentów z przeszłości, dodać dzisiejsze, najnowsze technologie i wysmażyć najbardziej popaprany szajs, jaki jest do pomyślenia?!)

Czy zdobycz oznacza zarazem utratę?
Dlaczego internet drąży dziury w teraźniejszości? Co spogląda przez te dziury?
A jak wpływa na nasze umysły?
Dlaczego staliśmy się ludźmi- naleśnikami?
Czym jest lektura ślizgowa i jak się ma do czasów, w których żyjemy?
Czym różni się nuda teraz od nudy kiedyś? I z czego się bierze?
Czy kultura jest w stanie przetrwać w warunkach braku ograniczeń?
Dlaczego cierpisz przez niczym nieograniczony dostęp?
Czy sieć zdezintegruje nasze rodziny?
Czy za 2000 lat ludzie będą traktować YouTube′a tak, jak my traktujemy hieroglify staroegipskie?
Jesteś konsumentem- wirtuozem czy kolejnym, typowym zombie z galerii handlowej? A może jesteś konsumentem- antykoneserem?
Jak się mają Pokemony do winyli?
Co stanie się z twoją kolekcją płyt jak już umrzesz i dlaczego tyle płyt jest niekolekcjonowalnych?
Jak nazwać neurologiczną drżączkę człowieka podłączonego do Sieci?
Dlaczego iPod robi z nas biedaków? Czy możesz wtłoczyć tam całe swoje życie? Czy będzie to jeszcze użyteczne? Czy iPod to talizman oddalający śmierć? Czy kiedy załadujesz już do niego wszystkie piosenki, jakie kiedykolwiek nagrano, czy którejkolwiek z nich jeszcze posłuchasz?
Czy darmowa muzyka stała się przez swą darmowość bezwartościowa?
Czy łatwiej było nawiązać z nią osobistą relację, kiedy była jeszcze przedmiotem?
Czy mniej oznacza więcej?
Czy znaleźliśmy się w pułapce?
Dlaczego Nick Cave skowerował Elvisa Presleya i jakie miejsce w tej historii zajmuje martwo urodzony brat- bliźniak Króla z Memphis?
Czym jest kapela portalowa i dlaczego akurat Sonic Youth są jej najlepszym przykładem?
Jak, po zawyżonych cenach, sprzedać stare winyle z Italo- Disco? Jak zrobić z nich megarzadkie skarby?
Skąd wzięły się boksy wielopłytowe i czy podnoszą zawartą w nich muzykę do rangi pomnika czy raczej nagrobka?
Jak się ma "Człowiek z wysokiego zamku" Philipa K. Dicka do przedwojennych płyt szelakowych na 78 obrotów?
Czego słuchają japońscy hipsterzy?
Chciałbyś posłuchać futurystycznego szanty za syntezatorach i dlaczego Lady GaGa mogłaby nagrać płytę z taką zawartością?
Dlaczego w swingującym Londynie lat 60-tych moda przyszłości opierała się na modzie z przeszłości i czy mogło to być jednym z powodów ataku bombowego?
Czym różni się vintage od retro? I dlaczego służył w swym czasie feminstkom za zbroję?
A jak szybko przyspieszyć zejście po LSD?
Co ma wpólnego tradycyjny jazz z kulturą rave?
Jaka jest historia brytyjskich modsów?
Kiedy i gdzie bywalcy klubów z muzyką northern soul rozprawiali nad zaletami kody, kety i mety, futra, siary i batata?
Czym jest oldschool? Jesteś w stanie zatrzymać czas?
Czemu zawdzięczamy odrodzenie się niezależnych wytwórni płytowych?
Czy punk rock naprawdę był rewolucyjny?
Dlaczego John Lennon, po latach intensywnego zażywania LSD i komponowania dość surrealistycznych utworów ("Jestem morsem") wrócił do rock "n" rolla w jego pierwotnej formie?
Z czego wzięło się psychobilly? Czy rock "n" roll może zamienić się w ducha?
Czy samplowanie jest aktem zniewolenia? Czy sample to zarazem duchy i niewolnicy?
Czy didżeje naruszają nietykalność winylowych trupów i czy można porównać ich do handlarzy ludzkimi organami?
Czym jest pop hipnagogiczny?
Co ma wspólnego new age z krautrockiem?
Dlaczego kaseta magnetofonowa jest formatem widmontologicznym?
Czy mash-up to bękarci pop? Czy może raczej rodzaj wymiotu?
Czy istnieje nostalgia za przyszłością?
Czy wkroczyliśmy w epokę kompletnie pozbawioną wyobraźni?
Czy wykiwano nas z naszej przyszłości?
I jak się ma do tego wszystkiego architektura brutalistyczna?
Jak objawia się retrofuturyzm Buriala?
Czy kultura retro jest kolejnym z obliczy załamania i upadku zachodu? Czy nadejdzie ratunek?
Czy przyszłość w popkulturze istnieje? Czy powiesz jeszcze kiedyś:
"jeszcze w życiu nie słyszałem czegoś takiego"?

Wybierz stan zużycia:

WIĘCEJ O SKALI

Po świetnie przyjętej "Podrzyj, wyrzuć, zacznij jeszcze raz" (Wydawnictwo Krytyki Politycznej, 2015) przyszedł czas na jego najbardziej znaną na świecie książkę- "Retromanię".
"Retromania" przygląda się temu, w jaki sposób współczesna muzyka popularna (chociaż Reynolds rozszerza swoją analizę również na modę, film i inne dziedziny sztuki) używa i nadużywa dziedzictwa własnej przeszłości.

Dlaczego dzisiejszą popkulturę napędza nostalgia, swoista tęsknota za "czasem przed czasem", za nieustającą epoką dzieciństwa?

Jaka jest historia "empetrójki"?
Czy różnica między kompaktem a mp3 jest taka sama jak między sokiem pomarańczowym "naturalnym", a sokiem na bazie rozcieńczonego koncentratu?
Czy winyl byłby tu w takim razie sokiem świeżo wyciśniętym z ekologicznych pomarańczy?

Czym jest wirtualny kokon i dlaczego coraz więcej współczesnych rodzin wije w nim swoje wspólne gniazdo?
I jak się ma do tego "Cosmogramma" Flying Lotusa? (A dlaczego nie wziąć wszystkich tych patentów z przeszłości, dodać dzisiejsze, najnowsze technologie i wysmażyć najbardziej popaprany szajs, jaki jest do pomyślenia?!)

Czy zdobycz oznacza zarazem utratę?
Dlaczego internet drąży dziury w teraźniejszości? Co spogląda przez te dziury?
A jak wpływa na nasze umysły?
Dlaczego staliśmy się ludźmi- naleśnikami?
Czym jest lektura ślizgowa i jak się ma do czasów, w których żyjemy?
Czym różni się nuda teraz od nudy kiedyś? I z czego się bierze?
Czy kultura jest w stanie przetrwać w warunkach braku ograniczeń?
Dlaczego cierpisz przez niczym nieograniczony dostęp?
Czy sieć zdezintegruje nasze rodziny?
Czy za 2000 lat ludzie będą traktować YouTube′a tak, jak my traktujemy hieroglify staroegipskie?
Jesteś konsumentem- wirtuozem czy kolejnym, typowym zombie z galerii handlowej? A może jesteś konsumentem- antykoneserem?
Jak się mają Pokemony do winyli?
Co stanie się z twoją kolekcją płyt jak już umrzesz i dlaczego tyle płyt jest niekolekcjonowalnych?
Jak nazwać neurologiczną drżączkę człowieka podłączonego do Sieci?
Dlaczego iPod robi z nas biedaków? Czy możesz wtłoczyć tam całe swoje życie? Czy będzie to jeszcze użyteczne? Czy iPod to talizman oddalający śmierć? Czy kiedy załadujesz już do niego wszystkie piosenki, jakie kiedykolwiek nagrano, czy którejkolwiek z nich jeszcze posłuchasz?
Czy darmowa muzyka stała się przez swą darmowość bezwartościowa?
Czy łatwiej było nawiązać z nią osobistą relację, kiedy była jeszcze przedmiotem?
Czy mniej oznacza więcej?
Czy znaleźliśmy się w pułapce?
Dlaczego Nick Cave skowerował Elvisa Presleya i jakie miejsce w tej historii zajmuje martwo urodzony brat- bliźniak Króla z Memphis?
Czym jest kapela portalowa i dlaczego akurat Sonic Youth są jej najlepszym przykładem?
Jak, po zawyżonych cenach, sprzedać stare winyle z Italo- Disco? Jak zrobić z nich megarzadkie skarby?
Skąd wzięły się boksy wielopłytowe i czy podnoszą zawartą w nich muzykę do rangi pomnika czy raczej nagrobka?
Jak się ma "Człowiek z wysokiego zamku" Philipa K. Dicka do przedwojennych płyt szelakowych na 78 obrotów?
Czego słuchają japońscy hipsterzy?
Chciałbyś posłuchać futurystycznego szanty za syntezatorach i dlaczego Lady GaGa mogłaby nagrać płytę z taką zawartością?
Dlaczego w swingującym Londynie lat 60-tych moda przyszłości opierała się na modzie z przeszłości i czy mogło to być jednym z powodów ataku bombowego?
Czym różni się vintage od retro? I dlaczego służył w swym czasie feminstkom za zbroję?
A jak szybko przyspieszyć zejście po LSD?
Co ma wpólnego tradycyjny jazz z kulturą rave?
Jaka jest historia brytyjskich modsów?
Kiedy i gdzie bywalcy klubów z muzyką northern soul rozprawiali nad zaletami kody, kety i mety, futra, siary i batata?
Czym jest oldschool? Jesteś w stanie zatrzymać czas?
Czemu zawdzięczamy odrodzenie się niezależnych wytwórni płytowych?
Czy punk rock naprawdę był rewolucyjny?
Dlaczego John Lennon, po latach intensywnego zażywania LSD i komponowania dość surrealistycznych utworów ("Jestem morsem") wrócił do rock "n" rolla w jego pierwotnej formie?
Z czego wzięło się psychobilly? Czy rock "n" roll może zamienić się w ducha?
Czy samplowanie jest aktem zniewolenia? Czy sample to zarazem duchy i niewolnicy?
Czy didżeje naruszają nietykalność winylowych trupów i czy można porównać ich do handlarzy ludzkimi organami?
Czym jest pop hipnagogiczny?
Co ma wspólnego new age z krautrockiem?
Dlaczego kaseta magnetofonowa jest formatem widmontologicznym?
Czy mash-up to bękarci pop? Czy może raczej rodzaj wymiotu?
Czy istnieje nostalgia za przyszłością?
Czy wkroczyliśmy w epokę kompletnie pozbawioną wyobraźni?
Czy wykiwano nas z naszej przyszłości?
I jak się ma do tego wszystkiego architektura brutalistyczna?
Jak objawia się retrofuturyzm Buriala?
Czy kultura retro jest kolejnym z obliczy załamania i upadku zachodu? Czy nadejdzie ratunek?
Czy przyszłość w popkulturze istnieje? Czy powiesz jeszcze kiedyś:
"jeszcze w życiu nie słyszałem czegoś takiego"?

Szczegóły

Inne książki tego autora

Książki z tej samej kategorii

Opinie

Dostawa i płatność

Szczegóły

Okładka: Miękka

Ilość stron: 576

Rok wydania: 2018

Rozmiar: 145 x 210 mm

ID: 9788394214098

Autorzy: Simon Reynolds

Wydawnictwo: Kosmos Kosmos

Inne książki: Simon Reynolds

Broszurowa , W magazynie
Używana Wyprzedaż
Chambers Phil
Miękka , W magazynie
Używana Wyprzedaż
Benchley Peter
Miękka , W magazynie
Używana Wyprzedaż
Jenny Dooley
Broszurowa , 72h wysyłka
Nowa Wyprzedaż
Tyce Harriet
Miękka , W magazynie
Używana Wyprzedaż

Taniej o 24.00 zł 0.00 zł

Agnieszka Mielech
Miękka , W magazynie
Używana

Taniej o 27.14 zł 0.00 zł

Carew Leo
Miękka , W magazynie
Używana Wyprzedaż
Rachel Paling
72h wysyłka
Nowa Wyprzedaż
Opinie użytkowników
0.0
0 ocen i 0 recenzji
Reviews Reward Icon

Napisz opinię o książce i wygraj nagrodę!

W każdym miesiącu wybieramy najlepsze opinie i nagradzamy recenzentów.

Dowiedz się więcej

Wartość nagród w tym miesiącu

850 zł

Napisz opinię i wygraj nagrodę!
Twoja ocena to:
wybierz ocenę 0
Treść musi mieć więcej niż 50 znaków

Dodaj swoją opinię

Zaloguj się na swoje konto, aby mieć możliwość dodawania opinii.

Czy chcesz zostawić tylko ocenę?

Dodanie samej oceny o książce nie jest brane pod uwagę podczas losowania nagród. By mieć szansę na otrzymanie nagrody musisz napisać opinię o książce.

Sposoby dostawy

Płatne z góry

InPost Paczkomaty 24/7

InPost Paczkomaty 24/7

13.99 zł

Darmowa dostawa od 190 zł

ORLEN Paczka

ORLEN Paczka

11.99 zł

Darmowa dostawa od 190 zł

Kurier GLS

Kurier GLS

12.99 zł

Darmowa dostawa od 190 zł

Kurier DPD

Kurier DPD

13.99 zł

Darmowa dostawa od 190 zł

Pocztex Kurier

Pocztex Kurier

12.99 zł

Darmowa dostawa od 190 zł

Kurier GLS - kraje UE

Kurier GLS - kraje UE

69.00 zł

Odbiór osobisty (Dębica)

Odbiór osobisty (Dębica)

3.00 zł

Płatne przy odbiorze

Kurier GLS pobranie Kurier GLS pobranie

23.99 zł

Sposoby płatności

Płatność z góry

Przedpłata

platnosc

Zwykły przelew info