Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Religia w dniu dzisiejszym
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Georges Sorel (1847-1922) to francuski myśliciel, który znacząco wpłynął na rozwój filozofii i socjologii, a także na kształtowanie się idei syndykalizmu, choć sam nigdy aktywnie nie uczestniczył w ruchach społecznych. Jego refleksje intelektualne lokują się na styku różnych nurtów myślowych, od filozofii po inżynierię, przemycając wpływy od Nietzschego po Marksa, a także od Bergsona po Goethego. Sam Sorel postrzegał siebie jako krytycznego kontynuatora myśli Karola Marksa, chociaż Leszek Kołakowski określa jego interpretację marksizmu jako janseistyczną i nazywa go Lutrem tego nurtu.
W dziele "Religia w dniu dzisiejszym" Sorel analizuje krytycznie zarówno podejście teologów-mistyków, jak i oświeceniowe spojrzenie na religię autorstwa Auguste'a Comte’a czy utylitarystyczną perspektywę Herberta Spencera. Szczególną uwagę poświęca jednak analitycznym, choć opartym na wierze, rozważaniom Williama Jamesa na temat doświadczeń religijnych. Sorel próbuje zrozumieć relacje między wiarą a nauką, zwracając uwagę na różnice w postawie katolicyzmu i protestantyzmu wobec dogmatów oraz na podejście Kościoła katolickiego do jansenizmu i panteizmu. Co jest godne uwagi, szczególnie w kontekście jego marksistowskiego dziedzictwa, to niezwykły szacunek Sorela dla przekonań religijnych, który przebija się przez jego prace.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Georges Sorel (1847-1922) to francuski myśliciel, który znacząco wpłynął na rozwój filozofii i socjologii, a także na kształtowanie się idei syndykalizmu, choć sam nigdy aktywnie nie uczestniczył w ruchach społecznych. Jego refleksje intelektualne lokują się na styku różnych nurtów myślowych, od filozofii po inżynierię, przemycając wpływy od Nietzschego po Marksa, a także od Bergsona po Goethego. Sam Sorel postrzegał siebie jako krytycznego kontynuatora myśli Karola Marksa, chociaż Leszek Kołakowski określa jego interpretację marksizmu jako janseistyczną i nazywa go Lutrem tego nurtu.
W dziele "Religia w dniu dzisiejszym" Sorel analizuje krytycznie zarówno podejście teologów-mistyków, jak i oświeceniowe spojrzenie na religię autorstwa Auguste'a Comte’a czy utylitarystyczną perspektywę Herberta Spencera. Szczególną uwagę poświęca jednak analitycznym, choć opartym na wierze, rozważaniom Williama Jamesa na temat doświadczeń religijnych. Sorel próbuje zrozumieć relacje między wiarą a nauką, zwracając uwagę na różnice w postawie katolicyzmu i protestantyzmu wobec dogmatów oraz na podejście Kościoła katolickiego do jansenizmu i panteizmu. Co jest godne uwagi, szczególnie w kontekście jego marksistowskiego dziedzictwa, to niezwykły szacunek Sorela dla przekonań religijnych, który przebija się przez jego prace.
