Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Przez sekundę w sferze wiersza
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Zbiór wierszy "Przez sekundę w sferze wiersza" zawiera dzieła łotewskiego poety Marisa Salejsa w przekładzie Miłosza Waligórskiego. W utworach tych można dostrzec głęboką medytacyjność, gdzie minimalistyczna forma staje się odzwierciedleniem ciszy i wyważonej powściągliwości. Salejs z rozwagą podchodzi do słów, świadom iż każde z nich stanowi ograniczenie, swego rodzaju zamknięcie tego, co nieuchwytne i wolne. W efekcie w jego poezji pełno jest drobnych, ulotnych rzeczy, które poeta delikatnie dotyka swoim wierszem, pozwalając im kontynuować własną wędrówkę.
Łotewska poezja, zarówno ta dawniej tworzona, jak i współczesna, czerpie z tradycji dain – krótkich form ludowych, które głęboko skupiają się na refleksji nad naturą. Ten związek z przyrodą, bardziej pogański niż chrześcijański, odnajduje także Miłosz Waligórski w twórczości Salejsa. Salejs ukazuje człowieka jako gościa w świecie przyrody, wiecznego obserwatora. Przykładem może być wiersz, w którym podmiot liryczny odkłada z ziemi na gałąź opadłe jabłka, wyrażając w ten sposób marzenie o przywróceniu utraconego raju, tak jakby próbował na nowo stworzyć harmonię w niewielkim wymiarze.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Zbiór wierszy "Przez sekundę w sferze wiersza" zawiera dzieła łotewskiego poety Marisa Salejsa w przekładzie Miłosza Waligórskiego. W utworach tych można dostrzec głęboką medytacyjność, gdzie minimalistyczna forma staje się odzwierciedleniem ciszy i wyważonej powściągliwości. Salejs z rozwagą podchodzi do słów, świadom iż każde z nich stanowi ograniczenie, swego rodzaju zamknięcie tego, co nieuchwytne i wolne. W efekcie w jego poezji pełno jest drobnych, ulotnych rzeczy, które poeta delikatnie dotyka swoim wierszem, pozwalając im kontynuować własną wędrówkę.
Łotewska poezja, zarówno ta dawniej tworzona, jak i współczesna, czerpie z tradycji dain – krótkich form ludowych, które głęboko skupiają się na refleksji nad naturą. Ten związek z przyrodą, bardziej pogański niż chrześcijański, odnajduje także Miłosz Waligórski w twórczości Salejsa. Salejs ukazuje człowieka jako gościa w świecie przyrody, wiecznego obserwatora. Przykładem może być wiersz, w którym podmiot liryczny odkłada z ziemi na gałąź opadłe jabłka, wyrażając w ten sposób marzenie o przywróceniu utraconego raju, tak jakby próbował na nowo stworzyć harmonię w niewielkim wymiarze.
