Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Przeszłość i dziś. Język polski. Podręcznik. Klasa 1. Część 2. Renesans - Oświecenie. Zakres podstawowy i rozszerzony
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Druga część podręcznika "Przeszłość i dziś" dla klasy 1 jest poświęcona trzem epokom historycznoliterackim: renesansowi, barokowi i oświeceniu. Zawartość podręcznika została uporządkowana chronologicznie, umożliwiając uczniom płynne zgłębianie literatury i kultury z uwzględnieniem ich historycznoliterackiego kontekstu. Taki układ ułatwia zrozumienie ewolucji myśli i twórczości na przestrzeni dziejów.
Podstawą tej serii jest integracja podejścia historycznego z perspektywą współczesności, dzięki czemu prezentowane zjawiska kultury są ukazywane w żywym kontekście. Precyzyjnie skomponowana faktografia wskazuje na trwałe dziedzictwo, które kształtuje i wzbogaca naszą współczesność. Element Dialogi z tradycją pomaga uczniom dostrzec, jak współczesne teksty nawiązują do przeszłości i w jaki sposób przeszłość odżywa poprzez współczesne reinterpretacje.
Autor podręcznika kładzie nacisk na tekst literacki jako centralny punkt całego procesu edukacyjnego. Interpretacja tych tekstów ma za zadanie wspierać refleksję nad kondycją ludzką we współczesnych realiach oraz kształtować tożsamość młodych ludzi. Treści, które podstawa programowa zaleca poznawać fragmentarycznie, są wystarczająco omówione, natomiast te przewidziane do czytania w całości posiadają dodatkowe omówienia i tak zwane Przewodniki po lekturze.
Każdy tekst literacki zawiera Wskazówki do analizy i interpretacji, które mają za zadanie zachęcić uczniów do samodzielnego badania struktury i znaczeń tekstu. Ciekawe i zróżnicowane zadania, określone jako Czytamy, analizujemy, interpretujemy, wspomagają rozwój świadomości stylistyczno-językowej i pomagają w interpretacji niesionych przez tekst znaczeń.
Podręcznik zawiera także informacje językoznawcze, wplecione tam, gdzie możliwe, w literacko-kulturowe rozdziały. Dzięki uwzględnieniu interdyscyplinarnych kontekstów interpretacyjnych, takich jak plastyka, filozofia, czy historia, książka pozwala na pogłębioną refleksję nad kulturą. Elementy graficzne wzbogacone są o komentarze wprowadzające ucznia w świat dzieła sztuki, co prowadzi do pełniejszego zrozumienia zarówno literatury, jak i sztuki.
Książka jest zwięzła i atrakcyjna wizualnie, co ułatwia percepcję i efektywną naukę, przeplatając klasyczne, naukowe treści z nowoczesnymi formami przedstawiania wiedzy. Taki układ przypomina formę hipertekstu, znaną i dobrze przyswajalną dla uczniów, ułatwiając pracę z podręcznikiem i przyswajanie materiału.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Druga część podręcznika "Przeszłość i dziś" dla klasy 1 jest poświęcona trzem epokom historycznoliterackim: renesansowi, barokowi i oświeceniu. Zawartość podręcznika została uporządkowana chronologicznie, umożliwiając uczniom płynne zgłębianie literatury i kultury z uwzględnieniem ich historycznoliterackiego kontekstu. Taki układ ułatwia zrozumienie ewolucji myśli i twórczości na przestrzeni dziejów.
Podstawą tej serii jest integracja podejścia historycznego z perspektywą współczesności, dzięki czemu prezentowane zjawiska kultury są ukazywane w żywym kontekście. Precyzyjnie skomponowana faktografia wskazuje na trwałe dziedzictwo, które kształtuje i wzbogaca naszą współczesność. Element Dialogi z tradycją pomaga uczniom dostrzec, jak współczesne teksty nawiązują do przeszłości i w jaki sposób przeszłość odżywa poprzez współczesne reinterpretacje.
Autor podręcznika kładzie nacisk na tekst literacki jako centralny punkt całego procesu edukacyjnego. Interpretacja tych tekstów ma za zadanie wspierać refleksję nad kondycją ludzką we współczesnych realiach oraz kształtować tożsamość młodych ludzi. Treści, które podstawa programowa zaleca poznawać fragmentarycznie, są wystarczająco omówione, natomiast te przewidziane do czytania w całości posiadają dodatkowe omówienia i tak zwane Przewodniki po lekturze.
Każdy tekst literacki zawiera Wskazówki do analizy i interpretacji, które mają za zadanie zachęcić uczniów do samodzielnego badania struktury i znaczeń tekstu. Ciekawe i zróżnicowane zadania, określone jako Czytamy, analizujemy, interpretujemy, wspomagają rozwój świadomości stylistyczno-językowej i pomagają w interpretacji niesionych przez tekst znaczeń.
Podręcznik zawiera także informacje językoznawcze, wplecione tam, gdzie możliwe, w literacko-kulturowe rozdziały. Dzięki uwzględnieniu interdyscyplinarnych kontekstów interpretacyjnych, takich jak plastyka, filozofia, czy historia, książka pozwala na pogłębioną refleksję nad kulturą. Elementy graficzne wzbogacone są o komentarze wprowadzające ucznia w świat dzieła sztuki, co prowadzi do pełniejszego zrozumienia zarówno literatury, jak i sztuki.
Książka jest zwięzła i atrakcyjna wizualnie, co ułatwia percepcję i efektywną naukę, przeplatając klasyczne, naukowe treści z nowoczesnymi formami przedstawiania wiedzy. Taki układ przypomina formę hipertekstu, znaną i dobrze przyswajalną dla uczniów, ułatwiając pracę z podręcznikiem i przyswajanie materiału.
