Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Porównanie fragmentu utworu literackiego z dziełem malarskim
DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Jest to kolejna książka wydana z serii "Matura XXI. Język polski". Zawarte w niej zostały przykładowe prace, które prezentują zróżnicowanie kompozycyjne wypowiedzi (forma listu, pamiętnika, wprowadzenie dialogu oraz analizy porównawcze). Poprzez nie autorki pragną wskazać uczniom możliwość wypowiedzenia się za pomocą różnych form, niekoniecznie tradycyjnych, albowiem oryginalność wypowiedzi jest również punktowana (kompozycja) i świadczy ona o polocie literackim, a takowego oczekuje się od zdającego na poziomie rozszerzonym.
Spis treści:
Wstęp.
Bibligrafia do obrazów.
Temat I: Porównaj dwa obrazy wygnania na podstawie fragmentu dzieła J.Miltona Raj utracony oraz obrazu T.Masaccia Wypędzenie z raju.
Temat II: Porównaj wizerunki sądu ostatecznego (Boga, świata i człowieka) przedstawione przez H.Memlinga na obrazie Sąd Ostateczny i w hymnie J.Kasprowicza Dies irae.
Temat III. Na podstawie: Sądu Ostatecznego H.Memlinga oraz fragmentów dzieła M.Bułhakowa Mistrz i Małgorzata Przedstaw obraz diabła w kulturze.
Temat IV: W jaki sposób mówią o przemijaniu H.B.Grien i Ch.Baudelaire? Wypowiedz się na podstawie wiersza Padlina i obrazu Piękna z lustrem i Śmierć.
Temat V: Udowodnij, że fragment Chłopów W.Reymonta i obraz Wietrzny dzień w Veneux A.Sisleya mają charakter impresjonistyczny.
Temat VI: W wypracowaniu na temat: "Nastroje schyłkowe w literaturze i malarstwie młodopolskim" wykorzystaj wnioski płynące z interpretacji wiersza Koniec wieku XIX K.Przerwy-Tetmajera i obrazu W.Weissa Demon.
Temat VII: W jaki sposób J.Tuwim przekształcił tradycyjne spojrzenie na wiosnę w swoim dytrambie? Wypowiedz się na podstawie obrazu S.Botticellego Primavera.
Temat VIII: Porównaj literacki i malarski obraz starości, korzystając z fragmentu Granicy Z.Nałkowskiej oraz obrazu D.Ghirlandaia Starzec z dzieckiem.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Jest to kolejna książka wydana z serii "Matura XXI. Język polski". Zawarte w niej zostały przykładowe prace, które prezentują zróżnicowanie kompozycyjne wypowiedzi (forma listu, pamiętnika, wprowadzenie dialogu oraz analizy porównawcze). Poprzez nie autorki pragną wskazać uczniom możliwość wypowiedzenia się za pomocą różnych form, niekoniecznie tradycyjnych, albowiem oryginalność wypowiedzi jest również punktowana (kompozycja) i świadczy ona o polocie literackim, a takowego oczekuje się od zdającego na poziomie rozszerzonym.
Spis treści:
Wstęp.
Bibligrafia do obrazów.
Temat I: Porównaj dwa obrazy wygnania na podstawie fragmentu dzieła J.Miltona Raj utracony oraz obrazu T.Masaccia Wypędzenie z raju.
Temat II: Porównaj wizerunki sądu ostatecznego (Boga, świata i człowieka) przedstawione przez H.Memlinga na obrazie Sąd Ostateczny i w hymnie J.Kasprowicza Dies irae.
Temat III. Na podstawie: Sądu Ostatecznego H.Memlinga oraz fragmentów dzieła M.Bułhakowa Mistrz i Małgorzata Przedstaw obraz diabła w kulturze.
Temat IV: W jaki sposób mówią o przemijaniu H.B.Grien i Ch.Baudelaire? Wypowiedz się na podstawie wiersza Padlina i obrazu Piękna z lustrem i Śmierć.
Temat V: Udowodnij, że fragment Chłopów W.Reymonta i obraz Wietrzny dzień w Veneux A.Sisleya mają charakter impresjonistyczny.
Temat VI: W wypracowaniu na temat: "Nastroje schyłkowe w literaturze i malarstwie młodopolskim" wykorzystaj wnioski płynące z interpretacji wiersza Koniec wieku XIX K.Przerwy-Tetmajera i obrazu W.Weissa Demon.
Temat VII: W jaki sposób J.Tuwim przekształcił tradycyjne spojrzenie na wiosnę w swoim dytrambie? Wypowiedz się na podstawie obrazu S.Botticellego Primavera.
Temat VIII: Porównaj literacki i malarski obraz starości, korzystając z fragmentu Granicy Z.Nałkowskiej oraz obrazu D.Ghirlandaia Starzec z dzieckiem.