InPost Paczkomaty 24/7
13.99 zł
Darmowa dostawa od 190 zł
Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Rezső (Rudolf) Kasztner to bohater Holokaustu tej samej miary co Oskar Schindler i Raoul Wallenberg. Był węgierskim Żydem, z zawodu prawnikiem i dziennikarzem. Podczas okupacji stanął na czele grupki osób próbującej uratować resztki żydowskiej ludności przed transportem do Auschwitz. Udało mu się ocalić 1684 Żydów i wysłać ich do Szwajcarii tak zwanym „pociągiem Kasztnera". Tuż przed zakończeniem wojny przyczynił się do uratowania kolejnych kilkuset tysięcy osób, już wywiezionych do obozów koncentracyjnych. Dlaczego zatem inni zostali okrzyknięci bohaterami, a Kasztnera oskarżono po wojnie o „paktowanie z diabłem"? W swojej znakomitej książce Anna Porter opowiada historię człowieka, który w dramatycznych warunkach zawarł pakt „krew za towar" z samym Adolfem Eichmannem, architektem Holokaustu. Esesmani zgodzili się wymienić życie Żydów na pieniądze, złoto, diamenty i inne towary. W czasie gdy niemal pół miliona węgierskich Żydów wywieziono już do Auschwitz, Kasztner uznał, że to jedyny sposób na uratowanie choćby niewielkiej części jego narodu - i udało mu się. Jak na ironię, kiedy po wojnie Rezső Kasztner osiadł z rodziną w Izraelu, zamiast uznania dla jego zasług pojawiły się ataki i oskarżenia o kolaborację z hitlerowcami. Podczas trwania sprawy sądowej przeciwko jednemu z oskarżycieli, w marcu 1957 Kasztner został zamordowany przez szukającego zemsty zabójcę. Do dziś w opinii wielu osób pozostaje postacią bardzo kontrowersyjną. Rzetelnie udokumentowana książka Anny Porter przedstawia kulisy „targów z diabłem", łącząc w sobie cechy relacji historycznej, politycznego thrillera, i dramatu prawniczego. Fascynująca i tragiczna historia rodzi pytania o słuszność działania jednostek i moralne wybory.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Rezső (Rudolf) Kasztner to bohater Holokaustu tej samej miary co Oskar Schindler i Raoul Wallenberg. Był węgierskim Żydem, z zawodu prawnikiem i dziennikarzem. Podczas okupacji stanął na czele grupki osób próbującej uratować resztki żydowskiej ludności przed transportem do Auschwitz. Udało mu się ocalić 1684 Żydów i wysłać ich do Szwajcarii tak zwanym „pociągiem Kasztnera". Tuż przed zakończeniem wojny przyczynił się do uratowania kolejnych kilkuset tysięcy osób, już wywiezionych do obozów koncentracyjnych. Dlaczego zatem inni zostali okrzyknięci bohaterami, a Kasztnera oskarżono po wojnie o „paktowanie z diabłem"? W swojej znakomitej książce Anna Porter opowiada historię człowieka, który w dramatycznych warunkach zawarł pakt „krew za towar" z samym Adolfem Eichmannem, architektem Holokaustu. Esesmani zgodzili się wymienić życie Żydów na pieniądze, złoto, diamenty i inne towary. W czasie gdy niemal pół miliona węgierskich Żydów wywieziono już do Auschwitz, Kasztner uznał, że to jedyny sposób na uratowanie choćby niewielkiej części jego narodu - i udało mu się. Jak na ironię, kiedy po wojnie Rezső Kasztner osiadł z rodziną w Izraelu, zamiast uznania dla jego zasług pojawiły się ataki i oskarżenia o kolaborację z hitlerowcami. Podczas trwania sprawy sądowej przeciwko jednemu z oskarżycieli, w marcu 1957 Kasztner został zamordowany przez szukającego zemsty zabójcę. Do dziś w opinii wielu osób pozostaje postacią bardzo kontrowersyjną. Rzetelnie udokumentowana książka Anny Porter przedstawia kulisy „targów z diabłem", łącząc w sobie cechy relacji historycznej, politycznego thrillera, i dramatu prawniczego. Fascynująca i tragiczna historia rodzi pytania o słuszność działania jednostek i moralne wybory.