Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Pas drogowy jako przedmiot regulacji prawa..
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Pas drogowy, będący kluczowym elementem majątku publicznego, odgrywa fundamentalną rolę w umożliwieniu swobody przemieszczania się, transportu towarów oraz świadczenia usług. Szlaki komunikacyjne mają ogromne znaczenie dla utrzymania bezpieczeństwa społecznego, gospodarczego, a także militarnego kraju. Z tych powodów wprowadzono przepisy zakazujące niepotrzebnej ingerencji w obszar pasa drogowego, która mogłaby prowadzić do jego uszkodzenia lub zniszczenia, a także zagrażać bezpieczeństwu ruchu drogowego. Niemniej jednak, w obrębie tego obszaru pojawiają się także interesy różnych grup społecznych, które nie zawsze są związane z jego podstawową rolą. Społeczności lokalne oraz przedsiębiorcy, działający w pobliżu dróg lub wykorzystujący ich otoczenie do celów promocyjnych, to tylko niektóre z tych interesów. Książka Łukasza Kroplewskiego skupia się na regulacyjnej roli państwa w kontekście zgody na użytkowanie pasa drogowego w sposób niezwiązany bezpośrednio z transportem. Autor stawia kluczowe pytanie o sposób zrównoważenia dobra publicznego i interesów jednostkowych, badając, czy ochrona pasa drogowego nie prowadzi czasem do nieuzasadnionego uprzywilejowania organów administracji kosztem obywateli. Łukasz Kroplewski jest doktorem nauk prawnych, adiunktem w Instytucie Prawa i Administracji Uniwersytetu Pomorskiego w Słupsku, a także specjalistą w dziedzinie prawa administracyjnego i managerem.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Pas drogowy, będący kluczowym elementem majątku publicznego, odgrywa fundamentalną rolę w umożliwieniu swobody przemieszczania się, transportu towarów oraz świadczenia usług. Szlaki komunikacyjne mają ogromne znaczenie dla utrzymania bezpieczeństwa społecznego, gospodarczego, a także militarnego kraju. Z tych powodów wprowadzono przepisy zakazujące niepotrzebnej ingerencji w obszar pasa drogowego, która mogłaby prowadzić do jego uszkodzenia lub zniszczenia, a także zagrażać bezpieczeństwu ruchu drogowego. Niemniej jednak, w obrębie tego obszaru pojawiają się także interesy różnych grup społecznych, które nie zawsze są związane z jego podstawową rolą. Społeczności lokalne oraz przedsiębiorcy, działający w pobliżu dróg lub wykorzystujący ich otoczenie do celów promocyjnych, to tylko niektóre z tych interesów. Książka Łukasza Kroplewskiego skupia się na regulacyjnej roli państwa w kontekście zgody na użytkowanie pasa drogowego w sposób niezwiązany bezpośrednio z transportem. Autor stawia kluczowe pytanie o sposób zrównoważenia dobra publicznego i interesów jednostkowych, badając, czy ochrona pasa drogowego nie prowadzi czasem do nieuzasadnionego uprzywilejowania organów administracji kosztem obywateli. Łukasz Kroplewski jest doktorem nauk prawnych, adiunktem w Instytucie Prawa i Administracji Uniwersytetu Pomorskiego w Słupsku, a także specjalistą w dziedzinie prawa administracyjnego i managerem.
