Książka - Ostatni lot. Raport o przyczynach katastrofy

DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Ostatni lot. Raport o przyczynach katastrofy

Ostatni lot. Raport o przyczynach katastrofy

DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Eksperci MAK byli o krok od zrozumienia, co działo się w ostatnich sekundach lotu Tu-154M. Zmyliły ich jednak manewry pilota. Rosjanie nie byli w stanie pojąć, co robił Arkadiusz Protasiuk. Po prostu nie przyszło im do głowy, że w taki sposób można latać tym samolotem. Cywilni członkowie komisji Millera nie potrafili odtworzyć przebiegu katastrofy. Natomiast wojskowi zapewne zorientowali się, co się stało, i dlatego próbowali m.in.  ukryć fakt, że jedną z osób odpowiedzialnych za tragedię był generał Andrzej Błasik.  Błędy w raporcie Millera pojawiły się więc nie tylko przypadkiem. Uważamy, że komisja manipulowała informacjami zarówno podczas swoich konferencji, jak i w raporcie.

Godzinami słuchaliśmy nagrań z czarnej skrzynki i analizowaliśmy, jak działały poszczególne urządzenia samolotu i jak przebiegał lot. Potem były dziesiątki spotkań z pilotami Tu-154M, technikami pokładowymi, ekspertami znającymi ten samolot jak własną kieszeń.

Jesteśmy pewni, że piloci do samego końca chcieli wylądować.  Ta książka jest naszym raportem. Ujawniamy w niej wszystko, o czym dowiedzieliśmy się podczas naszego dziennikarskiego śledztwa. Demaskujemy przyczyny i odtwarzamy przebieg katastrofy. Uważamy, że udało nam się zrekonstruować ją lepiej niż ekspertom MAK czy komisji Millera.

Jan Osiecki – z wykształcenia socjolog, z zawodu i pasji dziennikarz, od czternastu lat opisuje kulisy pracy posłów w Sejmie. Relacjonował najważniejsze wydarzenia polityczne m.in. dla „Newsweeka”, Radia PiN, Programu III Polskiego Radia. Fascynuje się lotnictwem cywilnym. Obecnie współpracuje z "Bloomberg Businessweek Polska". Jest autorem wywiadu rzeki „Zbigniew Religa. Człowiek z sercem w dłoni”, a także serii rozmów pt. "Polaków rozmowy o polityce". Fascynuje się lotnictwem cywilnym.

Tomasz Białoszewski – dziennikarz telewizyjny i radiowy, komentator wydarzeń lotniczych. W przeszłości związany z redakcjami Wiadomości i  Programów Wojskowych TVP. Zajmował się reportażem i publicystyką, głównie historyczno-wojenną. Laureat Grand Prix I Międzynarodowego Festiwalu Filmów Wojennych w Budapeszcie za film „Szóstka z chmur”. Współautor serialu lotniczo-historycznego pt. „Na Skrzydłach Ikara”. Laureat lotniczego wyróżnienia „Błękitne Skrzydła”.

Robert Latkowski – najstarszy stażem w Polsce pilot Tu-154M. Za sterami tej maszyny zasiadał przez 12 lat. Nauczyciel kolejnych pokoleń pilotów w 36. SPLT. Sprowadził Tu-154M o numerze bocznym 101 do Polski. W latach 1986–1999 dowodził 36. SPLT. Absolwent Oficerskiej Szkoły Lotniczej w Dęblinie i Akademii Sztabu Generalnego Wojska Polskiego w Rembertowie. Od 1999 r. w stanie spoczynku. Wylatał ponad 8700 godzin. Otrzymał tytuł honorowy i odznakę „Zasłużony Pilot Wojskowy”.

Mieczysław Prószyński – wydawca czasopism i książek, astrofizyk, alpinista, skoczek spadochronowy. Od jego nazwiska wzięły nazwę wydawnictwa Prószyński i S-ka SA oraz Prószyński Media. Kiedyś zajmował się ogólną teorią względności i gwiazdami neutronowymi, potem został przedsiębiorcą i redaktorem naczelnym „Poradnika Domowego”. Przez ostatnie 16 miesięcy badał przyczyny katastrofy smoleńskiej.

Zapraszamy na: www.plf101.pl

Wybierz stan zużycia:

WIĘCEJ O SKALI

Eksperci MAK byli o krok od zrozumienia, co działo się w ostatnich sekundach lotu Tu-154M. Zmyliły ich jednak manewry pilota. Rosjanie nie byli w stanie pojąć, co robił Arkadiusz Protasiuk. Po prostu nie przyszło im do głowy, że w taki sposób można latać tym samolotem. Cywilni członkowie komisji Millera nie potrafili odtworzyć przebiegu katastrofy. Natomiast wojskowi zapewne zorientowali się, co się stało, i dlatego próbowali m.in.  ukryć fakt, że jedną z osób odpowiedzialnych za tragedię był generał Andrzej Błasik.  Błędy w raporcie Millera pojawiły się więc nie tylko przypadkiem. Uważamy, że komisja manipulowała informacjami zarówno podczas swoich konferencji, jak i w raporcie.

Godzinami słuchaliśmy nagrań z czarnej skrzynki i analizowaliśmy, jak działały poszczególne urządzenia samolotu i jak przebiegał lot. Potem były dziesiątki spotkań z pilotami Tu-154M, technikami pokładowymi, ekspertami znającymi ten samolot jak własną kieszeń.

Jesteśmy pewni, że piloci do samego końca chcieli wylądować.  Ta książka jest naszym raportem. Ujawniamy w niej wszystko, o czym dowiedzieliśmy się podczas naszego dziennikarskiego śledztwa. Demaskujemy przyczyny i odtwarzamy przebieg katastrofy. Uważamy, że udało nam się zrekonstruować ją lepiej niż ekspertom MAK czy komisji Millera.

Jan Osiecki – z wykształcenia socjolog, z zawodu i pasji dziennikarz, od czternastu lat opisuje kulisy pracy posłów w Sejmie. Relacjonował najważniejsze wydarzenia polityczne m.in. dla „Newsweeka”, Radia PiN, Programu III Polskiego Radia. Fascynuje się lotnictwem cywilnym. Obecnie współpracuje z "Bloomberg Businessweek Polska". Jest autorem wywiadu rzeki „Zbigniew Religa. Człowiek z sercem w dłoni”, a także serii rozmów pt. "Polaków rozmowy o polityce". Fascynuje się lotnictwem cywilnym.

Tomasz Białoszewski – dziennikarz telewizyjny i radiowy, komentator wydarzeń lotniczych. W przeszłości związany z redakcjami Wiadomości i  Programów Wojskowych TVP. Zajmował się reportażem i publicystyką, głównie historyczno-wojenną. Laureat Grand Prix I Międzynarodowego Festiwalu Filmów Wojennych w Budapeszcie za film „Szóstka z chmur”. Współautor serialu lotniczo-historycznego pt. „Na Skrzydłach Ikara”. Laureat lotniczego wyróżnienia „Błękitne Skrzydła”.

Robert Latkowski – najstarszy stażem w Polsce pilot Tu-154M. Za sterami tej maszyny zasiadał przez 12 lat. Nauczyciel kolejnych pokoleń pilotów w 36. SPLT. Sprowadził Tu-154M o numerze bocznym 101 do Polski. W latach 1986–1999 dowodził 36. SPLT. Absolwent Oficerskiej Szkoły Lotniczej w Dęblinie i Akademii Sztabu Generalnego Wojska Polskiego w Rembertowie. Od 1999 r. w stanie spoczynku. Wylatał ponad 8700 godzin. Otrzymał tytuł honorowy i odznakę „Zasłużony Pilot Wojskowy”.

Mieczysław Prószyński – wydawca czasopism i książek, astrofizyk, alpinista, skoczek spadochronowy. Od jego nazwiska wzięły nazwę wydawnictwa Prószyński i S-ka SA oraz Prószyński Media. Kiedyś zajmował się ogólną teorią względności i gwiazdami neutronowymi, potem został przedsiębiorcą i redaktorem naczelnym „Poradnika Domowego”. Przez ostatnie 16 miesięcy badał przyczyny katastrofy smoleńskiej.

Zapraszamy na: www.plf101.pl

Szczegóły

Opinie

Inne książki tego autora

Książki z tej samej kategorii

Dostawa i płatność

Szczegóły

Cena: 21.21 zł

Okładka: Miękka

Ilość stron: 512

Rok wydania: 2011

Rozmiar: 14 x 20 mm

ID: 9788376489247

Inne książki: Jan Osiecki

Miękka , W magazynie
Używana Wyprzedaż Okazja

Taniej o 20.57 zł 36.00 zł

Broszurowa , W magazynie
Używana Okazja

Taniej o 18.87 zł 30.03 zł

312 , W magazynie
Używana Wyprzedaż Okazja

Taniej o 25.47 zł 29.90 zł

Twarda , W magazynie
Używana Wyprzedaż Okazja

Taniej o 26.51 zł 39.90 zł

Twarda , W magazynie
Używana Wyprzedaż Okazja

Taniej o 30.63 zł 39.30 zł

Twarda , W magazynie
Używana Wyprzedaż Okazja

Taniej o 33.68 zł 42.00 zł

Inne książki: Pozostałe książki

Broszurowa , W magazynie
Używana Wyprzedaż
Broszurowa , W magazynie
Nowa Używana Wyprzedaż Okazja

Taniej o 6.84 zł 47.90 zł

Broszurowa , 72h wysyłka
Nowa Wyprzedaż Okazja

Taniej o 9.26 zł 49.90 zł

Broszurowa , W magazynie
Używana Wyprzedaż Okazja

Taniej o 3.56 zł 35.00 zł

Twarda , W magazynie
Używana Wyprzedaż Okazja

Taniej o 19.13 zł 42.99 zł

Broszurowa , W magazynie
Nowa Używana Wyprzedaż
Broszurowa , W magazynie
Używana Wyprzedaż
Opinie użytkowników
0.0
0 ocen i 0 recenzji
Reviews Reward Icon

Napisz opinię o książce i wygraj nagrodę!

W każdym miesiącu wybieramy najlepsze opinie i nagradzamy recenzentów.

Dowiedz się więcej

Wartość nagród w tym miesiącu

850 zł

Napisz opinię i wygraj nagrodę!
Twoja ocena to:
wybierz ocenę 0
Treść musi mieć więcej niż 50 i mniej niż 20000 znaków

Dodaj swoją opinię

Zaloguj się na swoje konto, aby mieć możliwość dodawania opinii.

Czy chcesz zostawić tylko ocenę?

Dodanie samej oceny o książce nie jest brane pod uwagę podczas losowania nagród. By mieć szansę na otrzymanie nagrody musisz napisać opinię o książce.

Już oceniłeś/zrecenzowałeś te książkę w przeszłości.

Możliwe jest dodanie tylko jednej recenzji do każdej z książek.

Sposoby dostawy

Płatne z góry

InPost Paczkomaty 24/7

InPost Paczkomaty 24/7

13.99 zł

Darmowa dostawa od 190 zł

ORLEN Paczka

ORLEN Paczka

11.99 zł

Darmowa dostawa od 190 zł

Kurier GLS

Kurier GLS

14.99 zł

Darmowa dostawa od 190 zł

Kurier InPost

Kurier InPost

14.99 zł

Darmowa dostawa od 190 zł

Kurier DPD

Kurier DPD

14.99 zł

Darmowa dostawa od 190 zł

Punkty odbioru DHL

Punkty odbioru DHL

7.99 zł

Darmowa dostawa od 190 zł

NAJTAŃSZA FORMA DOSTAWY

DPD Pickup Punkt Odbioru

DPD Pickup Punkt Odbioru

11.99 zł

Darmowa dostawa od 190 zł

Pocztex Kurier

Pocztex Kurier

13.99 zł

Darmowa dostawa od 190 zł

Kurier GLS - kraje UE

Kurier GLS - kraje UE

69.00 zł

Odbiór osobisty (Dębica)

Odbiór osobisty (Dębica)

3.00 zł

Płatne przy odbiorze

Kurier GLS pobranie Kurier GLS pobranie

23.99 zł

Sposoby płatności

Płatność z góry

Przedpłata

platnosc

Zwykły przelew info