Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Niezrealizowane arcydzieła kina
DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
"Tematem książki są niepowstałe filmy największych filmowców świata. Czyli te, które choć były wymarzone i precyzyjnie przygotowywane, tuż przed pierwszym klapsem siłą zostały odebrane ich twórcom lub przez nich porzucone. Badając te utwory, można albo wytyczać ścieżki alternatywnej historii kina, albo badać kino realne, przekonując się, że niejedno z arcydzieł jest zlepkiem elementów zapożyczonych ze straconych bezpowrotnie projektów. Ileż więc wspaniałych filmów nie powstało z tego czy innego powodu, ale ile zrobiono tylko dlatego, że tych pierwszych nie nakręcono!Do książki wybrałem teksty napisane przez wybitnych polskich filmoznawców, publikowane w ramach cyklu czasopisma "EKRANy". Cieszył się on sporym powodzeniem, bo niezrealizowane filmy to nie lada gratka nie tylko dla historyka kina i krytyka, ale też dla kinofila rozmiłowanego w X muzie i jej największych autorach. Czy wiedza o Akirze Kurosawie jest kompletna bez zaznajomienia się z losami jego projektu przygotowywanego z hollywoodzkim producentem? Jak wyglądałaby historia rodzimej kinematografii, gdyby Andrzej Munk zrobił film o Adolfie Eichmannie? Pytań można postawić wiele, gdyż wędrówka po niepowstałych filmach to wielka przygoda dla kinomana i ogromna radość obcowania z arcydziełem, która dopiero w finale przełamana jest gorzką konstatacją o niespełnionych zamierzeniach.Lecz właśnie w tych usiłowaniach i próbach kryje się piękno i potęga kreacji, siła nieposkromionej wizji i wielkość filmowej sztuki. Nie zawsze to tryby i procedury kinematograficznej maszyny produkcyjnej stają się przyczyna niepowodzenia, bo niekiedy poszczególne projekty są zbyt monumentalne, by mogły je podźwignąć ramiona jednego, nawet największego, reżysera. Film to medium wyobraźni, a filmy niezrealizowana pozostaną w marzeniach już na zawsze. Także w naszych marzeniach, ponieważ ostateczna wizja niepowstałego filmu jest również naszą wizją. I nikt nam nie może narzucić jej ostatecznego montażu." - Od autora
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
"Tematem książki są niepowstałe filmy największych filmowców świata. Czyli te, które choć były wymarzone i precyzyjnie przygotowywane, tuż przed pierwszym klapsem siłą zostały odebrane ich twórcom lub przez nich porzucone. Badając te utwory, można albo wytyczać ścieżki alternatywnej historii kina, albo badać kino realne, przekonując się, że niejedno z arcydzieł jest zlepkiem elementów zapożyczonych ze straconych bezpowrotnie projektów. Ileż więc wspaniałych filmów nie powstało z tego czy innego powodu, ale ile zrobiono tylko dlatego, że tych pierwszych nie nakręcono!Do książki wybrałem teksty napisane przez wybitnych polskich filmoznawców, publikowane w ramach cyklu czasopisma "EKRANy". Cieszył się on sporym powodzeniem, bo niezrealizowane filmy to nie lada gratka nie tylko dla historyka kina i krytyka, ale też dla kinofila rozmiłowanego w X muzie i jej największych autorach. Czy wiedza o Akirze Kurosawie jest kompletna bez zaznajomienia się z losami jego projektu przygotowywanego z hollywoodzkim producentem? Jak wyglądałaby historia rodzimej kinematografii, gdyby Andrzej Munk zrobił film o Adolfie Eichmannie? Pytań można postawić wiele, gdyż wędrówka po niepowstałych filmach to wielka przygoda dla kinomana i ogromna radość obcowania z arcydziełem, która dopiero w finale przełamana jest gorzką konstatacją o niespełnionych zamierzeniach.Lecz właśnie w tych usiłowaniach i próbach kryje się piękno i potęga kreacji, siła nieposkromionej wizji i wielkość filmowej sztuki. Nie zawsze to tryby i procedury kinematograficznej maszyny produkcyjnej stają się przyczyna niepowodzenia, bo niekiedy poszczególne projekty są zbyt monumentalne, by mogły je podźwignąć ramiona jednego, nawet największego, reżysera. Film to medium wyobraźni, a filmy niezrealizowana pozostaną w marzeniach już na zawsze. Także w naszych marzeniach, ponieważ ostateczna wizja niepowstałego filmu jest również naszą wizją. I nikt nam nie może narzucić jej ostatecznego montażu." - Od autora