Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Niebieska godzina
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Yusef Komunyakaa, urodzony w 1947 roku w Luizjanie, jest wybitnym autorem prawie dwudziestu tomów poetyckich. Jego prace, takie jak uhonorowany Nagrodą Pulitzera tom "Neon Vernacular" z 1993 roku, cieszą się uznaniem za nowatorskie spojrzenie na kulturę i tradycję Afroamerykanów. W 2021 roku ukazał się jego najnowszy zbiór "Everyday Mojo Songs of the Earth: New and Selected Poems". Komunyakaa opracował także zbiór tekstów prozą zatytułowany "Blue Notes: Essays, Interviews & Commentaries" wydany w 2000 roku. Jego twórczość obejmuje również dramaty poetyckie, libretta do oper oraz kolaboracje z artystami i muzykami jazzowymi. Był także współredaktorem trzytomowej antologii "The Jazz Poetry Anthology" z 1991 roku i wykładał na różnych amerykańskich uczelniach, ostatnio na Uniwersytecie Nowojorskim.
Poezja Komunyakaa jest pełna zmysłowych i surrealistycznych obrazów, które często są podkreślane przez zmieniające się tempo i rytm, głęboko zakorzenione w jazzie i bluesie. Jego wiersze nie tylko oddają hołd wielkim jazzmanom, ale także inkorporują swingujące, synkopowane rytmy, co nadaje im unikalnej energii i charakterystycznego pulsu czarnej muzyki. Twórczość poety jest również wyraźnie autobiograficzna. Niezależnie od tego, czy opowiada o dzieciństwie na amerykańskim Południu, sytuacji Afroamerykanów, czy też przerażającej rzeczywistości wojny w Wietnamie—gdzie służył jako korespondent wojenny—jego utwory ujawniają uniwersalne aspekty ludzkiego doświadczenia.
Dla polskich czytelników jego poezja może być szczególnie interesująca ze względu na liczne odniesienia do Polski. W swoich wierszach Komunyakaa odnosi się do miejsc takich jak Panorama Racławicka i rzeźby Hasiora, przywołuje pamięć pomordowanych profesorów Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz anonimowych ofiar Holokaustu, będących efektem jego wizyt w Polsce.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Yusef Komunyakaa, urodzony w 1947 roku w Luizjanie, jest wybitnym autorem prawie dwudziestu tomów poetyckich. Jego prace, takie jak uhonorowany Nagrodą Pulitzera tom "Neon Vernacular" z 1993 roku, cieszą się uznaniem za nowatorskie spojrzenie na kulturę i tradycję Afroamerykanów. W 2021 roku ukazał się jego najnowszy zbiór "Everyday Mojo Songs of the Earth: New and Selected Poems". Komunyakaa opracował także zbiór tekstów prozą zatytułowany "Blue Notes: Essays, Interviews & Commentaries" wydany w 2000 roku. Jego twórczość obejmuje również dramaty poetyckie, libretta do oper oraz kolaboracje z artystami i muzykami jazzowymi. Był także współredaktorem trzytomowej antologii "The Jazz Poetry Anthology" z 1991 roku i wykładał na różnych amerykańskich uczelniach, ostatnio na Uniwersytecie Nowojorskim.
Poezja Komunyakaa jest pełna zmysłowych i surrealistycznych obrazów, które często są podkreślane przez zmieniające się tempo i rytm, głęboko zakorzenione w jazzie i bluesie. Jego wiersze nie tylko oddają hołd wielkim jazzmanom, ale także inkorporują swingujące, synkopowane rytmy, co nadaje im unikalnej energii i charakterystycznego pulsu czarnej muzyki. Twórczość poety jest również wyraźnie autobiograficzna. Niezależnie od tego, czy opowiada o dzieciństwie na amerykańskim Południu, sytuacji Afroamerykanów, czy też przerażającej rzeczywistości wojny w Wietnamie—gdzie służył jako korespondent wojenny—jego utwory ujawniają uniwersalne aspekty ludzkiego doświadczenia.
Dla polskich czytelników jego poezja może być szczególnie interesująca ze względu na liczne odniesienia do Polski. W swoich wierszach Komunyakaa odnosi się do miejsc takich jak Panorama Racławicka i rzeźby Hasiora, przywołuje pamięć pomordowanych profesorów Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz anonimowych ofiar Holokaustu, będących efektem jego wizyt w Polsce.
