Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Nacjonalizm, kolonializm i literatura
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
W tej książce autorzy z niezwykłą wnikliwością poruszają temat potrzeby ponownego nazywania i definiowania siebie. Na początku XX wieku Irlandczycy, podobnie jak wiele innych narodów, stawiali czoła wyzwaniu odnalezienia i wyrażenia swojej tożsamości. Terry Eagleton, Fredric Jameson i Edward W. Said skupiają się na tym zagadnieniu, postrzegając irlandzkie doświadczenie jako część historii kolonialnej, ale niepozbawionej wyjątkowych cech.
Kolonializm stanowi proces utraty ziemi i stopniowego oderwania narodu od jego własnej kultury i języka. W związku z tym, irlandzki modernizm nie tyle poszukiwał definicji gotowych wzorców tożsamości, co dążył do odzyskania tego, co zostało zapomniane. Paradoks jednak polega na tym, że w momencie definiowania nieokreślonego doświadczenia, wymyka się ono na zawsze. Z tego starcia przeciwieństw narodziła się literatura nowoczesna, w tym twórczość takich autorów jak James Joyce i William Butler Yeats.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
W tej książce autorzy z niezwykłą wnikliwością poruszają temat potrzeby ponownego nazywania i definiowania siebie. Na początku XX wieku Irlandczycy, podobnie jak wiele innych narodów, stawiali czoła wyzwaniu odnalezienia i wyrażenia swojej tożsamości. Terry Eagleton, Fredric Jameson i Edward W. Said skupiają się na tym zagadnieniu, postrzegając irlandzkie doświadczenie jako część historii kolonialnej, ale niepozbawionej wyjątkowych cech.
Kolonializm stanowi proces utraty ziemi i stopniowego oderwania narodu od jego własnej kultury i języka. W związku z tym, irlandzki modernizm nie tyle poszukiwał definicji gotowych wzorców tożsamości, co dążył do odzyskania tego, co zostało zapomniane. Paradoks jednak polega na tym, że w momencie definiowania nieokreślonego doświadczenia, wymyka się ono na zawsze. Z tego starcia przeciwieństw narodziła się literatura nowoczesna, w tym twórczość takich autorów jak James Joyce i William Butler Yeats.
