Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Modni. Od Arkadiusa do Zienia
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Początki polskiej mody w wolnej Polsce sięgają czasów bazarów, gdzie początkowo królowały tzw. ręczniaki, a później pojawiły się „szczęki” i małe butiki. Następnie przyszła era sieciówek i galerii handlowych, w których jednak nie było miejsca na modę oznaczoną jako „Made in Poland”. Dopiero dzięki wydarzeniom takim jak Łódzki Fashion Week czy warszawskie targi Moustashe i Hush okazało się, że polska moda może być integralną częścią kultury.
Obecnie polska moda zdobywa coraz większe uznanie. Za przykładem tej książki poznajemy losy projektantów, którzy z pasją i zaangażowaniem starają się ubierać Polskę. Polska moda to mieszanka inteligentnego podejścia z nieco masowymi wpływami, czasem ocierająca się o geniusz. Zaspokaja gusta szerokiej publiczności – od dziewczyn szukających bluzek podobnych do tych noszonych przez ich koleżanki, po wymagające osoby poszukujące oryginalności. Karolina Sulej zwraca uwagę na część polskiej kultury często kojarzoną wyłącznie z targowiskami czy przebojową próżnością. Poprzez sposób naszego ubierania się i kreowania wizerunku uczestniczymy w ważnym społecznym rytuale.
Jak zauważa Sylwia Chutnik, polska moda, podobnie jak nasza demokracja, wciąż poszukuje swojej tożsamości. Karolina Sulej śmiało przygląda się tej transformacji, nie idealizując polskiej mody jako światowego centrum, ale doceniając wysiłki jej twórców. Z sylwetek projektantów wyłania się historia transformacji polskiej mody – od małych stoisk na Placu Defilad do modnej obecności na Instagramie i paryskich wybiegach.
Warsztaty kontuszowe czy czasy Hofflandu były już opisywane, ale to Karolina Sulej jako pierwsza zdecydowała się zbadać najnowsze dzieje polskiej mody w „modzie na wolności”. Jej barwne i ostre portrety projektantów obrazują, jak od czasów transformacyjnych zmieniały się nasze modowe wybory i kto za tym stał. Z jednej strony, nie mamy powodów do kompleksów, lecz książka pokazuje, że to właśnie aspiracje i niedobory przez lata kształtowały polski styl.
Karolina Sulej, urodzona w 1985 roku, od dekady pracuje jako dziennikarka freelancerka, współpracując z magazynami takimi jak „Wysokie Obcasy”, „Książki”, „Viva! Moda”. Jest doktorantką w Instytucie Kultury Polskiej, gdzie bada antropologię mody. Kieruje programem poświęconym książkom w TVP Kultura i uwielbia swoje dwa szare koty, które zawsze znajdą miejsce na jej klawiaturze.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Początki polskiej mody w wolnej Polsce sięgają czasów bazarów, gdzie początkowo królowały tzw. ręczniaki, a później pojawiły się „szczęki” i małe butiki. Następnie przyszła era sieciówek i galerii handlowych, w których jednak nie było miejsca na modę oznaczoną jako „Made in Poland”. Dopiero dzięki wydarzeniom takim jak Łódzki Fashion Week czy warszawskie targi Moustashe i Hush okazało się, że polska moda może być integralną częścią kultury.
Obecnie polska moda zdobywa coraz większe uznanie. Za przykładem tej książki poznajemy losy projektantów, którzy z pasją i zaangażowaniem starają się ubierać Polskę. Polska moda to mieszanka inteligentnego podejścia z nieco masowymi wpływami, czasem ocierająca się o geniusz. Zaspokaja gusta szerokiej publiczności – od dziewczyn szukających bluzek podobnych do tych noszonych przez ich koleżanki, po wymagające osoby poszukujące oryginalności. Karolina Sulej zwraca uwagę na część polskiej kultury często kojarzoną wyłącznie z targowiskami czy przebojową próżnością. Poprzez sposób naszego ubierania się i kreowania wizerunku uczestniczymy w ważnym społecznym rytuale.
Jak zauważa Sylwia Chutnik, polska moda, podobnie jak nasza demokracja, wciąż poszukuje swojej tożsamości. Karolina Sulej śmiało przygląda się tej transformacji, nie idealizując polskiej mody jako światowego centrum, ale doceniając wysiłki jej twórców. Z sylwetek projektantów wyłania się historia transformacji polskiej mody – od małych stoisk na Placu Defilad do modnej obecności na Instagramie i paryskich wybiegach.
Warsztaty kontuszowe czy czasy Hofflandu były już opisywane, ale to Karolina Sulej jako pierwsza zdecydowała się zbadać najnowsze dzieje polskiej mody w „modzie na wolności”. Jej barwne i ostre portrety projektantów obrazują, jak od czasów transformacyjnych zmieniały się nasze modowe wybory i kto za tym stał. Z jednej strony, nie mamy powodów do kompleksów, lecz książka pokazuje, że to właśnie aspiracje i niedobory przez lata kształtowały polski styl.
Karolina Sulej, urodzona w 1985 roku, od dekady pracuje jako dziennikarka freelancerka, współpracując z magazynami takimi jak „Wysokie Obcasy”, „Książki”, „Viva! Moda”. Jest doktorantką w Instytucie Kultury Polskiej, gdzie bada antropologię mody. Kieruje programem poświęconym książkom w TVP Kultura i uwielbia swoje dwa szare koty, które zawsze znajdą miejsce na jej klawiaturze.
