Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Exodus
DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
„Exodus” autorstwa Łukasza Gołębiewskiego, to powieść, która zmusza do refleksji nad istotą ludzkiej egzystencji i zderza nas z koniecznością dokonania wyboru między tym, co znane, a niepewną przyszłością. Książka polskiego autora jest przepięknym, a zarazem bezkompromisowym freskiem naszych czasów, malowanym słowami z niezwykłą wrażliwością i precyzją.
Fabuła książki „Exodus” rozpoczyna się momentem, w którym główny bohater, którego imię pozostaje niewypowiedziane – jakby jego tożsamość była zbyt płynna, zbyt niepewna, by mogła być ujęta w ramy zwykłego imienia – staje na rozstaju. Zmuszony przez okoliczności, które pozostają tajemnicą zarówno dla niego, jak i dla czytelnika, zostawia za sobą wszystko, co dotychczas stanowiło fundament jego życia. Berlin, miasto tętniące życiem, staje się dla niego przestrzenią ucieczki, nie zaś domem. Autor powieści konstruuje narrację, w której bohater przemierza drogę od poczucia absolutnego zagubienia do stopniowego odkrywania samego siebie. Obozy przesiedleńcze u podnóża Alp są przedstawione z niezwykłą dbałością o szczegół, jako miejsca, w których mieszają się kultury, tragedie osobiste i małe, codzienne radości. Autor kreśli je z niesamowitym realizmem, nie stroniąc od ciężaru emocjonalnego, jaki niosą owe przestrzenie za sobą. Lublana ukazana jest jako miejsce, gdzie przenikają się światła i cienie życia miejskiego. To tam bohater zostaje zmuszony do zmierzenia się z półświatkiem, a zarazem to tam zaczyna postrzegać własną drogę jako szansę na nowe życie. Gołębiewski z zaskakującą precyzją pokazuje, jak blisko są siebie światło i mrok, dobro i zło, nadzieja i rozpacz. Kulminacją jest grecka wyspa – symbol ucieczki od rzeczywistości, ale również miejsce, w którym bohater musi stanąć twarzą w twarz z tajemnicą tak straszną, że aż dotąd uchodziła jego wyobraźni. Gołębiewski wykorzystuje tę przestrzeń, aby pokazać, że prawdziwa podróż to ta, którą odbywamy w głąb siebie, i to tam właśnie leży klucz do największych tajemnic.
Narracja „Exodusu” to mozaika złożona z poetyckich obrazów i głębokich, filozoficznych przemyśleń. Autor, w duchu Aleistera Crowleya, sugeruje, że prawdziwa podróż to nie ucieczka, ale odważne wędrowanie naprzód, śpiewając przy tym i tańcząc – nawet jeśli to, co znamy, zostaje za nami. Książka „Exodus” nie jest zwyczajną opowieścią – to poetycki manifest wolności, odwagi i poszukiwania prawdy. Łukasz Gołębiewski z niespotykaną precyzją i wnikliwością rysuje psychologiczny portret człowieka w kryzysie, pokazując, jak w obliczu nieznanego nasze największe strachy i nadzieje wyłaniają się z najgłębszych zakamarków duszy. Jego styl, bogaty w metafory i symboliczne obrazy, sprawia, że „Exodus” staje się nie tylko książką do czytania, ale również do przeżywania.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
„Exodus” autorstwa Łukasza Gołębiewskiego, to powieść, która zmusza do refleksji nad istotą ludzkiej egzystencji i zderza nas z koniecznością dokonania wyboru między tym, co znane, a niepewną przyszłością. Książka polskiego autora jest przepięknym, a zarazem bezkompromisowym freskiem naszych czasów, malowanym słowami z niezwykłą wrażliwością i precyzją.
Fabuła książki „Exodus” rozpoczyna się momentem, w którym główny bohater, którego imię pozostaje niewypowiedziane – jakby jego tożsamość była zbyt płynna, zbyt niepewna, by mogła być ujęta w ramy zwykłego imienia – staje na rozstaju. Zmuszony przez okoliczności, które pozostają tajemnicą zarówno dla niego, jak i dla czytelnika, zostawia za sobą wszystko, co dotychczas stanowiło fundament jego życia. Berlin, miasto tętniące życiem, staje się dla niego przestrzenią ucieczki, nie zaś domem. Autor powieści konstruuje narrację, w której bohater przemierza drogę od poczucia absolutnego zagubienia do stopniowego odkrywania samego siebie. Obozy przesiedleńcze u podnóża Alp są przedstawione z niezwykłą dbałością o szczegół, jako miejsca, w których mieszają się kultury, tragedie osobiste i małe, codzienne radości. Autor kreśli je z niesamowitym realizmem, nie stroniąc od ciężaru emocjonalnego, jaki niosą owe przestrzenie za sobą. Lublana ukazana jest jako miejsce, gdzie przenikają się światła i cienie życia miejskiego. To tam bohater zostaje zmuszony do zmierzenia się z półświatkiem, a zarazem to tam zaczyna postrzegać własną drogę jako szansę na nowe życie. Gołębiewski z zaskakującą precyzją pokazuje, jak blisko są siebie światło i mrok, dobro i zło, nadzieja i rozpacz. Kulminacją jest grecka wyspa – symbol ucieczki od rzeczywistości, ale również miejsce, w którym bohater musi stanąć twarzą w twarz z tajemnicą tak straszną, że aż dotąd uchodziła jego wyobraźni. Gołębiewski wykorzystuje tę przestrzeń, aby pokazać, że prawdziwa podróż to ta, którą odbywamy w głąb siebie, i to tam właśnie leży klucz do największych tajemnic.
Narracja „Exodusu” to mozaika złożona z poetyckich obrazów i głębokich, filozoficznych przemyśleń. Autor, w duchu Aleistera Crowleya, sugeruje, że prawdziwa podróż to nie ucieczka, ale odważne wędrowanie naprzód, śpiewając przy tym i tańcząc – nawet jeśli to, co znamy, zostaje za nami. Książka „Exodus” nie jest zwyczajną opowieścią – to poetycki manifest wolności, odwagi i poszukiwania prawdy. Łukasz Gołębiewski z niespotykaną precyzją i wnikliwością rysuje psychologiczny portret człowieka w kryzysie, pokazując, jak w obliczu nieznanego nasze największe strachy i nadzieje wyłaniają się z najgłębszych zakamarków duszy. Jego styl, bogaty w metafory i symboliczne obrazy, sprawia, że „Exodus” staje się nie tylko książką do czytania, ale również do przeżywania.