InPost Paczkomaty 24/7
13.99 zł
Darmowa dostawa od 190 zł
Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka opowiada o powstawaniu i przemianach zabudowy mieszkaniowej dla kolejarzy. Specyficzne warunki pracy na kolejach wymagające dyspozycyjności służbowej, odpowiedzialności i szczególnej dyscypliny były powodem budowy mieszkań dla pracowników w pobliżu miejsca ich zatrudnienia. Zarządy kolei od początku istnienia dróg żelaznych starały się zapewnić personelowi i jego rodzinie tanie, wygodne i dobre mieszkania. Wraz z rozwojem kolei powstawały nowe typy domów. W zależności od znaczenia linii, stacji i węzłów kolejowych tworzyły się zespoły, kolonie, osiedla, a nawet miasteczka kolejarzy. Oprócz tego wzdłuż linii wznoszono domy dla pełniących odpowiedzialną służbę toromistrzów i dróżników.
Publikacja przedstawia przekształcenia tej grupy zabudowy od początku istnienia kolei do pierwszych lat XXI w. na wybranych przykładach z terenu Śląska i Wielkopolski obszarów kraju, które otrzymały najlepiej rozwiniętą sieć kolejową. W książce zostały także ukazane zagrożenia, jakie dotyczą tych obiektów. Całość wzbogacają plany, schematy i liczne unikalne fotografie.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka opowiada o powstawaniu i przemianach zabudowy mieszkaniowej dla kolejarzy. Specyficzne warunki pracy na kolejach wymagające dyspozycyjności służbowej, odpowiedzialności i szczególnej dyscypliny były powodem budowy mieszkań dla pracowników w pobliżu miejsca ich zatrudnienia. Zarządy kolei od początku istnienia dróg żelaznych starały się zapewnić personelowi i jego rodzinie tanie, wygodne i dobre mieszkania. Wraz z rozwojem kolei powstawały nowe typy domów. W zależności od znaczenia linii, stacji i węzłów kolejowych tworzyły się zespoły, kolonie, osiedla, a nawet miasteczka kolejarzy. Oprócz tego wzdłuż linii wznoszono domy dla pełniących odpowiedzialną służbę toromistrzów i dróżników.
Publikacja przedstawia przekształcenia tej grupy zabudowy od początku istnienia kolei do pierwszych lat XXI w. na wybranych przykładach z terenu Śląska i Wielkopolski obszarów kraju, które otrzymały najlepiej rozwiniętą sieć kolejową. W książce zostały także ukazane zagrożenia, jakie dotyczą tych obiektów. Całość wzbogacają plany, schematy i liczne unikalne fotografie.