Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Inflanckie pitoreski
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Teresa Rączka-Jeziorska, czerpiąc inspirację z klasyków badań nad historią materialną takich jak Norbert Elias, wnika głęboko w semiotykę kultury, nawiązując do prac Juri Lotmana. Jej podejście skupia się na kulturze szlacheckiej Inflant, będącej nieco w cieniu, w porównaniu do rozlegle udokumentowanej kultury rosyjskiej, którą badał Lotman. Podczas gdy Lotman konstruuje szeroko zakrojone modele kulturowe, Rączka-Jeziorska koncentruje się na indywidualnych relacjach oraz szczegółowych dokumentach epoki, umieszczając je w precyzyjnym kontekście czasu i miejsca.
Przez pryzmat starannie wyselekcjonowanych źródeł historycznych i artefaktów, badaczka tworzy szczegółową mozaikę Inflant. Jej praca przypomina drobiazgowość archeologa czy filologa, podczas gdy skrupulatność w opisie i analiza dokumentacji jest godna doświadczonego archiwisty. Z tego względu jej badania można nazwać „mikrohistorią”, wpisującą się również w ponowoczesne nauki humanistyczne z uwzględnieniem dekonstrukcji.
Dzięki wytrawnym umiejętnościom, Rączka-Jeziorska potrafi odnaleźć wartość w każdym, nawet najmniejszym skrawku dokumentu. Jej podejście łączy wnikliwość analityka z pasją poszukiwacza, ukazując bogactwo historii Inflant przez pryzmat szczegółów, które traktuje jak prawdziwe skarby. Jak zauważa prof. dr hab. Aleksander Nawarecki, jej praca jest niezwykle erudycyjnym przedsięwzięciem, pełnym precyzyjnie wykonanych przypisów, które dowodzą jej dogłębnej znajomości tematu i umiejętności odkrywania ukrytych kontekstów.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Teresa Rączka-Jeziorska, czerpiąc inspirację z klasyków badań nad historią materialną takich jak Norbert Elias, wnika głęboko w semiotykę kultury, nawiązując do prac Juri Lotmana. Jej podejście skupia się na kulturze szlacheckiej Inflant, będącej nieco w cieniu, w porównaniu do rozlegle udokumentowanej kultury rosyjskiej, którą badał Lotman. Podczas gdy Lotman konstruuje szeroko zakrojone modele kulturowe, Rączka-Jeziorska koncentruje się na indywidualnych relacjach oraz szczegółowych dokumentach epoki, umieszczając je w precyzyjnym kontekście czasu i miejsca.
Przez pryzmat starannie wyselekcjonowanych źródeł historycznych i artefaktów, badaczka tworzy szczegółową mozaikę Inflant. Jej praca przypomina drobiazgowość archeologa czy filologa, podczas gdy skrupulatność w opisie i analiza dokumentacji jest godna doświadczonego archiwisty. Z tego względu jej badania można nazwać „mikrohistorią”, wpisującą się również w ponowoczesne nauki humanistyczne z uwzględnieniem dekonstrukcji.
Dzięki wytrawnym umiejętnościom, Rączka-Jeziorska potrafi odnaleźć wartość w każdym, nawet najmniejszym skrawku dokumentu. Jej podejście łączy wnikliwość analityka z pasją poszukiwacza, ukazując bogactwo historii Inflant przez pryzmat szczegółów, które traktuje jak prawdziwe skarby. Jak zauważa prof. dr hab. Aleksander Nawarecki, jej praca jest niezwykle erudycyjnym przedsięwzięciem, pełnym precyzyjnie wykonanych przypisów, które dowodzą jej dogłębnej znajomości tematu i umiejętności odkrywania ukrytych kontekstów.
