InPost Paczkomaty 24/7
13.99 zł
Darmowa dostawa od 190 zł
Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Skrajnie faszystowskie poglądy rozwijały się w Niemczech po zakończeniu I Wojny Światowej w opozycji do klęski, jaką w oczach niemieckiego społeczeństwa był upokarzający pokój podpisany 11 listopada 1918 rok w Sali Lustrzanej Pałacu Wersalskiego. Powstanie Republiki Weimarskiej stanowiło nowy rozdział w historii Niemiec. Jej politycy jawnie opowiadali się za zerwaniem z militarystyczną retoryką II Rzeszy, a dalej ze spuścizną cesarstwa niemieckiego. Kryzys, jaki ogarnął niemieckie społeczeństwo, dotykał najważniejszych obszarów państwa. Nazistowski ruch inspirowany przez Adolfa Hitlera przyciągał ludzi rozczarowanych, żądnych odwetu i rewanżu za trudne lata powojennej rzeczywistości. Program partii NSDAP opowiadał się przeciw liberalnej ideologii, pluralizmowi politycznemu, demokracji, marksizmowi oraz komunizmowi. Adolf Hitler otwarcie krytykował również religię chrześcijańską, wskazując na potrzebę stworzenia przez III Rzeszę własnej „religii germańskiej”.
Grzegorz Kucharczyk w książce „III Rzesza Niemiecka nowoczesność i nienawiść” przedstawia wnikliwą analizę fundamentów III Rzeszy, która opierała się na odrzuceniu starego ładu i porządku. „Nowoczesność” to słowo klucz w retoryce Adolfa Hitlera i jego zaufanych popleczników: Hermana Göringa, Josepa Goebbelsa i Heinricha Himmlera. Każdy ze współpracowników Führera na własną rękę realizował sen o nowej potędze Niemiec. Postęp technologiczny, budowa infrastruktury, produkcja nowoczesnych samochodów, ale również ochrona przyrody czy rozwój medycyny stanowiły filary nowoczesnego niemieckiego społeczeństwa. Na szeroką skalę wprowadzano akty prawne chroniące zwierzęta, jednocześnie Ustawy Norymberskie pozwalały w majestacie prawa mordować żydów w obozach pracy przymusowej. Trujący dym z krematoriów stanowił przedmiot debaty publicznej, politycy i naukowcy III Rzeszy aktywnie zastanawiali się jak ograniczyć jego negatywny wpływ na środowisko naturalne. Wskrzeszano również stare, pogańskie kulty i wierzenia w opozycji do „zdegenerowanego chrześcijaństwa”, opartego na elementach tradycji i kultury żydowskiej.
Nowoczesność i nienawiść, jak podkreśla Grzegorz Kucharczyk, stanowiły osobliwy konglomerat wybiórczych wartości, inspirowanych przez Adolfa Hitlera, podsycanych narodowo nacjonalistycznymi wystąpieniami publicznymi nieomylnego w oczach niemieckiego społeczeństwa Führera.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Skrajnie faszystowskie poglądy rozwijały się w Niemczech po zakończeniu I Wojny Światowej w opozycji do klęski, jaką w oczach niemieckiego społeczeństwa był upokarzający pokój podpisany 11 listopada 1918 rok w Sali Lustrzanej Pałacu Wersalskiego. Powstanie Republiki Weimarskiej stanowiło nowy rozdział w historii Niemiec. Jej politycy jawnie opowiadali się za zerwaniem z militarystyczną retoryką II Rzeszy, a dalej ze spuścizną cesarstwa niemieckiego. Kryzys, jaki ogarnął niemieckie społeczeństwo, dotykał najważniejszych obszarów państwa. Nazistowski ruch inspirowany przez Adolfa Hitlera przyciągał ludzi rozczarowanych, żądnych odwetu i rewanżu za trudne lata powojennej rzeczywistości. Program partii NSDAP opowiadał się przeciw liberalnej ideologii, pluralizmowi politycznemu, demokracji, marksizmowi oraz komunizmowi. Adolf Hitler otwarcie krytykował również religię chrześcijańską, wskazując na potrzebę stworzenia przez III Rzeszę własnej „religii germańskiej”.
Grzegorz Kucharczyk w książce „III Rzesza Niemiecka nowoczesność i nienawiść” przedstawia wnikliwą analizę fundamentów III Rzeszy, która opierała się na odrzuceniu starego ładu i porządku. „Nowoczesność” to słowo klucz w retoryce Adolfa Hitlera i jego zaufanych popleczników: Hermana Göringa, Josepa Goebbelsa i Heinricha Himmlera. Każdy ze współpracowników Führera na własną rękę realizował sen o nowej potędze Niemiec. Postęp technologiczny, budowa infrastruktury, produkcja nowoczesnych samochodów, ale również ochrona przyrody czy rozwój medycyny stanowiły filary nowoczesnego niemieckiego społeczeństwa. Na szeroką skalę wprowadzano akty prawne chroniące zwierzęta, jednocześnie Ustawy Norymberskie pozwalały w majestacie prawa mordować żydów w obozach pracy przymusowej. Trujący dym z krematoriów stanowił przedmiot debaty publicznej, politycy i naukowcy III Rzeszy aktywnie zastanawiali się jak ograniczyć jego negatywny wpływ na środowisko naturalne. Wskrzeszano również stare, pogańskie kulty i wierzenia w opozycji do „zdegenerowanego chrześcijaństwa”, opartego na elementach tradycji i kultury żydowskiej.
Nowoczesność i nienawiść, jak podkreśla Grzegorz Kucharczyk, stanowiły osobliwy konglomerat wybiórczych wartości, inspirowanych przez Adolfa Hitlera, podsycanych narodowo nacjonalistycznymi wystąpieniami publicznymi nieomylnego w oczach niemieckiego społeczeństwa Führera.