Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Identyczność i różnica
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Ten zwięzły zbiór późniejszych esejów Martina Heideggera, jednego z najważniejszych niemieckich filozofów XX wieku, odgrywa kluczową rolę w współczesnej filozofii. Rozważane w nim pojęcia identyczności i różnicowania stanowią próby uchwycenia procesu, w którym świat wyłania się z pierwotnej jednorodności „niczego”; są to centralne problemy związane z dziejami bycia. Heidegger przedstawia analizę kondycji człowieka w czasach zdominowanych przez technologiczną cywilizację i „ontoteologię”. Zajmuje się miejscem, jakie metafizyka zajmuje w ludzkim myśleniu i omawia pojęcie „Boga filozofów”, które kontrastuje z bardziej tradycyjnym wyobrażeniem „boskiego Boga”. Stwierdza, że do tego filozoficznego boga człowiek nie może się modlić, oddawać mu czci, ani wyrażać wobec niego głębokiej emocji – nie ma miejsca na muzykę ani taniec. Heidegger nawołuje do „bez-bożnego myślenia”, porzucenia ontoteologii i zwrotu ku „istocie metafizyki”, poruszając fundamentalne kwestie istotne dla współczesnego człowieka w swym złożonym stylu.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Ten zwięzły zbiór późniejszych esejów Martina Heideggera, jednego z najważniejszych niemieckich filozofów XX wieku, odgrywa kluczową rolę w współczesnej filozofii. Rozważane w nim pojęcia identyczności i różnicowania stanowią próby uchwycenia procesu, w którym świat wyłania się z pierwotnej jednorodności „niczego”; są to centralne problemy związane z dziejami bycia. Heidegger przedstawia analizę kondycji człowieka w czasach zdominowanych przez technologiczną cywilizację i „ontoteologię”. Zajmuje się miejscem, jakie metafizyka zajmuje w ludzkim myśleniu i omawia pojęcie „Boga filozofów”, które kontrastuje z bardziej tradycyjnym wyobrażeniem „boskiego Boga”. Stwierdza, że do tego filozoficznego boga człowiek nie może się modlić, oddawać mu czci, ani wyrażać wobec niego głębokiej emocji – nie ma miejsca na muzykę ani taniec. Heidegger nawołuje do „bez-bożnego myślenia”, porzucenia ontoteologii i zwrotu ku „istocie metafizyki”, poruszając fundamentalne kwestie istotne dla współczesnego człowieka w swym złożonym stylu.
