Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Fonos. Zbrodnia po grecku. Antologia greckiego kryminału
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Antologia prezentuje różnorodność i kreatywność greckiego opowiadania kryminalnego. Dwa z wybranych utworów pochodzą z początku lat 60. XX wieku i zyskały już status klasyki, natomiast pozostałe jedenaście powstało w ostatnich dwóch dekadach. Większość autorów prezentowanych w zbiorze nadal aktywnie tworzy, a wielu z nich jest nieznanych polskim czytelnikom. Aby zapewnić bogactwo stylów, każdy tekst przetłumaczyła inna tłumaczka lub tłumacz.
Ciekawym aspektem tej antologii jest to, że znakomita większość zbrodni opisanych w książce ma miejsce w kontekście rodziny. Nie chodzi tu jednak o szeroko rozumiane klany, które tradycyjnie kształtują życie Greków zarówno w sferze prywatnej, jak i publicznej, ale o rodzinę nuklearną. Często odnosi się to do freudowskiej dynamiki ról: rodziców i dziecka. Szczególnie interesujące są tu międzygeneracyjne zbrodnie wewnątrzrodzinne, takie jak zabójstwo syna przez matkę po publicznym skandalu lub tragedia spowodowana rzekomym splamieniem honoru rodziny przez córkę.
Jak podkreśla Ewa Róża Janion w swoim posłowiu, tematem przewodnim są zbrodnie dokonane w rodzinnych kręgach. Mariusz Czubaj zauważa, że Grecy, zarówno ci antyczni, jak i współcześni, są mistrzami zbrodni. Zanurzcie się w tych opowieściach na własną odpowiedzialność.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Antologia prezentuje różnorodność i kreatywność greckiego opowiadania kryminalnego. Dwa z wybranych utworów pochodzą z początku lat 60. XX wieku i zyskały już status klasyki, natomiast pozostałe jedenaście powstało w ostatnich dwóch dekadach. Większość autorów prezentowanych w zbiorze nadal aktywnie tworzy, a wielu z nich jest nieznanych polskim czytelnikom. Aby zapewnić bogactwo stylów, każdy tekst przetłumaczyła inna tłumaczka lub tłumacz.
Ciekawym aspektem tej antologii jest to, że znakomita większość zbrodni opisanych w książce ma miejsce w kontekście rodziny. Nie chodzi tu jednak o szeroko rozumiane klany, które tradycyjnie kształtują życie Greków zarówno w sferze prywatnej, jak i publicznej, ale o rodzinę nuklearną. Często odnosi się to do freudowskiej dynamiki ról: rodziców i dziecka. Szczególnie interesujące są tu międzygeneracyjne zbrodnie wewnątrzrodzinne, takie jak zabójstwo syna przez matkę po publicznym skandalu lub tragedia spowodowana rzekomym splamieniem honoru rodziny przez córkę.
Jak podkreśla Ewa Róża Janion w swoim posłowiu, tematem przewodnim są zbrodnie dokonane w rodzinnych kręgach. Mariusz Czubaj zauważa, że Grecy, zarówno ci antyczni, jak i współcześni, są mistrzami zbrodni. Zanurzcie się w tych opowieściach na własną odpowiedzialność.
