Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Fenomenologia religii
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Gerardus van der Leeuw (1890-1950) zasłynął jako czołowy fenomenolog religii. Jego kluczowe dzieło "Fenomenologia religii" sprawiło, że stał się jedną z wybitniejszych postaci w dziedzinie religioznawstwa, dołączając do grona takich myślicieli jak Nietzsche, Jung, Eliade czy Otto. W swojej karierze nie tylko pełnił rolę teologa w ramach protestanckiego Kościoła reformowanego, ale był także filozofem inspirującym się pracami Diltheya, Sprangera oraz egzystencjalizmem Jaspersa. Van der Leeuw czerpał z fenomenologii E. Husserla, M. Schelera, N. Hartmanna oraz Edyty Stein, co pozwoliło mu na rozwinięcie unikalnych poglądów.
Fenomenologia, na której bazował, postulowała odejście od spekulacji konceptualnych na rzecz bezpośredniego doświadczenia i powrotu do istoty rzeczy, pozwalając na dotarcie do tzw. czystej świadomości. Dzięki temu jego prace obejmują szerokie spektrum tematów od religii pierwotnych, przez starożytne wierzenia egipskie, greckie i rzymskie, po szczegółowe studia nad historią chrześcijaństwa oraz porównawczą historię religii, z naciskiem na fenomenologię religijną jako odrębną dziedzinę.
Fenomenologia religii, jak przedstawiał ją van der Leeuw, nie była tożsama z filozofią, psychologią czy teologią religii. Jej zadaniem było przede wszystkim nazywanie i kształtowanie zjawisk takich jak ofiara, modlitwa, zbawiciel, czy symbol. Proces ten zakładał także głębokie przeżycie tych zjawisk w codziennym doświadczeniu, zdystansowane ich obserwowanie, a następnie próbę ich wyjaśnienia i zrozumienia. Podejście van der Leeuwa do fenomenologii religii miało szczególne znaczenie nie tylko dla badaczy religii, ale również dla szerszego grona inteligencji humanistycznej.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Gerardus van der Leeuw (1890-1950) zasłynął jako czołowy fenomenolog religii. Jego kluczowe dzieło "Fenomenologia religii" sprawiło, że stał się jedną z wybitniejszych postaci w dziedzinie religioznawstwa, dołączając do grona takich myślicieli jak Nietzsche, Jung, Eliade czy Otto. W swojej karierze nie tylko pełnił rolę teologa w ramach protestanckiego Kościoła reformowanego, ale był także filozofem inspirującym się pracami Diltheya, Sprangera oraz egzystencjalizmem Jaspersa. Van der Leeuw czerpał z fenomenologii E. Husserla, M. Schelera, N. Hartmanna oraz Edyty Stein, co pozwoliło mu na rozwinięcie unikalnych poglądów.
Fenomenologia, na której bazował, postulowała odejście od spekulacji konceptualnych na rzecz bezpośredniego doświadczenia i powrotu do istoty rzeczy, pozwalając na dotarcie do tzw. czystej świadomości. Dzięki temu jego prace obejmują szerokie spektrum tematów od religii pierwotnych, przez starożytne wierzenia egipskie, greckie i rzymskie, po szczegółowe studia nad historią chrześcijaństwa oraz porównawczą historię religii, z naciskiem na fenomenologię religijną jako odrębną dziedzinę.
Fenomenologia religii, jak przedstawiał ją van der Leeuw, nie była tożsama z filozofią, psychologią czy teologią religii. Jej zadaniem było przede wszystkim nazywanie i kształtowanie zjawisk takich jak ofiara, modlitwa, zbawiciel, czy symbol. Proces ten zakładał także głębokie przeżycie tych zjawisk w codziennym doświadczeniu, zdystansowane ich obserwowanie, a następnie próbę ich wyjaśnienia i zrozumienia. Podejście van der Leeuwa do fenomenologii religii miało szczególne znaczenie nie tylko dla badaczy religii, ale również dla szerszego grona inteligencji humanistycznej.
