InPost Paczkomaty 24/7
13.99 zł
Darmowa dostawa od 190 zł
Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
„Dziady. Część IV” to kontynuacja eposu romantycznego, w którym Adam Mickiewicz przedstawia swoje refleksje na temat życia, miłości i śmierci. Dzieło rozpoczyna się, gdy Pustelnik-Gustaw, były uczeń Księdza i nieszczęśliwie zakochany romantyk, zjawia się u swojego nauczyciela, aby prosić o odnowienie obrzędu Dziadów - duchowego rytuału, który łączy światy żywych i umarłych.
Gustaw, niegdyś uwięziony w pułapce szaleństwa i rozpaczy, odkrywa w sobie bogate i skomplikowane życie wewnętrzne, które na przestrzeni lat zmieniło go w udręczonego człowieka. Przywołuje obrazy nieszczęśliwej miłości, zranionej dumy i rozpaczliwej próby zrozumienia samego siebie, jakie miała miejsce w trzech symbolicznych godzinach: miłości, rozpaczy i przestrogi. W godzinie miłości, Gustaw dzieli się swoimi romantycznymi ideami o miłości, które sprawiły, że jego serce rozpadło się na milion kawałków. Z kolei w godzinie rozpaczy opowiada o trzech rodzajach śmierci, z których każda stanowi metaforę osobistej straty. Ogromnie poruszający jest moment, w którym Gustaw przedstawia historię wyjątkowo skąpego bogacza, uwięzionego w kantorku - miejscu przechowywania pieniędzy. Owa dusza, obecnie udręczona i odbywająca pokutę, błaga o modlitwę - obraz, który służy jako ostrzeżenie przed skutkami zaniedbania wartości duchowych na rzecz tych materialnych. Gustaw przypomina Księdzu o swoim samobójstwie, wywołanym przez rozstanie z ukochaną i ślub kobiety z bogatym mężczyzną. Widmo nostalgii i cierpienia przypomina o tragicznym losie. Bohater utworu „Dziady. Część IV” wbija ostrze sztyletu we własną pierś, dając tym samym świadectwo upadku i fatalnego stanu ducha. Wydarzenie to prowadzi do zakończenia trzeciej godziny - godziny przestrogi, w której Gustaw, mimo sprzeciwu księdza wobec pogańskich praktyk, uparcie prosi o przywrócenie obrzędu Dziadów.
„Dziady. Część IV” to fascynujący obraz romantycznego bohatera udręczonego przez swoją własną przeszłość. Dzieło Adama Mickiewicza, pełne symboliki i głębokich emocji, zmusza do refleksji nad życiem, miłością i śmiercią. W finale utworu „Dziady. Część IV” Gustaw znika, pozostawiając za sobą słowa nawiązujące do moralnych przesłań z II części Dziadów, które brzmią: „Kto za życia choć raz był w niebie; / Ten po śmierci nie trafi od razu”. Stanowią one mocne przypomnienie o tym, że doświadczenia ziemskie kształtują nasze duchowe przeznaczenie.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
„Dziady. Część IV” to kontynuacja eposu romantycznego, w którym Adam Mickiewicz przedstawia swoje refleksje na temat życia, miłości i śmierci. Dzieło rozpoczyna się, gdy Pustelnik-Gustaw, były uczeń Księdza i nieszczęśliwie zakochany romantyk, zjawia się u swojego nauczyciela, aby prosić o odnowienie obrzędu Dziadów - duchowego rytuału, który łączy światy żywych i umarłych.
Gustaw, niegdyś uwięziony w pułapce szaleństwa i rozpaczy, odkrywa w sobie bogate i skomplikowane życie wewnętrzne, które na przestrzeni lat zmieniło go w udręczonego człowieka. Przywołuje obrazy nieszczęśliwej miłości, zranionej dumy i rozpaczliwej próby zrozumienia samego siebie, jakie miała miejsce w trzech symbolicznych godzinach: miłości, rozpaczy i przestrogi. W godzinie miłości, Gustaw dzieli się swoimi romantycznymi ideami o miłości, które sprawiły, że jego serce rozpadło się na milion kawałków. Z kolei w godzinie rozpaczy opowiada o trzech rodzajach śmierci, z których każda stanowi metaforę osobistej straty. Ogromnie poruszający jest moment, w którym Gustaw przedstawia historię wyjątkowo skąpego bogacza, uwięzionego w kantorku - miejscu przechowywania pieniędzy. Owa dusza, obecnie udręczona i odbywająca pokutę, błaga o modlitwę - obraz, który służy jako ostrzeżenie przed skutkami zaniedbania wartości duchowych na rzecz tych materialnych. Gustaw przypomina Księdzu o swoim samobójstwie, wywołanym przez rozstanie z ukochaną i ślub kobiety z bogatym mężczyzną. Widmo nostalgii i cierpienia przypomina o tragicznym losie. Bohater utworu „Dziady. Część IV” wbija ostrze sztyletu we własną pierś, dając tym samym świadectwo upadku i fatalnego stanu ducha. Wydarzenie to prowadzi do zakończenia trzeciej godziny - godziny przestrogi, w której Gustaw, mimo sprzeciwu księdza wobec pogańskich praktyk, uparcie prosi o przywrócenie obrzędu Dziadów.
„Dziady. Część IV” to fascynujący obraz romantycznego bohatera udręczonego przez swoją własną przeszłość. Dzieło Adama Mickiewicza, pełne symboliki i głębokich emocji, zmusza do refleksji nad życiem, miłością i śmiercią. W finale utworu „Dziady. Część IV” Gustaw znika, pozostawiając za sobą słowa nawiązujące do moralnych przesłań z II części Dziadów, które brzmią: „Kto za życia choć raz był w niebie; / Ten po śmierci nie trafi od razu”. Stanowią one mocne przypomnienie o tym, że doświadczenia ziemskie kształtują nasze duchowe przeznaczenie.