InPost Paczkomaty 24/7
13.99 zł
Darmowa dostawa od 190 zł
Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka prezentuje wielowątkową analizę poświęconą kulturze instytucjonalnej uniwersytetu. Autorka stosuje podejscie filozoficzno-historyczne, kładąc akcent na kontekst działania instytucji akademickiej. Trafnie identyfikuje ważny dla tożsamości europejskiej kontekst tzw. czwartegi filaru integracji kulturowej, wiążąc go z funkcją Procesu Bolońskiego, "jako sposobu kreowania wzorca instytucjonalizacji polityki wielokulturowości". Odnosząc się do teraźniejszości, autorka nawiązuje do rozważanej w Europie kwestii: czy u progu XXI wieku nastąpi, postulowany przez wielu, renesans uniwersytetu, czy też będziemy obserwować stopniowy zanik jego najważniejszych znamion instytucjonalnych. Czy jednak taka postulowana zmiana pozwoliłaby na zachowanie wartości uniwersyteckich, już w czasach średniowiecza wyróżniających akademię? Czy przemiana miałaby polegać na "modelu uniwersytetu europejskiego", którego konceptualizacji nie ma, "jako optymalnego modus vivendi dla wzajemnego obcowania"? Autorka stawia te pytania w oryginalny sposób, znamionujący erudycję i zdolność do głębokiego rozumienia idei i instytucji uniwersytetu oraz zmieniającego się przez wieki jego kontekstu.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka prezentuje wielowątkową analizę poświęconą kulturze instytucjonalnej uniwersytetu. Autorka stosuje podejscie filozoficzno-historyczne, kładąc akcent na kontekst działania instytucji akademickiej. Trafnie identyfikuje ważny dla tożsamości europejskiej kontekst tzw. czwartegi filaru integracji kulturowej, wiążąc go z funkcją Procesu Bolońskiego, "jako sposobu kreowania wzorca instytucjonalizacji polityki wielokulturowości". Odnosząc się do teraźniejszości, autorka nawiązuje do rozważanej w Europie kwestii: czy u progu XXI wieku nastąpi, postulowany przez wielu, renesans uniwersytetu, czy też będziemy obserwować stopniowy zanik jego najważniejszych znamion instytucjonalnych. Czy jednak taka postulowana zmiana pozwoliłaby na zachowanie wartości uniwersyteckich, już w czasach średniowiecza wyróżniających akademię? Czy przemiana miałaby polegać na "modelu uniwersytetu europejskiego", którego konceptualizacji nie ma, "jako optymalnego modus vivendi dla wzajemnego obcowania"? Autorka stawia te pytania w oryginalny sposób, znamionujący erudycję i zdolność do głębokiego rozumienia idei i instytucji uniwersytetu oraz zmieniającego się przez wieki jego kontekstu.