Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Demoscena ZX Spectrum
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Monografia dotycząca 8-bitowego brytyjskiego komputera ZX Spectrum została napisana z wyjątkowej perspektywy demosceny, a więc społeczności użytkowników i twórców, którzy skupiają się na wykorzystywaniu możliwości tej platformy. Książka koncentruje się na fenomenie demosceny ZX Spectrum, która miała swój najpełniejszy rozwój w krajach takich jak Rosja, Polska, Czechy i Słowacja. Z tego powodu przedstawiona w niej narracja nie skupia się na oficjalnej historii komputera, lecz eksploruje lokalne doświadczenia i konteksty.
Jednym z kluczowych tematów książki jest badanie sposobów, w jakie zachodnia platforma, jaką jest ZX Spectrum, została przyswojona przez użytkowników, szczególnie w Rosji, gdzie proces masowego klonowania urządzenia przyczynił się do jego popularyzacji. ZX Spectrum znany jest z wielu ograniczeń sprzętowych, które twórcy przekształcają w atuty, co pokazuje zasoby kreatywności i innowacyjności w ramach tej platformy.
Autorzy szczegółowo analizują wytwory charakterystyczne dla sceny ZX Spectrum, takie jak demosceniczna poezja, muzyka 1-bitowa czy gry twórczo rozwijane przez fanów – tzw. homebrew. Przyglądają się możliwościom komputera w zakresie kreowania grafiki, muzyki, a także gier i pokazów artystycznych.
Do zgłębiania tych zjawisk autorzy zastosowali metodologię etnograficzną, badania dotyczące platform oraz archeologię mediów, co pozwala im na dogłębną analizę i zrozumienie tego unikatowego kulturowego fenomenu.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Monografia dotycząca 8-bitowego brytyjskiego komputera ZX Spectrum została napisana z wyjątkowej perspektywy demosceny, a więc społeczności użytkowników i twórców, którzy skupiają się na wykorzystywaniu możliwości tej platformy. Książka koncentruje się na fenomenie demosceny ZX Spectrum, która miała swój najpełniejszy rozwój w krajach takich jak Rosja, Polska, Czechy i Słowacja. Z tego powodu przedstawiona w niej narracja nie skupia się na oficjalnej historii komputera, lecz eksploruje lokalne doświadczenia i konteksty.
Jednym z kluczowych tematów książki jest badanie sposobów, w jakie zachodnia platforma, jaką jest ZX Spectrum, została przyswojona przez użytkowników, szczególnie w Rosji, gdzie proces masowego klonowania urządzenia przyczynił się do jego popularyzacji. ZX Spectrum znany jest z wielu ograniczeń sprzętowych, które twórcy przekształcają w atuty, co pokazuje zasoby kreatywności i innowacyjności w ramach tej platformy.
Autorzy szczegółowo analizują wytwory charakterystyczne dla sceny ZX Spectrum, takie jak demosceniczna poezja, muzyka 1-bitowa czy gry twórczo rozwijane przez fanów – tzw. homebrew. Przyglądają się możliwościom komputera w zakresie kreowania grafiki, muzyki, a także gier i pokazów artystycznych.
Do zgłębiania tych zjawisk autorzy zastosowali metodologię etnograficzną, badania dotyczące platform oraz archeologię mediów, co pozwala im na dogłębną analizę i zrozumienie tego unikatowego kulturowego fenomenu.
