Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Cukrowy Kreml
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Zbiór opowiadań „Cukrowy Kreml” stanowi kontynuację śmiałej narracji rozpoczętej w książce „Dzień oprycznika”. Akcja przenosi nas do roku 2028, kiedy to Rosja odgradza się od reszty świata olbrzymim murem, a paszporty zostały symbolicznie zniszczone na placu Czerwonym, podkreślając władzę monarchy. W obliczu kurczących się zasobów gazu i kończącej się ropy kraj staje w obliczu nadchodzącego kryzysu. W tym kontekście Ojczulek zostaje zatrzymany. Podczas gdy „Dzień oprycznika” pozwalał na wgląd w życie współczesnych opryczników, „Cukrowy Kreml” przedstawia losy innych mieszkańców tego nowego świata. Przedstawieni są tutaj bezdomni, którzy walczą z głodem, żwawi więźniowie pracujący przy budowie Wielkiego Muru Rosyjskiego, nadworna inteligencja, zaspokojeni chłopi oraz dysydenci, którzy w skrytości marzą o zemście, a także opozycjoniści, którym pozostają jedynie brutalne narkotyczne wizje caraobójstwa.
Te różnorodne obrazy łączy wspólny motyw – fascynacja cukrowymi kopułami Kremla, które niczym piernikowy domek zarówno przyciągają, jak i odstraszają swoim niebezpieczeństwem. Opowieść o Rosji jest obserwacją przyszłości, która wzięta za punkt odniesienia, staje się metaforą władzy. Władimir Sorokin, porównując się do przeszłości i próbując uchwycić esencję rosyjskiego autorytaryzmu, określa smak władzy jako mdły, lecz gorzki. Sorokin w „Dniu oprycznika” oddaje poczucie strachu społeczeństwa, a w „Cukrowym Kremlu” odkrywa ukrytą przyjemność w przerażeniu, ujawniając swoisty „słodki sen o chłoście”. Kreml kommiersant komentuje to jako hedonistyczny sen czytelników, którzy zgadzają się na cierpienie, by przywrócić prostotę i przejrzystość. Wiktor Jerofiejew zauważa, że Sorokin mistrzowsko żongluje literackimi stylami, a jego wpływ na literaturę wykracza daleko poza granice rosyjskiego konceptualizmu, przyczyniając się do odrodzenia rosyjskiej powieści.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Zbiór opowiadań „Cukrowy Kreml” stanowi kontynuację śmiałej narracji rozpoczętej w książce „Dzień oprycznika”. Akcja przenosi nas do roku 2028, kiedy to Rosja odgradza się od reszty świata olbrzymim murem, a paszporty zostały symbolicznie zniszczone na placu Czerwonym, podkreślając władzę monarchy. W obliczu kurczących się zasobów gazu i kończącej się ropy kraj staje w obliczu nadchodzącego kryzysu. W tym kontekście Ojczulek zostaje zatrzymany. Podczas gdy „Dzień oprycznika” pozwalał na wgląd w życie współczesnych opryczników, „Cukrowy Kreml” przedstawia losy innych mieszkańców tego nowego świata. Przedstawieni są tutaj bezdomni, którzy walczą z głodem, żwawi więźniowie pracujący przy budowie Wielkiego Muru Rosyjskiego, nadworna inteligencja, zaspokojeni chłopi oraz dysydenci, którzy w skrytości marzą o zemście, a także opozycjoniści, którym pozostają jedynie brutalne narkotyczne wizje caraobójstwa.
Te różnorodne obrazy łączy wspólny motyw – fascynacja cukrowymi kopułami Kremla, które niczym piernikowy domek zarówno przyciągają, jak i odstraszają swoim niebezpieczeństwem. Opowieść o Rosji jest obserwacją przyszłości, która wzięta za punkt odniesienia, staje się metaforą władzy. Władimir Sorokin, porównując się do przeszłości i próbując uchwycić esencję rosyjskiego autorytaryzmu, określa smak władzy jako mdły, lecz gorzki. Sorokin w „Dniu oprycznika” oddaje poczucie strachu społeczeństwa, a w „Cukrowym Kremlu” odkrywa ukrytą przyjemność w przerażeniu, ujawniając swoisty „słodki sen o chłoście”. Kreml kommiersant komentuje to jako hedonistyczny sen czytelników, którzy zgadzają się na cierpienie, by przywrócić prostotę i przejrzystość. Wiktor Jerofiejew zauważa, że Sorokin mistrzowsko żongluje literackimi stylami, a jego wpływ na literaturę wykracza daleko poza granice rosyjskiego konceptualizmu, przyczyniając się do odrodzenia rosyjskiej powieści.
