Co znaczą rysunki dziecięce?

DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Co znaczą rysunki dziecięce?

Co znaczą rysunki dziecięce?

DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Dziecko w najmłodszym okresie swojego życia jest rysownikiem, malarzem, artystą. Rysuje na kartkach, większych i mniejszych, bywa, że również na ścianach mieszkania - co nie zawsze wiąże się z aprobatą rodziców i wychowawców. Tworzy swoje prace przy użyciu różnych technik plastycznych, eksperymentuje. Potrzebuje "języka rysunkowego" dla wyrażenia swojej ekspresji, swoich odczuć w związku z poznawanym przez siebie otoczeniem. W ten sposób komunikuje się ze światem. Gdy brakuje mu słów, których przecież dopiero się uczy, rysuje to, co ma do powiedzenia nam - dorosłym. Tylko czy wówczas jest przez nas "słuchane"? Czy prace plastyczne dziecka są dla nas zrozumiałe? Czy ma ono szansę na mówienie "własnym głosem"? A może głos dziecka jest interpretowany, zmieniany i przepełniony znaczeniami, które zbyt mocno pośredniczą w odczytywaniu prostych przecież komunikatów dziecięcych? Próba spojrzenia na rysunki dziecięce oczyma najmłodszych dzieci, jak i dorosłych nadających tym rysunkom różnorodne znaczenia, to z jednej strony zmuszenie nas do refleksji, a z drugiej ujęcie rysunku jako przestrzeni emancypacyjnej. Jako języka komunikacji, który może być bardziej wieloznaczny, bardziej otwarty na dyskusję i porozumienie, a także negocjację i wymianę znaczeń w relacji dziecko - dorosły. Książka, która doczekała się nowego wydania jest wersją niezmienioną pod względem merytorycznym. Ulega jednak przeobrażeniu cała jej szata graficzna, nadając publikacji pełniejszy wymiar. Zarówno kolorowe rysunki dziecięce, jak i analizy wywiadów przeprowadzonych wśród samych dzieci i w kilku grupach dorosłych odbiorców: pedagogów, psychologów, artystów i rodziców, pokazują sieć wielu, często sprzecznych ze sobą komunikatów. To niewątpliwie skłania do zadania sobie pytania: dlaczego? Co my - dorośli widzimy w znaczeniach rysunkowych dzieci? Dlaczego dziecko często nadaje odmienne znaczenia swoim rysunkom niż czynią to osoby dorosłe? Jakimi dyskursami operują zarówno dzieci, jak i dorośli przy nadawaniu znaczeń rysunkowych? I czemu służy rozbudowana sieć tego rodzaju komunikacji? Te pytania będą prowadzić nas przez kolejne rozdziały tej książki. Aż w końcu w jej części empirycznej wspólnie spróbujemy na nie odpowiedzieć.

Cena rynkowa: 39.14 zł

Wybierz stan zużycia:

WIĘCEJ O SKALI

nowa

niedostępna
1

15.93 zł

jak nowa

ok

Taniej o 23.21 zł

  • niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania
  • książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji

Wysyłka w ciągu 24h + czas dostawy

dobry

niedostępna

widoczne ślady używania

niedostępna

Dostępna ilość 1

Dziecko w najmłodszym okresie swojego życia jest rysownikiem, malarzem, artystą. Rysuje na kartkach, większych i mniejszych, bywa, że również na ścianach mieszkania - co nie zawsze wiąże się z aprobatą rodziców i wychowawców. Tworzy swoje prace przy użyciu różnych technik plastycznych, eksperymentuje. Potrzebuje "języka rysunkowego" dla wyrażenia swojej ekspresji, swoich odczuć w związku z poznawanym przez siebie otoczeniem. W ten sposób komunikuje się ze światem. Gdy brakuje mu słów, których przecież dopiero się uczy, rysuje to, co ma do powiedzenia nam - dorosłym. Tylko czy wówczas jest przez nas "słuchane"? Czy prace plastyczne dziecka są dla nas zrozumiałe? Czy ma ono szansę na mówienie "własnym głosem"? A może głos dziecka jest interpretowany, zmieniany i przepełniony znaczeniami, które zbyt mocno pośredniczą w odczytywaniu prostych przecież komunikatów dziecięcych? Próba spojrzenia na rysunki dziecięce oczyma najmłodszych dzieci, jak i dorosłych nadających tym rysunkom różnorodne znaczenia, to z jednej strony zmuszenie nas do refleksji, a z drugiej ujęcie rysunku jako przestrzeni emancypacyjnej. Jako języka komunikacji, który może być bardziej wieloznaczny, bardziej otwarty na dyskusję i porozumienie, a także negocjację i wymianę znaczeń w relacji dziecko - dorosły. Książka, która doczekała się nowego wydania jest wersją niezmienioną pod względem merytorycznym. Ulega jednak przeobrażeniu cała jej szata graficzna, nadając publikacji pełniejszy wymiar. Zarówno kolorowe rysunki dziecięce, jak i analizy wywiadów przeprowadzonych wśród samych dzieci i w kilku grupach dorosłych odbiorców: pedagogów, psychologów, artystów i rodziców, pokazują sieć wielu, często sprzecznych ze sobą komunikatów. To niewątpliwie skłania do zadania sobie pytania: dlaczego? Co my - dorośli widzimy w znaczeniach rysunkowych dzieci? Dlaczego dziecko często nadaje odmienne znaczenia swoim rysunkom niż czynią to osoby dorosłe? Jakimi dyskursami operują zarówno dzieci, jak i dorośli przy nadawaniu znaczeń rysunkowych? I czemu służy rozbudowana sieć tego rodzaju komunikacji? Te pytania będą prowadzić nas przez kolejne rozdziały tej książki. Aż w końcu w jej części empirycznej wspólnie spróbujemy na nie odpowiedzieć.

Szczegóły

Dostawa i płatność

Szczegóły

Okładka: Miękka

Ilość stron: 245

Rok wydania: 2014

Rozmiar:

ID: 9788364728006

Wydawnictwo: Anwi

Sposoby dostawy

Płatne z góry

PACZKA W RUCHu

info

7,99 zł

Darmowa dostawa od 190 zł

NAJTAŃSZA FORMA DOSTAWY

Paczkomaty InPost

info

9,99 zł

Darmowa dostawa od 190 zł

Kurier

info

12,99 zł

Darmowa dostawa od 190 zł

Pocztex Kurier48

info

9,90 zł

Darmowa dostawa od 190 zł

Płatne przy odbiorze

PACZKA W RUCHu

info

7,99 zł

Kurier

info

14,99 zł

Odbiór osobisty

Odbiór osobisty (Dębica)

info

0,00 zł

Sposoby płatności

Płatność z góry

Szybkie płatności online lub kartą kredytową info

Zwykły przelew info