Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Blaski i cienie pracy mózgu. O miłości, sztuce i pogoni za szczęściem
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka Semira Zekiego, znanego na całym świecie neurofizjologa, oferuje pasjonujące spojrzenie na dzieła Dantego, Balzaka, Zoli, Manna, a także wielkich poetów Orientu. Oprócz tego, analizuje rzeźby Michała Anioła, obrazy Cézanne'a oraz muzykę Wagnera z perspektywy nauk o mózgu. To fascynująca lektura z dziedziny neuroestetyki, nowoczesnej nauki powstałej dzięki badaniom Zekiego nad układem wzrokowym.
Autor, opisując neurobiologiczne podstawy percepcji estetycznej, rozwija swoje analizy, obejmując nie tylko sztuki plastyczne, lecz także muzykę, literaturę i filozofię. Twierdzi, że powszechnie postrzegane abstrakcyjnie pojęcia, takie jak sztuka, miłość czy piękno, mogą być ściśle powiązane z aktywnością określonych części mózgu. Zeki zadaje pytanie, czy tworzenie pojęć w różnych dziedzinach — od percepcji przez matematykę aż po sztukę — opiera się na podobnych zasadach. Przytaczając dowody z licznych dziedzin, wskazuje na ścisłą relację między zwykłym postrzeganiem a światem twórczości i estetyki.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka Semira Zekiego, znanego na całym świecie neurofizjologa, oferuje pasjonujące spojrzenie na dzieła Dantego, Balzaka, Zoli, Manna, a także wielkich poetów Orientu. Oprócz tego, analizuje rzeźby Michała Anioła, obrazy Cézanne'a oraz muzykę Wagnera z perspektywy nauk o mózgu. To fascynująca lektura z dziedziny neuroestetyki, nowoczesnej nauki powstałej dzięki badaniom Zekiego nad układem wzrokowym.
Autor, opisując neurobiologiczne podstawy percepcji estetycznej, rozwija swoje analizy, obejmując nie tylko sztuki plastyczne, lecz także muzykę, literaturę i filozofię. Twierdzi, że powszechnie postrzegane abstrakcyjnie pojęcia, takie jak sztuka, miłość czy piękno, mogą być ściśle powiązane z aktywnością określonych części mózgu. Zeki zadaje pytanie, czy tworzenie pojęć w różnych dziedzinach — od percepcji przez matematykę aż po sztukę — opiera się na podobnych zasadach. Przytaczając dowody z licznych dziedzin, wskazuje na ścisłą relację między zwykłym postrzeganiem a światem twórczości i estetyki.
