Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Akredytacja w POZ. Zalety, zasady, praktyczne porady
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Ustawa dotycząca jakości w opiece zdrowotnej oraz bezpieczeństwa pacjentów nałożyła nowe obowiązki na placówki podstawowej opieki zdrowotnej (POZ) finansowane ze środków publicznych. Mimo że akredytacja nie jest wymagana, jej posiadanie świadczy o wysokiej jakości świadczonych usług i może mieć wpływ na kontraktowanie usług z Narodowym Funduszem Zdrowia (NFZ). Stanowi tym samym ważny aspekt zarządzania w każdej placówce medycznej. Publikacja szczegółowo przedstawia warunki niezbędne do spełnienia standardów akredytacyjnych, które są podzielone na kluczowe obszary działania POZ.
Na pierwszym planie znajduje się opieka nad pacjentem: dostępność do usług pielęgniarskich i położniczych, realizacja szczepień obowiązkowych oraz rekomendowanych, profilaktyka chorób cywilizacyjnych, organizacja rejestracji pacjentów i teleporad. Kolejnym ważnym aspektem jest kompleksowa opieka obejmująca zarządzanie chorobami przewlekłymi, szybkie testy diagnostyczne, opieka koordynowana, współpraca ze szpitalami oraz wiarygodność badań laboratoryjnych.
Podkreślono też znaczenie praw i obowiązków pacjentów, takich jak dostęp do dokumentacji medycznej, udział w podejmowaniu decyzji dotyczących leczenia, poszanowanie praw pacjenta i możliwość zgłaszania uwag i skarg. Zawarto również wskazówki dotyczące ciągłego doskonalenia jakości, samooceny, badań opinii pacjentów oraz szkoleń dla personelu.
Zagadnienia dotyczące bezpieczeństwa opieki obejmują szkolenia z pierwszej pomocy, procedury na wypadek zagrożeń życia, racjonalne stosowanie leków i wdrażanie polityki bezpieczeństwa pacjenta. Z kolei w obszarze informacji medycznej zwracana jest uwaga na bezpieczeństwo systemów informatycznych oraz kompletność i integralność dokumentacji medycznej.
Jakość zarządzania to kolejna sfera, w której omówione zostały kwalifikacje personelu, infrastruktura placówki, dostępność dla osób z niepełnosprawnościami, polityka przeciwpożarowa oraz gospodarka odpadami. Książka jest praktycznym narzędziem, a każdy standard zawiera cel jego wprowadzenia, obowiązkowość, kamienie milowe, ocenę oraz wymagane elementy do pełnego spełnienia. Do każdego standardu dołączono sekcję pytań i odpowiedzi, które pomagają rozwiać wątpliwości i podpowiadają jak wdrożyć standardy w praktyce.
Publikacja jest dedykowana zarówno publicznym, jak i niepublicznym placówkom medycznym, które mogą uzyskać korzyści finansowe z tytułu akredytacji, a także pracownikom NFZ, prawnikom i sędziom.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Ustawa dotycząca jakości w opiece zdrowotnej oraz bezpieczeństwa pacjentów nałożyła nowe obowiązki na placówki podstawowej opieki zdrowotnej (POZ) finansowane ze środków publicznych. Mimo że akredytacja nie jest wymagana, jej posiadanie świadczy o wysokiej jakości świadczonych usług i może mieć wpływ na kontraktowanie usług z Narodowym Funduszem Zdrowia (NFZ). Stanowi tym samym ważny aspekt zarządzania w każdej placówce medycznej. Publikacja szczegółowo przedstawia warunki niezbędne do spełnienia standardów akredytacyjnych, które są podzielone na kluczowe obszary działania POZ.
Na pierwszym planie znajduje się opieka nad pacjentem: dostępność do usług pielęgniarskich i położniczych, realizacja szczepień obowiązkowych oraz rekomendowanych, profilaktyka chorób cywilizacyjnych, organizacja rejestracji pacjentów i teleporad. Kolejnym ważnym aspektem jest kompleksowa opieka obejmująca zarządzanie chorobami przewlekłymi, szybkie testy diagnostyczne, opieka koordynowana, współpraca ze szpitalami oraz wiarygodność badań laboratoryjnych.
Podkreślono też znaczenie praw i obowiązków pacjentów, takich jak dostęp do dokumentacji medycznej, udział w podejmowaniu decyzji dotyczących leczenia, poszanowanie praw pacjenta i możliwość zgłaszania uwag i skarg. Zawarto również wskazówki dotyczące ciągłego doskonalenia jakości, samooceny, badań opinii pacjentów oraz szkoleń dla personelu.
Zagadnienia dotyczące bezpieczeństwa opieki obejmują szkolenia z pierwszej pomocy, procedury na wypadek zagrożeń życia, racjonalne stosowanie leków i wdrażanie polityki bezpieczeństwa pacjenta. Z kolei w obszarze informacji medycznej zwracana jest uwaga na bezpieczeństwo systemów informatycznych oraz kompletność i integralność dokumentacji medycznej.
Jakość zarządzania to kolejna sfera, w której omówione zostały kwalifikacje personelu, infrastruktura placówki, dostępność dla osób z niepełnosprawnościami, polityka przeciwpożarowa oraz gospodarka odpadami. Książka jest praktycznym narzędziem, a każdy standard zawiera cel jego wprowadzenia, obowiązkowość, kamienie milowe, ocenę oraz wymagane elementy do pełnego spełnienia. Do każdego standardu dołączono sekcję pytań i odpowiedzi, które pomagają rozwiać wątpliwości i podpowiadają jak wdrożyć standardy w praktyce.
Publikacja jest dedykowana zarówno publicznym, jak i niepublicznym placówkom medycznym, które mogą uzyskać korzyści finansowe z tytułu akredytacji, a także pracownikom NFZ, prawnikom i sędziom.
