Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Ziemie Zachodnie i Północne w pol. kinematografii
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Trzeci tom serii monograficznej "Film. Historia i konteksty" poświęcony jest analizie Ziem Zachodnich i Północnych w kontekście kinematografii. Przez czas istnienia PRL mityczny i symboliczny wizerunek tych regionów, ich codzienne życie oraz społeczne zjawiska były przedmiotem zainteresowania twórców z różnych dziedzin kultury – od malarzy po filmowców. Fascynowała ich zarówno malownicza topografia, jak i tematy związane z życiem jednostek czy wspólnot, procesami asymilacyjnymi i repolonizacyjnymi.
Z biegiem lat nastąpiła zauważalna ewolucja w sposobie przedstawiania tych terenów w polskim kinie. W czasach stalinowskich dominowały produkcje socrealistyczne, które ustąpiły miejsca bardziej złożonym i ambitnym projektom, przyczyniając się do rozwoju nowofalowej narracji, szczególnie w okresie Polskiej Szkoły Filmowej lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych. Te filmy, naznaczone wpływami neomarksizmu, otworzyły drogę do rewidowania tożsamości i integracji społeczeństwa w kontekście odradzającego się państwa.
Ten tom studiów stawia sobie za cel dostarczenie czytelnikom materiałów, które mogą stać się katalizatorem do dalszych badań naukowych, otwierając nowe horyzonty zrozumienia dla badaczy historii filmu i przemian społecznych w Polsce.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Trzeci tom serii monograficznej "Film. Historia i konteksty" poświęcony jest analizie Ziem Zachodnich i Północnych w kontekście kinematografii. Przez czas istnienia PRL mityczny i symboliczny wizerunek tych regionów, ich codzienne życie oraz społeczne zjawiska były przedmiotem zainteresowania twórców z różnych dziedzin kultury – od malarzy po filmowców. Fascynowała ich zarówno malownicza topografia, jak i tematy związane z życiem jednostek czy wspólnot, procesami asymilacyjnymi i repolonizacyjnymi.
Z biegiem lat nastąpiła zauważalna ewolucja w sposobie przedstawiania tych terenów w polskim kinie. W czasach stalinowskich dominowały produkcje socrealistyczne, które ustąpiły miejsca bardziej złożonym i ambitnym projektom, przyczyniając się do rozwoju nowofalowej narracji, szczególnie w okresie Polskiej Szkoły Filmowej lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych. Te filmy, naznaczone wpływami neomarksizmu, otworzyły drogę do rewidowania tożsamości i integracji społeczeństwa w kontekście odradzającego się państwa.
Ten tom studiów stawia sobie za cel dostarczenie czytelnikom materiałów, które mogą stać się katalizatorem do dalszych badań naukowych, otwierając nowe horyzonty zrozumienia dla badaczy historii filmu i przemian społecznych w Polsce.
