Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Zarys systemu prawa pracy. Tom 2
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Pojęcie "ustrojowe prawo pracy" rzadko pojawia się w literaturze prawniczej, choć obecne jest w dyskusjach naukowych dotyczących prawa pracy. Problem polega na tym, iż trudno omawiać ustrój bez uwzględnienia roli organów władzy publicznej. Prawo pracy jest tradycyjnie postrzegane jako gałąź prawa kontraktowego, co teoretycznie wyklucza obecność organów władzy. Z tego powodu termin "ustrojowe prawo pracy" wydaje się pozbawiony znaczenia. Jednak analiza Kodeksu pracy oraz innych aktów prawnych pokazuje coś innego. Prawo pracy przenikają elementy typowe dla prawa administracyjnego, takie jak "kierownictwo", "polecenia", "kontrola", czy też "tworzenie prawa wewnętrznego", "karanie" i "prowadzenie dokumentacji". W związku z tym, spojrzenie na prawo pracy jako na element administracyjny, uwzględniający organy administracji oraz ich kompetencje, jest jak najbardziej uzasadnione. Trudność w dostrzeżeniu tej administracyjnej natury prawa pracy wynika z psychologicznego oporu przed uznaniem wszechobecności państwa w naszym życiu. Liczba organów nadzorujących i osób publicznego prawa w kontekście prawa pracy jest ogromna. Brak akceptacji tego stanu rzeczy zapewne bierze się z postrzegania instytucji publicznych jako ograniczeń, a nie jako narzędzi zwiększających naszą wolność.
Arkadiusz Sobczyk, profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego, specjalizuje się w teorii i praktyce prawa pracy oraz ochrony danych osobowych. Jest autorem wielu publikacji, w tym dziesięciu monografii, oraz redaktorem komentarza do Kodeksu pracy. Pełnił funkcję wiceprzewodniczącego Komisji Prawniczej Polskiej Akademii Umiejętności oraz przewodniczącego zespołu do spraw opracowania projektu Kodeksu pracy w Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Pracy w latach 2016-2018. Był również sędzią oraz pełnił funkcję radcy prawnego.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Pojęcie "ustrojowe prawo pracy" rzadko pojawia się w literaturze prawniczej, choć obecne jest w dyskusjach naukowych dotyczących prawa pracy. Problem polega na tym, iż trudno omawiać ustrój bez uwzględnienia roli organów władzy publicznej. Prawo pracy jest tradycyjnie postrzegane jako gałąź prawa kontraktowego, co teoretycznie wyklucza obecność organów władzy. Z tego powodu termin "ustrojowe prawo pracy" wydaje się pozbawiony znaczenia. Jednak analiza Kodeksu pracy oraz innych aktów prawnych pokazuje coś innego. Prawo pracy przenikają elementy typowe dla prawa administracyjnego, takie jak "kierownictwo", "polecenia", "kontrola", czy też "tworzenie prawa wewnętrznego", "karanie" i "prowadzenie dokumentacji". W związku z tym, spojrzenie na prawo pracy jako na element administracyjny, uwzględniający organy administracji oraz ich kompetencje, jest jak najbardziej uzasadnione. Trudność w dostrzeżeniu tej administracyjnej natury prawa pracy wynika z psychologicznego oporu przed uznaniem wszechobecności państwa w naszym życiu. Liczba organów nadzorujących i osób publicznego prawa w kontekście prawa pracy jest ogromna. Brak akceptacji tego stanu rzeczy zapewne bierze się z postrzegania instytucji publicznych jako ograniczeń, a nie jako narzędzi zwiększających naszą wolność.
Arkadiusz Sobczyk, profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego, specjalizuje się w teorii i praktyce prawa pracy oraz ochrony danych osobowych. Jest autorem wielu publikacji, w tym dziesięciu monografii, oraz redaktorem komentarza do Kodeksu pracy. Pełnił funkcję wiceprzewodniczącego Komisji Prawniczej Polskiej Akademii Umiejętności oraz przewodniczącego zespołu do spraw opracowania projektu Kodeksu pracy w Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Pracy w latach 2016-2018. Był również sędzią oraz pełnił funkcję radcy prawnego.
