Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Yorgos Lanthimos. Między zmysłami a językowym...
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Filmy Yorgosa Lanthimosa wyróżniają się swoją niecodziennością. W książce autorka analizuje sześć dzieł tego greckiego reżysera: "Kinettę" (2005), "Kieł" (2009), "Alpy" (2011), "Lobstera" (2015), "Zabicie świętego jelenia" (2017) oraz "Faworytę" (2018). Wybrane produkcje nie są przypadkowe; każda z nich prowokuje widza, dezorientując i prowadząc go po nieoczywistych ścieżkach. Lanthimos sprawia, że pozostają na długo w pamięci, a ich interpretacja staje się wyzwaniem. Iga Pękala stosuje zmysłową teorię kina, starając się ukazać filmy Lanthimosa jako doświadczenie głęboko psychosomatyczne. Przeprowadza analizę relacji filmu, jego twórcy i widza, przekraczając tradycyjną rolę biernego obserwatora. Znaczną część uwagi poświęca motywowi tańca, który niczym refren wraca w tych filmach, pomagając lepiej zrozumieć i przeżywać emocje postaci, a nawet utożsamiać się z nimi na pewnym poziomie. Dzieła Lanthimosa wykraczają poza jednoznaczną klasyfikację, balansując na pograniczu kina gatunkowego, autorskiego i awangardowego, z czasem coraz bardziej zbliżając się do masowej kultury. Reżyser dokonuje estetycznych eksperymentów, wpływając silnie na emocje odbiorcy. Manipuluje ich postrzeganiem, budując i pogłębiając ich wrażliwość. Iga Pękala w swojej książce dokładnie bada te artystyczne zabiegi, czyniąc przesłanie twórcy bardziej przystępnym, lecz wciąż pozostawiającym wiele do przemyślenia.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Filmy Yorgosa Lanthimosa wyróżniają się swoją niecodziennością. W książce autorka analizuje sześć dzieł tego greckiego reżysera: "Kinettę" (2005), "Kieł" (2009), "Alpy" (2011), "Lobstera" (2015), "Zabicie świętego jelenia" (2017) oraz "Faworytę" (2018). Wybrane produkcje nie są przypadkowe; każda z nich prowokuje widza, dezorientując i prowadząc go po nieoczywistych ścieżkach. Lanthimos sprawia, że pozostają na długo w pamięci, a ich interpretacja staje się wyzwaniem. Iga Pękala stosuje zmysłową teorię kina, starając się ukazać filmy Lanthimosa jako doświadczenie głęboko psychosomatyczne. Przeprowadza analizę relacji filmu, jego twórcy i widza, przekraczając tradycyjną rolę biernego obserwatora. Znaczną część uwagi poświęca motywowi tańca, który niczym refren wraca w tych filmach, pomagając lepiej zrozumieć i przeżywać emocje postaci, a nawet utożsamiać się z nimi na pewnym poziomie. Dzieła Lanthimosa wykraczają poza jednoznaczną klasyfikację, balansując na pograniczu kina gatunkowego, autorskiego i awangardowego, z czasem coraz bardziej zbliżając się do masowej kultury. Reżyser dokonuje estetycznych eksperymentów, wpływając silnie na emocje odbiorcy. Manipuluje ich postrzeganiem, budując i pogłębiając ich wrażliwość. Iga Pękala w swojej książce dokładnie bada te artystyczne zabiegi, czyniąc przesłanie twórcy bardziej przystępnym, lecz wciąż pozostawiającym wiele do przemyślenia.
