Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Wśród łódzkich Żydów
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Łódź było miastem bogatym w życie i pełnym kontrastów, co dostrzec można było w jego niezwykłej strukturze urbanistycznej. Ulica Piotrkowska, znana z przepięknych, wielopiętrowych kamienic, sąsiadowała z prostymi, drewnianymi domkami. Obok ultranowoczesnych fabryk, które wykorzystywały zaawansowane technologie, znajdowały się proste warsztaty tkackie, w których wszystko robiono ręcznie. Południowe części miasta błyszczały luksusem, podczas gdy północne rejony, takie jak Bałuty, były widownią życia w biedzie.
Ten kontrast był równie widoczny w różnorodnej strukturze społecznej, zwłaszcza na ulicach zamieszkiwanych przez społeczność żydowską. Tam obok siebie żyli zarówno zamożni, którzy nagle wzbogacili się, jak i żebracy o wielopokoleniowej biedzie. Życie religijne Żydów charakteryzowało się głębokimi korzeniami, z obecnością uczonych rabinów, edukacyjnych instytucji jak jesziwy, szkoły czy beit midrasze, oraz chasydzkich miejsc modlitwy. W tym religijnym mikrokosmosie istniały również punkty skupiające sceptycyzm i odmienne poglądy.
Równolegle do prozaicznej egzystencji biznesmenów i kupców, rozwijała się scena artystyczna miasta. Bohema artystyczna, skupiająca literatów, malarzy i muzyków, żyła w innym rytmie - kiedy dla większości noc kończyła dzień, dla nich była czasem twórczej aktywności. W ich pracowniach, z wysokimi oknami wpuszczającymi morze światła, rodziły się światy pełne kolorów i brzmień, gdzie każdy artysta odnajdywał swoje miejsce w tej harmonii.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Łódź było miastem bogatym w życie i pełnym kontrastów, co dostrzec można było w jego niezwykłej strukturze urbanistycznej. Ulica Piotrkowska, znana z przepięknych, wielopiętrowych kamienic, sąsiadowała z prostymi, drewnianymi domkami. Obok ultranowoczesnych fabryk, które wykorzystywały zaawansowane technologie, znajdowały się proste warsztaty tkackie, w których wszystko robiono ręcznie. Południowe części miasta błyszczały luksusem, podczas gdy północne rejony, takie jak Bałuty, były widownią życia w biedzie.
Ten kontrast był równie widoczny w różnorodnej strukturze społecznej, zwłaszcza na ulicach zamieszkiwanych przez społeczność żydowską. Tam obok siebie żyli zarówno zamożni, którzy nagle wzbogacili się, jak i żebracy o wielopokoleniowej biedzie. Życie religijne Żydów charakteryzowało się głębokimi korzeniami, z obecnością uczonych rabinów, edukacyjnych instytucji jak jesziwy, szkoły czy beit midrasze, oraz chasydzkich miejsc modlitwy. W tym religijnym mikrokosmosie istniały również punkty skupiające sceptycyzm i odmienne poglądy.
Równolegle do prozaicznej egzystencji biznesmenów i kupców, rozwijała się scena artystyczna miasta. Bohema artystyczna, skupiająca literatów, malarzy i muzyków, żyła w innym rytmie - kiedy dla większości noc kończyła dzień, dla nich była czasem twórczej aktywności. W ich pracowniach, z wysokimi oknami wpuszczającymi morze światła, rodziły się światy pełne kolorów i brzmień, gdzie każdy artysta odnajdywał swoje miejsce w tej harmonii.
