Książka - W stronę pedagogiki istotnej egzystencjalnie. Życie i jego trudności z energią duchową jako wyzwania pedagogiczne rezyduów tożsamości

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

W stronę pedagogiki istotnej egzystencjalnie. Życie i jego trudności z energią duchową jako wyzwania pedagogiczne rezyduów tożsamości

W stronę pedagogiki istotnej egzystencjalnie. Życie i jego trudności z energią duchową jako wyzwania pedagogiczne rezyduów tożsamości

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Książka poświęcona jest rozwijaniu podejścia do kwestii pedagogicznych, koncentrując się na tym, by kompetencje osób działających w tej dziedzinie były głęboko osadzone w wiedzy o "sprawach ludzkich" i ich miejscu w cyklu życia. Autorka postawiła sobie za cel ukazanie możliwości i sensu tworzenia perspektywy pedagogiki egzystencjalnej, rozumianej jako egzystencjalnie istotna, oparta na idei rezydualności różnych aspektów: postaw duchowych, "spraw ludzkich", energii witalnych, elementów tożsamości czy rozmaitych aspektów ludzkich dążeń, które wymagają zintegrowanej i wszechstronnej refleksji. Ważne było również wzmocnienie wpływu najnowszych badań na pedagogikę ogólną i społeczną, szczególnie w kontekście rozumienia dwuznacznej struktury kategorii tworzących napięcia obecne w różnych fazach rozwoju bądź w całym cyklu życia jako istotnych wymiarów ludzkiego zaangażowania.

Recenzje podkreślają wzorcowy charakter książki, która tworzy strategię dbania o to, by działania edukacyjne były "istotne egzystencjalnie". Nowatorskie inspiracje w polskiej pedagogice pojawiają się tu na niespotykaną dotąd skalę. Najbardziej niezwykłym osiągnięciem jest ukazanie możliwości rozwinięcia przynajmniej ośmiu "pedagogik rezydualnych" związanych z kolejnymi energiami witalnymi, które wyłaniają się z analizy napięć w fazach życia. Ten proces pozwala na wyodrębnienie nowych, dotychczas niestandardowych typów pedagogik, takich jak pedagogika: nadziei, woli, wyobraźni, fachowości, wierności, troskliwości, twórczości i mądrości życiowej. Ponadto, wskazuje się na potrzebę skoncentrowania refleksji pedagogicznych na takich kategoriach, jak: wstyd, nuda, lęk, samotność, śmierć, wdzięczność.

Opisywana publikacja to dojrzałe podejście do definiowania zadań badawczych, które może zainicjować nowy etap refleksji pedagogicznej i recepcji współczesnej humanistyki, tym samym wydobywając "pedagogikę z kultury". Jest to książka nadzwyczaj inspirująca i innowacyjna pod wieloma względami. Ma szansę stać się jedną z najlepszych publikacji ostatnich lat wśród habilitacyjnych prac w pedagogice.

Książka dostarcza wielu istotnych inspiracji dla polskiej pedagogiki. Autorka, bazując na teologii Paula Tillicha, zajmuje się relacjami między filozofią religii a pedagogiką, wskazując, że religia, postrzegana nie jako sztywna czy niepodważalna treść, lecz jako procesualny element dyskursu, może być niezwykle wartościowym zasobem dla humanistyki. Orzelska, podobnie jak Tillich, proponuje dialektyczną jedność akceptacji i odrzucenia, których zawsze będą towarzyszyć niepewność i wątpienie. Ukazanie potencjału wzajemnej stymulacji różnych uczestników dyskursu otwartego stanowi ważny impuls dla polskiej pedagogiki.

Wybierz stan zużycia:

WIĘCEJ O SKALI

Książka poświęcona jest rozwijaniu podejścia do kwestii pedagogicznych, koncentrując się na tym, by kompetencje osób działających w tej dziedzinie były głęboko osadzone w wiedzy o "sprawach ludzkich" i ich miejscu w cyklu życia. Autorka postawiła sobie za cel ukazanie możliwości i sensu tworzenia perspektywy pedagogiki egzystencjalnej, rozumianej jako egzystencjalnie istotna, oparta na idei rezydualności różnych aspektów: postaw duchowych, "spraw ludzkich", energii witalnych, elementów tożsamości czy rozmaitych aspektów ludzkich dążeń, które wymagają zintegrowanej i wszechstronnej refleksji. Ważne było również wzmocnienie wpływu najnowszych badań na pedagogikę ogólną i społeczną, szczególnie w kontekście rozumienia dwuznacznej struktury kategorii tworzących napięcia obecne w różnych fazach rozwoju bądź w całym cyklu życia jako istotnych wymiarów ludzkiego zaangażowania.

Recenzje podkreślają wzorcowy charakter książki, która tworzy strategię dbania o to, by działania edukacyjne były "istotne egzystencjalnie". Nowatorskie inspiracje w polskiej pedagogice pojawiają się tu na niespotykaną dotąd skalę. Najbardziej niezwykłym osiągnięciem jest ukazanie możliwości rozwinięcia przynajmniej ośmiu "pedagogik rezydualnych" związanych z kolejnymi energiami witalnymi, które wyłaniają się z analizy napięć w fazach życia. Ten proces pozwala na wyodrębnienie nowych, dotychczas niestandardowych typów pedagogik, takich jak pedagogika: nadziei, woli, wyobraźni, fachowości, wierności, troskliwości, twórczości i mądrości życiowej. Ponadto, wskazuje się na potrzebę skoncentrowania refleksji pedagogicznych na takich kategoriach, jak: wstyd, nuda, lęk, samotność, śmierć, wdzięczność.

Opisywana publikacja to dojrzałe podejście do definiowania zadań badawczych, które może zainicjować nowy etap refleksji pedagogicznej i recepcji współczesnej humanistyki, tym samym wydobywając "pedagogikę z kultury". Jest to książka nadzwyczaj inspirująca i innowacyjna pod wieloma względami. Ma szansę stać się jedną z najlepszych publikacji ostatnich lat wśród habilitacyjnych prac w pedagogice.

Książka dostarcza wielu istotnych inspiracji dla polskiej pedagogiki. Autorka, bazując na teologii Paula Tillicha, zajmuje się relacjami między filozofią religii a pedagogiką, wskazując, że religia, postrzegana nie jako sztywna czy niepodważalna treść, lecz jako procesualny element dyskursu, może być niezwykle wartościowym zasobem dla humanistyki. Orzelska, podobnie jak Tillich, proponuje dialektyczną jedność akceptacji i odrzucenia, których zawsze będą towarzyszyć niepewność i wątpienie. Ukazanie potencjału wzajemnej stymulacji różnych uczestników dyskursu otwartego stanowi ważny impuls dla polskiej pedagogiki.

Szczegóły

Opinie

Książki autora

Podobne

Dla Ciebie

Książki z kategorii

Dostawa i płatność

Szczegóły

Cena: 18.64 zł
Okładka: Miękka
Ilość stron: 326
Rok wydania: 2015
Rozmiar: 160 × 235 mm
ID: 9788378506386
Autorzy:

Dane producenta:

Oficyna Wydawnicza "Impuls" , ul. Fatimska 53 b, 31-831 Kraków, Polska ,[email protected] ,tel. 48506624220

Inne książki: Julita Orzelska

Podobne produkty

Może Ci się spodobać

Inne książki z tej samej kategorii

Opinie użytkowników
0.0
0 ocen i 0 recenzji
Reviews Reward Icon

Napisz opinię o książce i wygraj nagrodę!

W każdym miesiącu wybieramy najlepsze opinie i nagradzamy recenzentów.

Dowiedz się więcej

Wartość nagród w tym miesiącu

880 zł

Napisz opinię i wygraj nagrodę!
Twoja ocena to:
wybierz ocenę 0
Treść musi mieć więcej niż 50 i mniej niż 20000 znaków

Dodaj swoją opinię

Zaloguj się na swoje konto, aby mieć możliwość dodawania opinii.

Czy chcesz zostawić tylko ocenę?

Dodanie samej oceny o książce nie jest brane pod uwagę podczas losowania nagród. By mieć szansę na otrzymanie nagrody musisz napisać opinię o książce.

Już oceniłeś/zrecenzowałeś te książkę w przeszłości.

Możliwe jest dodanie tylko jednej recenzji do każdej z książek.

Sposoby dostawy

Płatne z góry

13.99 zł

Darmowa od 190 zł

ORLEN Paczka

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

Automaty DHL BOX 24/7 i punkty POP

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

DPD Pickup Automaty i Punkty Odbioru

9.99 zł

Darmowa od 190 zł

Automaty Orlen Paczka, sklepy Żabka i inne

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

GLS U Ciebie - Kurier

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier DPD

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier InPost

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Pocztex Kurier

13.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier DHL

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier GLS - kraje UE

69.00 zł

Punkt odbioru (Dębica)

2.99 zł

Darmowa od 190 zł

Płatne przy odbiorze

Kurier GLS pobranie

23.99 zł

Sposoby płatności

Płatność z góry

Przedpłata

platnosc

Zwykły przelew info