Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Teoria widzenia
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Nowe wydanie książki to rozszerzona wersja ważnej pracy teoretycznej autorstwa Władysława Strzemińskiego, który zajmuje się zagadnieniem świadomego widzenia i analizuje, w jaki sposób kształtowało się postrzeganie świata na przestrzeni dziejów. Publikacja ta zadaje fundamentalne pytania: jakie czynniki wpływają na nasze postrzeganie rzeczywistości? Dlaczego wizja świata starożytnych Greków różni się od tej, jaką mieli artyści awangardowi XX wieku? Czym właściwie jest realizm w sztuce? Te kwestii Strzemiński rozpatruje w swojej "Teorii widzenia," która pierwotnie ukazała się w 1958 roku i została ponownie wydana przez Muzeum Sztuki w Łodzi.
Nowe wydanie, które pojawiło się sześć dekad po pierwszej publikacji, pod redakcją prof. Iwony Luby, stało się pierwszą krytyczną analizą tej pracy. Wzbogacone o "Widzenie impresjonistów" oraz kolorowe reprodukcje, to wydanie pomaga w zrozumieniu znaczenia teorii Strzemińskiego w kontekście historii sztuki XX wieku. Celem tej edycji jest umiejscowienie książki w szerszym kontekście kulturowym i historycznym.
Strzemiński przedstawia teoretyczne podsumowanie swojej działalności artystycznej, badając, jak nasz obraz świata nieustannie się zmienia pod wpływem środowiska zewnętrznego, doświadczenia, kultury i społeczeństwa. Nacisk kładzie na uświadomienie sobie procesu widzenia, które ewoluuje na dwóch poziomach: biologicznej ewolucji oraz zmian w percepcji rzeczywistości. To odmienności między poszczególnymi epokami prowadzą do różnorodnych form postrzegania rzeczywistości i różnorodnej twórczości artystycznej.
"Teoria widzenia" jest owocem lat refleksji i świadczy o głębokim teoretycznym ujęciu sztuk wizualnych przez Strzemińskiego. Dzieło to nie tylko uczy, jak zmienia się percepcja artystyczna w czasie, ale również wyjaśnia zależności między ewolucją społeczną a zmianami w sztuce. Jak zauważa prof. Iwona Luba, książka nie tylko definiuje świadome widzenie, ale również pokazuje jego rozwój pod wpływem różnorodnych czynników kulturowych i cywilizacyjnych, podkreślając wzajemne interakcje między nimi.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Nowe wydanie książki to rozszerzona wersja ważnej pracy teoretycznej autorstwa Władysława Strzemińskiego, który zajmuje się zagadnieniem świadomego widzenia i analizuje, w jaki sposób kształtowało się postrzeganie świata na przestrzeni dziejów. Publikacja ta zadaje fundamentalne pytania: jakie czynniki wpływają na nasze postrzeganie rzeczywistości? Dlaczego wizja świata starożytnych Greków różni się od tej, jaką mieli artyści awangardowi XX wieku? Czym właściwie jest realizm w sztuce? Te kwestii Strzemiński rozpatruje w swojej "Teorii widzenia," która pierwotnie ukazała się w 1958 roku i została ponownie wydana przez Muzeum Sztuki w Łodzi.
Nowe wydanie, które pojawiło się sześć dekad po pierwszej publikacji, pod redakcją prof. Iwony Luby, stało się pierwszą krytyczną analizą tej pracy. Wzbogacone o "Widzenie impresjonistów" oraz kolorowe reprodukcje, to wydanie pomaga w zrozumieniu znaczenia teorii Strzemińskiego w kontekście historii sztuki XX wieku. Celem tej edycji jest umiejscowienie książki w szerszym kontekście kulturowym i historycznym.
Strzemiński przedstawia teoretyczne podsumowanie swojej działalności artystycznej, badając, jak nasz obraz świata nieustannie się zmienia pod wpływem środowiska zewnętrznego, doświadczenia, kultury i społeczeństwa. Nacisk kładzie na uświadomienie sobie procesu widzenia, które ewoluuje na dwóch poziomach: biologicznej ewolucji oraz zmian w percepcji rzeczywistości. To odmienności między poszczególnymi epokami prowadzą do różnorodnych form postrzegania rzeczywistości i różnorodnej twórczości artystycznej.
"Teoria widzenia" jest owocem lat refleksji i świadczy o głębokim teoretycznym ujęciu sztuk wizualnych przez Strzemińskiego. Dzieło to nie tylko uczy, jak zmienia się percepcja artystyczna w czasie, ale również wyjaśnia zależności między ewolucją społeczną a zmianami w sztuce. Jak zauważa prof. Iwona Luba, książka nie tylko definiuje świadome widzenie, ale również pokazuje jego rozwój pod wpływem różnorodnych czynników kulturowych i cywilizacyjnych, podkreślając wzajemne interakcje między nimi.
