Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Tempo czytania ze zrozumieniem w języku polskim
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Monografia pod tytułem "Tempo czytania ze zrozumieniem w języku polskim jako rodzimym i obcym" stanowi pierwsze tego rodzaju opracowanie w polskim językoznawstwie, które skupia się na ilościowym aspekcie płynności czytania. Głównym celem jest analiza prędkości oraz poziomu rozumienia tekstu przez polskich uczniów ósmej klasy i maturzystów, jak również przez osoby uczące się języka polskiego jako obcego na poziomach B2, C1 i C2. Praca prezentuje wyniki badań, które trwały trzy lata i dotyczyły rozumienia tekstu. Na początku publikacji skupiono się na psycholingwistycznych i glottodydaktycznych aspektach procesu czytania, wymieniając kluczowe komponenty wpływające na jego jakość oraz omawiając najważniejsze modele, które z różnych punktów widzenia analizują dekodowanie tekstu. Zestawiono też dane na temat szybkości czytania w różnych językach oraz podsumowano stan badań dotyczących szybkiego czytania. W części dotyczączej metodologii zaprezentowano narzędzia badawcze, które można zastosować w innych projektach, w tym nową jednostkę do mierzenia długości tekstu, znaną jako przeciętny polski wyraz. Trzecia część poświęcona jest rezultatom pomiarów dla poszczególnych grup oraz porównaniom zbiorczym, co pozwala zrozumieć, jak rozwija się umiejętność czytania w szkole średniej lub w trakcie zdobywania wyższych poziomów znajomości języka polskiego. Zgromadzone dane mogą wpłynąć zarówno na systemowe podejście do nauki czytania – na przykład przy okazji egzaminów maturalnych czy certyfikatowych, jak również na codzienne metody pracy nauczycieli, lektorów języka polskiego oraz innych pedagogów, którzy regularnie posługują się tekstami w procesie nauczania.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Monografia pod tytułem "Tempo czytania ze zrozumieniem w języku polskim jako rodzimym i obcym" stanowi pierwsze tego rodzaju opracowanie w polskim językoznawstwie, które skupia się na ilościowym aspekcie płynności czytania. Głównym celem jest analiza prędkości oraz poziomu rozumienia tekstu przez polskich uczniów ósmej klasy i maturzystów, jak również przez osoby uczące się języka polskiego jako obcego na poziomach B2, C1 i C2. Praca prezentuje wyniki badań, które trwały trzy lata i dotyczyły rozumienia tekstu. Na początku publikacji skupiono się na psycholingwistycznych i glottodydaktycznych aspektach procesu czytania, wymieniając kluczowe komponenty wpływające na jego jakość oraz omawiając najważniejsze modele, które z różnych punktów widzenia analizują dekodowanie tekstu. Zestawiono też dane na temat szybkości czytania w różnych językach oraz podsumowano stan badań dotyczących szybkiego czytania. W części dotyczączej metodologii zaprezentowano narzędzia badawcze, które można zastosować w innych projektach, w tym nową jednostkę do mierzenia długości tekstu, znaną jako przeciętny polski wyraz. Trzecia część poświęcona jest rezultatom pomiarów dla poszczególnych grup oraz porównaniom zbiorczym, co pozwala zrozumieć, jak rozwija się umiejętność czytania w szkole średniej lub w trakcie zdobywania wyższych poziomów znajomości języka polskiego. Zgromadzone dane mogą wpłynąć zarówno na systemowe podejście do nauki czytania – na przykład przy okazji egzaminów maturalnych czy certyfikatowych, jak również na codzienne metody pracy nauczycieli, lektorów języka polskiego oraz innych pedagogów, którzy regularnie posługują się tekstami w procesie nauczania.
