Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Szczęśliwy człowiek kontra dobry obywatel?
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Hannah Arendt jest często postrzegana jako zwolenniczka zaangażowania obywatelskiego w sferę polityki. Warto jednak zauważyć, że jej perspektywa zakłada ograniczenie tego zaangażowania w taki sposób, aby działania i wypowiedzi uczestników nie dotykały spraw społeczno-ekonomicznych. Według Arendt, "centrum polityki to dbałość o świat, a nie o jednostkę". Dlatego powinni unikać dyskusji o jakości życia obywateli i skupić się na udziale w rządzeniu w imię wyłącznie „publicznego szczęścia”, które jest ostro oddzielone od szczęścia prywatnego. W efekcie polityka przybiera formę pozbawioną konkretnej treści, a rozróżnienie między dobrem jednostki a wzniosłym, choć mglistym, dobrem wspólnym zbliża Arendt do konserwatywnych narracji o cierpieniu. Jej studia u Edmunda Husserla zainspirowały ją do stworzenia koncepcji "prawa do posiadania praw", co pozwoliło pokonać tę polityczną próżnię. W twórczości Arendt, motyw ulotnego szczęścia wyjaśnia, dlaczego kładła ona tak wielki nacisk na "szczęście publiczne", które pozostaje niezależne od osobistych wzlotów i upadków.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Hannah Arendt jest często postrzegana jako zwolenniczka zaangażowania obywatelskiego w sferę polityki. Warto jednak zauważyć, że jej perspektywa zakłada ograniczenie tego zaangażowania w taki sposób, aby działania i wypowiedzi uczestników nie dotykały spraw społeczno-ekonomicznych. Według Arendt, "centrum polityki to dbałość o świat, a nie o jednostkę". Dlatego powinni unikać dyskusji o jakości życia obywateli i skupić się na udziale w rządzeniu w imię wyłącznie „publicznego szczęścia”, które jest ostro oddzielone od szczęścia prywatnego. W efekcie polityka przybiera formę pozbawioną konkretnej treści, a rozróżnienie między dobrem jednostki a wzniosłym, choć mglistym, dobrem wspólnym zbliża Arendt do konserwatywnych narracji o cierpieniu. Jej studia u Edmunda Husserla zainspirowały ją do stworzenia koncepcji "prawa do posiadania praw", co pozwoliło pokonać tę polityczną próżnię. W twórczości Arendt, motyw ulotnego szczęścia wyjaśnia, dlaczego kładła ona tak wielki nacisk na "szczęście publiczne", które pozostaje niezależne od osobistych wzlotów i upadków.
