Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Społeczeństwo bez mięsa
DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Wegetarianizm i spożywanie mięsa oraz wykorzystywanie zwierząt są głównym tematem książki. W istocie rzeczy zastanawiając się nad konsumpcją produktów pochodzenia zwierzęcego w opozycji do produktów pochodzenia roślinnego, pytamy o podwaliny gospodarki wszystkich społeczeństw od ich zarania. Co więcej, formy zdobywania jedzenia i modele diety są powiązane ze strukturą i nierównościami społecznymi, organizacją polityczną, kulturą i ideologią oraz nierozerwalnie związane z narastaniem sprzeczności klasowych. Dotyczy to zwłaszcza masowej produkcji zwierzęcej w gospodarce kapitalistycznej.
Społeczeństwo bez mięsa to książka, dzięki której widać wyraźnie, że odmowa jedzenia mięsa, niezależnie od jej ważnego wymiaru etycznego czy politycznego, jest subwersywną strategią, która stawia wyzwanie podstawowym mechanizmom kapitalistycznej eksploatacji. (Nie)jedzenie mięsa nie jest tylko wyborem estetyczno-tożsamościowym, ale okazuje się równie ważnym tematem ekonomii politycznej, jak walki pracownicze i, jak pokazuje to Urbański, ściśle z owymi walkami połączonym. - dr Andrzej W. Nowak
Wydawać by się mogło, że mało jest rzeczy bardziej oddalonych od problematyki społeczno-politycznej niż mięso. Bo czyż zjadanie zwierząt nie jest śladem i dowodem na głębokie zakorzenienie człowieka w naturze, dowodem na jego własną zwierzęcą i drapieżną naturę? Książka Jarosława Urbańskiego pokazuje, że trudno o bardziej mylny pogląd. Mięso, jak właściwie wszystko w ludzkim świecie, ma swoją społeczną historię, w którą wplecione są wydarzenia i zjawiska rzadko wiązane z nim w powszechnej świadomości: relacje klasowe, systemy władzy czy gospodarcze rewolucje. Opowieść o zwykłym i codziennym konkrecie, jakim jest mięso, jest tu okazją do naszkicowania bardzo ciekawej, materialistycznej wizji. - dr hab. Jan Sowa
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Wegetarianizm i spożywanie mięsa oraz wykorzystywanie zwierząt są głównym tematem książki. W istocie rzeczy zastanawiając się nad konsumpcją produktów pochodzenia zwierzęcego w opozycji do produktów pochodzenia roślinnego, pytamy o podwaliny gospodarki wszystkich społeczeństw od ich zarania. Co więcej, formy zdobywania jedzenia i modele diety są powiązane ze strukturą i nierównościami społecznymi, organizacją polityczną, kulturą i ideologią oraz nierozerwalnie związane z narastaniem sprzeczności klasowych. Dotyczy to zwłaszcza masowej produkcji zwierzęcej w gospodarce kapitalistycznej.
Społeczeństwo bez mięsa to książka, dzięki której widać wyraźnie, że odmowa jedzenia mięsa, niezależnie od jej ważnego wymiaru etycznego czy politycznego, jest subwersywną strategią, która stawia wyzwanie podstawowym mechanizmom kapitalistycznej eksploatacji. (Nie)jedzenie mięsa nie jest tylko wyborem estetyczno-tożsamościowym, ale okazuje się równie ważnym tematem ekonomii politycznej, jak walki pracownicze i, jak pokazuje to Urbański, ściśle z owymi walkami połączonym. - dr Andrzej W. Nowak
Wydawać by się mogło, że mało jest rzeczy bardziej oddalonych od problematyki społeczno-politycznej niż mięso. Bo czyż zjadanie zwierząt nie jest śladem i dowodem na głębokie zakorzenienie człowieka w naturze, dowodem na jego własną zwierzęcą i drapieżną naturę? Książka Jarosława Urbańskiego pokazuje, że trudno o bardziej mylny pogląd. Mięso, jak właściwie wszystko w ludzkim świecie, ma swoją społeczną historię, w którą wplecione są wydarzenia i zjawiska rzadko wiązane z nim w powszechnej świadomości: relacje klasowe, systemy władzy czy gospodarcze rewolucje. Opowieść o zwykłym i codziennym konkrecie, jakim jest mięso, jest tu okazją do naszkicowania bardzo ciekawej, materialistycznej wizji. - dr hab. Jan Sowa