Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Ściąganie w szkole jako przejaw nieuczciwości...
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Celem tej pracy było zgłębienie zjawiska ściągania w szkole ponadgimnazjalnej, zarówno na gruncie teoretycznym, jak i w oparciu o wcześniej przeprowadzone badania oraz wyniki własnych analiz. Szkoła została ukazana jako kluczowe środowisko rozwoju psychospołecznego uczniów, a szczegółowej analizie poddano podstawowe teorie motywacji w edukacji, z naciskiem na koncepcję Self Determination Theory. Omówiono także rolę czynników percepcyjnych, uwzględniając zachowania nauczycieli i rodziców w kontekście kontroli, wspierania autonomii, oraz relacji w klasie z uwzględnieniem współpracy, wsparcia i rywalizacji.
Praca identyfikuje szkołę jako przestrzeń, w której uczniowie mogą nauczyć się zachowań pozanormatywnych, odnosząc te obserwacje do wybranych teorii dewiacyjnych, w tym teorii neutralizacji w kontekście ściągania. Dokładnie omówiono teoretyczne podstawy problemu ściągania, jego źródła oraz motywacje uczniów do takich działań, a także powiązano ściąganie z kategorią ryzyka i moralności.
W celu pogłębienia analizy, opracowano sześć narzędzi badawczych: Kwestionariusz percepcji zachowań rodziców, Kwestionariusz percepcji relacji w klasie, Kwestionariusz motywacji do nauki, różnorodne sprawdziany oraz normy, które zostały poddane ocenie psychometrycznej na szerokiej grupie badawczej. Analiza tych narzędzi pozwoliła na zdefiniowanie kluczowych składników badanych skal, które mogą być przydatne w przyszłych badaniach edukacyjnych.
Trzy podstawowe wymiary ściągania - uczniowskie ściąganie, pomoc w ściąganiu oraz niechęć do uczestnictwa w takim procederze - zostały usystematyzowane i opisane, z uwzględnieniem doświadczeń wynikających z percepcji uczniów. Wyniki badań zaprezentowano w odniesieniu do praktyki edukacyjnej, co podkreśla znaczenie motywacji do nauki oraz percepcji otoczenia w kontekście uczniowskich zachowań związanych ze ściąganiem.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Celem tej pracy było zgłębienie zjawiska ściągania w szkole ponadgimnazjalnej, zarówno na gruncie teoretycznym, jak i w oparciu o wcześniej przeprowadzone badania oraz wyniki własnych analiz. Szkoła została ukazana jako kluczowe środowisko rozwoju psychospołecznego uczniów, a szczegółowej analizie poddano podstawowe teorie motywacji w edukacji, z naciskiem na koncepcję Self Determination Theory. Omówiono także rolę czynników percepcyjnych, uwzględniając zachowania nauczycieli i rodziców w kontekście kontroli, wspierania autonomii, oraz relacji w klasie z uwzględnieniem współpracy, wsparcia i rywalizacji.
Praca identyfikuje szkołę jako przestrzeń, w której uczniowie mogą nauczyć się zachowań pozanormatywnych, odnosząc te obserwacje do wybranych teorii dewiacyjnych, w tym teorii neutralizacji w kontekście ściągania. Dokładnie omówiono teoretyczne podstawy problemu ściągania, jego źródła oraz motywacje uczniów do takich działań, a także powiązano ściąganie z kategorią ryzyka i moralności.
W celu pogłębienia analizy, opracowano sześć narzędzi badawczych: Kwestionariusz percepcji zachowań rodziców, Kwestionariusz percepcji relacji w klasie, Kwestionariusz motywacji do nauki, różnorodne sprawdziany oraz normy, które zostały poddane ocenie psychometrycznej na szerokiej grupie badawczej. Analiza tych narzędzi pozwoliła na zdefiniowanie kluczowych składników badanych skal, które mogą być przydatne w przyszłych badaniach edukacyjnych.
Trzy podstawowe wymiary ściągania - uczniowskie ściąganie, pomoc w ściąganiu oraz niechęć do uczestnictwa w takim procederze - zostały usystematyzowane i opisane, z uwzględnieniem doświadczeń wynikających z percepcji uczniów. Wyniki badań zaprezentowano w odniesieniu do praktyki edukacyjnej, co podkreśla znaczenie motywacji do nauki oraz percepcji otoczenia w kontekście uczniowskich zachowań związanych ze ściąganiem.
