Książka - Ściąganie w szkole jako przejaw nieuczciwości...

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Ściąganie w szkole jako przejaw nieuczciwości...

Ściąganie w szkole jako przejaw nieuczciwości...

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Celem tej pracy było zgłębienie zjawiska ściągania w szkole ponadgimnazjalnej, zarówno na gruncie teoretycznym, jak i w oparciu o wcześniej przeprowadzone badania oraz wyniki własnych analiz. Szkoła została ukazana jako kluczowe środowisko rozwoju psychospołecznego uczniów, a szczegółowej analizie poddano podstawowe teorie motywacji w edukacji, z naciskiem na koncepcję Self Determination Theory. Omówiono także rolę czynników percepcyjnych, uwzględniając zachowania nauczycieli i rodziców w kontekście kontroli, wspierania autonomii, oraz relacji w klasie z uwzględnieniem współpracy, wsparcia i rywalizacji.

Praca identyfikuje szkołę jako przestrzeń, w której uczniowie mogą nauczyć się zachowań pozanormatywnych, odnosząc te obserwacje do wybranych teorii dewiacyjnych, w tym teorii neutralizacji w kontekście ściągania. Dokładnie omówiono teoretyczne podstawy problemu ściągania, jego źródła oraz motywacje uczniów do takich działań, a także powiązano ściąganie z kategorią ryzyka i moralności.

W celu pogłębienia analizy, opracowano sześć narzędzi badawczych: Kwestionariusz percepcji zachowań rodziców, Kwestionariusz percepcji relacji w klasie, Kwestionariusz motywacji do nauki, różnorodne sprawdziany oraz normy, które zostały poddane ocenie psychometrycznej na szerokiej grupie badawczej. Analiza tych narzędzi pozwoliła na zdefiniowanie kluczowych składników badanych skal, które mogą być przydatne w przyszłych badaniach edukacyjnych.

Trzy podstawowe wymiary ściągania - uczniowskie ściąganie, pomoc w ściąganiu oraz niechęć do uczestnictwa w takim procederze - zostały usystematyzowane i opisane, z uwzględnieniem doświadczeń wynikających z percepcji uczniów. Wyniki badań zaprezentowano w odniesieniu do praktyki edukacyjnej, co podkreśla znaczenie motywacji do nauki oraz percepcji otoczenia w kontekście uczniowskich zachowań związanych ze ściąganiem.

Wybierz stan zużycia:

WIĘCEJ O SKALI

Celem tej pracy było zgłębienie zjawiska ściągania w szkole ponadgimnazjalnej, zarówno na gruncie teoretycznym, jak i w oparciu o wcześniej przeprowadzone badania oraz wyniki własnych analiz. Szkoła została ukazana jako kluczowe środowisko rozwoju psychospołecznego uczniów, a szczegółowej analizie poddano podstawowe teorie motywacji w edukacji, z naciskiem na koncepcję Self Determination Theory. Omówiono także rolę czynników percepcyjnych, uwzględniając zachowania nauczycieli i rodziców w kontekście kontroli, wspierania autonomii, oraz relacji w klasie z uwzględnieniem współpracy, wsparcia i rywalizacji.

Praca identyfikuje szkołę jako przestrzeń, w której uczniowie mogą nauczyć się zachowań pozanormatywnych, odnosząc te obserwacje do wybranych teorii dewiacyjnych, w tym teorii neutralizacji w kontekście ściągania. Dokładnie omówiono teoretyczne podstawy problemu ściągania, jego źródła oraz motywacje uczniów do takich działań, a także powiązano ściąganie z kategorią ryzyka i moralności.

W celu pogłębienia analizy, opracowano sześć narzędzi badawczych: Kwestionariusz percepcji zachowań rodziców, Kwestionariusz percepcji relacji w klasie, Kwestionariusz motywacji do nauki, różnorodne sprawdziany oraz normy, które zostały poddane ocenie psychometrycznej na szerokiej grupie badawczej. Analiza tych narzędzi pozwoliła na zdefiniowanie kluczowych składników badanych skal, które mogą być przydatne w przyszłych badaniach edukacyjnych.

Trzy podstawowe wymiary ściągania - uczniowskie ściąganie, pomoc w ściąganiu oraz niechęć do uczestnictwa w takim procederze - zostały usystematyzowane i opisane, z uwzględnieniem doświadczeń wynikających z percepcji uczniów. Wyniki badań zaprezentowano w odniesieniu do praktyki edukacyjnej, co podkreśla znaczenie motywacji do nauki oraz percepcji otoczenia w kontekście uczniowskich zachowań związanych ze ściąganiem.

Szczegóły

Opinie

Książki autora

Podobne

Dla Ciebie

Książki z kategorii

Dostawa i płatność

Szczegóły

Cena: 22.50 zł
Okładka: Miękka
Ilość stron: 236
Rok wydania: 2019
Rozmiar: 1 × 2 mm
ID: 9788380129849
Autorzy:

Dane producenta:

Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego , Bankowa, 40-007 Katowice, PL ,[email protected] ,tel. +48 32 359 21 77

Inne książki: Joanna Góźdź

Podobne produkty

Może Ci się spodobać

Inne książki z tej samej kategorii

Opinie użytkowników
0.0
0 ocen i 0 recenzji
Reviews Reward Icon

Napisz opinię o książce i wygraj nagrodę!

W każdym miesiącu wybieramy najlepsze opinie i nagradzamy recenzentów.

Dowiedz się więcej

Wartość nagród w tym miesiącu

880 zł

Napisz opinię i wygraj nagrodę!
Twoja ocena to:
wybierz ocenę 0
Treść musi mieć więcej niż 50 i mniej niż 20000 znaków

Dodaj swoją opinię

Zaloguj się na swoje konto, aby mieć możliwość dodawania opinii.

Czy chcesz zostawić tylko ocenę?

Dodanie samej oceny o książce nie jest brane pod uwagę podczas losowania nagród. By mieć szansę na otrzymanie nagrody musisz napisać opinię o książce.

Już oceniłeś/zrecenzowałeś te książkę w przeszłości.

Możliwe jest dodanie tylko jednej recenzji do każdej z książek.

Sposoby dostawy

Płatne z góry

13.99 zł

Darmowa od 190 zł

ORLEN Paczka

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

Automaty DHL BOX 24/7 i punkty POP

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

DPD Pickup Automaty i Punkty Odbioru

9.99 zł

Darmowa od 190 zł

Automaty Orlen Paczka, sklepy Żabka i inne

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

GLS U Ciebie - Kurier

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier DPD

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier InPost

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Pocztex Kurier

13.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier DHL

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier GLS - kraje UE

69.00 zł

Punkt odbioru (Dębica)

2.99 zł

Darmowa od 190 zł

Płatne przy odbiorze

Kurier GLS pobranie

23.99 zł

Sposoby płatności

Płatność z góry

Przedpłata

platnosc

Zwykły przelew info