Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Resentyment w strukturze systemów moralnych
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Niemiecki filozof Max Scheler (1874-1928) stworzył dzieło "Resentyment w strukturze systemów moralnych" w 1912 roku, tuż przed wybuchem I wojny światowej. Ta praca polemiczna była odpowiedzią na krytykę chrześcijaństwa, którą Friedrich Nietzsche przedstawił blisko 25 lat wcześniej. Nietzsche wprowadził do dyskursu moralnego pojęcie "resentymentu" jako negatywnej wartości. Scheler podejmuje się porównania różnych systemów moralnych i broni chrześcijaństwa przed zarzutami, iż jest ono wynikiem "resentymentu" słabych, którzy próbują obalić "arystokratyczne" wartości. Choć Scheler uznaje te wartości, przypisuje je raczej chrześcijaństwu niż mieszczaństwu, które Nietzsche również krytykował za przesiąknięcie "moralnością mydlarzy". Dodatkowo, Scheler w innowacyjny sposób analizuje ówczesną cywilizację mieszczańsko-przemysłową, co do dziś pozostaje aktualne. Wyraźnie wskazuje, że działania kierowane resentymentem prowadzą do przewartościowania "wartości życia" na rzecz "wartości użyteczności". W kontekście tej polemiki, Scheler oferuje głęboką fenomenologiczną analizę resentymentu, która stała się istotną częścią XX-wiecznej filozofii.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Niemiecki filozof Max Scheler (1874-1928) stworzył dzieło "Resentyment w strukturze systemów moralnych" w 1912 roku, tuż przed wybuchem I wojny światowej. Ta praca polemiczna była odpowiedzią na krytykę chrześcijaństwa, którą Friedrich Nietzsche przedstawił blisko 25 lat wcześniej. Nietzsche wprowadził do dyskursu moralnego pojęcie "resentymentu" jako negatywnej wartości. Scheler podejmuje się porównania różnych systemów moralnych i broni chrześcijaństwa przed zarzutami, iż jest ono wynikiem "resentymentu" słabych, którzy próbują obalić "arystokratyczne" wartości. Choć Scheler uznaje te wartości, przypisuje je raczej chrześcijaństwu niż mieszczaństwu, które Nietzsche również krytykował za przesiąknięcie "moralnością mydlarzy". Dodatkowo, Scheler w innowacyjny sposób analizuje ówczesną cywilizację mieszczańsko-przemysłową, co do dziś pozostaje aktualne. Wyraźnie wskazuje, że działania kierowane resentymentem prowadzą do przewartościowania "wartości życia" na rzecz "wartości użyteczności". W kontekście tej polemiki, Scheler oferuje głęboką fenomenologiczną analizę resentymentu, która stała się istotną częścią XX-wiecznej filozofii.
