Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Psychologiczne i pedagogiczne zastosowanie Testu Strategii Uczenia się
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Tworzenie książki o interdyscyplinarnym znaczeniu stawia przed autorem liczne wyzwania. Dotyczy to zwłaszcza zagadnień z pogranicza psychologii i pedagogiki. Często poruszanym tematem w literaturze metodologicznej i psychometrycznej jest ograniczony dostęp do niezbędnych narzędzi, które wspierają nauczycieli w ich codziennej pracy. Jednym z takich narzędzi jest umiejętność identyfikowania braków w strategiach uczenia się uczniów. Autor proponuje prostą metodę diagnozy, która pozwala wdrożyć tak zwaną "dydaktyczną terapię", wpisującą się w nurt zindywidualizowanego nauczania. Co ważne, metoda ta dostępna jest również dla osób bez specjalistycznego przygotowania psychologicznego. Temat ten jest istotny, gdyż testy psychologiczne muszą być chronione, aby zachować ich diagnostyczną wartość.
Książka została napisana klarownie, jednocześnie spełniając wysokie standardy prezentacji merytorycznej. Opiera się na rozbudowanych badaniach prof. Michele Pellerey'ego, który umożliwił ich kontynuację na gruncie polskim, co poszerza możliwości międzynarodowej współpracy naukowej. To znaczący wkład autora książki w rozwój nauki, nieczęsto spotykany na wczesnym etapie kariery naukowej. Godnym uwagi dodatkiem do publikacji są badania przeprowadzone już w Polsce, które mają dwojakie znaczenie. Z jednej strony prowadzą do normalizacji polskiej wersji testu, z drugiej potwierdzają jego adekwatność w polskich realiach. Proces normalizacji wymaga przeprowadzenia badań w jednolitych grupach wiekowych i płciowych, co jest czasochłonne i wymaga zaangażowania przeszkolonych osób. Wyniki wskazują na skuteczność testu w polskich warunkach.
Na koniec warto wspomnieć o wyzwaniach związanych z adaptacją zachodnich testów na polskim gruncie. Czasem, mimo ich renomy, brakuje zgody autorskiej. Problem ten został rozwiązany dzięki współpracy i korespondencji z Prof. Pellerey'em. Znajomość języka włoskiego przez autora książki, zdobyta w trakcie studiów, umożliwiła precyzyjne przetłumaczenie oryginału — co jest kluczowe, gdyż psychologiczny przekaz często różni się od literackiego i wymaga zarówno biegłości językowej, jak i wiedzy fachowej.
Dla pełnego wykorzystania testu niezbędnym narzędziem staje się podręcznik, który omawiana książka oferuje jako solidne opracowanie teoretyczne i empiryczne. Podręcznik ten, integralny z testem, powinien zawierać syntetyczne wskaźniki oraz inne informacje znane jako psychometryczne. Autor, posiadający bogate doświadczenie dydaktyczne, zrealizował ten cel z powodzeniem, podobnie jak w innych fragmentach swej pracy.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Tworzenie książki o interdyscyplinarnym znaczeniu stawia przed autorem liczne wyzwania. Dotyczy to zwłaszcza zagadnień z pogranicza psychologii i pedagogiki. Często poruszanym tematem w literaturze metodologicznej i psychometrycznej jest ograniczony dostęp do niezbędnych narzędzi, które wspierają nauczycieli w ich codziennej pracy. Jednym z takich narzędzi jest umiejętność identyfikowania braków w strategiach uczenia się uczniów. Autor proponuje prostą metodę diagnozy, która pozwala wdrożyć tak zwaną "dydaktyczną terapię", wpisującą się w nurt zindywidualizowanego nauczania. Co ważne, metoda ta dostępna jest również dla osób bez specjalistycznego przygotowania psychologicznego. Temat ten jest istotny, gdyż testy psychologiczne muszą być chronione, aby zachować ich diagnostyczną wartość.
Książka została napisana klarownie, jednocześnie spełniając wysokie standardy prezentacji merytorycznej. Opiera się na rozbudowanych badaniach prof. Michele Pellerey'ego, który umożliwił ich kontynuację na gruncie polskim, co poszerza możliwości międzynarodowej współpracy naukowej. To znaczący wkład autora książki w rozwój nauki, nieczęsto spotykany na wczesnym etapie kariery naukowej. Godnym uwagi dodatkiem do publikacji są badania przeprowadzone już w Polsce, które mają dwojakie znaczenie. Z jednej strony prowadzą do normalizacji polskiej wersji testu, z drugiej potwierdzają jego adekwatność w polskich realiach. Proces normalizacji wymaga przeprowadzenia badań w jednolitych grupach wiekowych i płciowych, co jest czasochłonne i wymaga zaangażowania przeszkolonych osób. Wyniki wskazują na skuteczność testu w polskich warunkach.
Na koniec warto wspomnieć o wyzwaniach związanych z adaptacją zachodnich testów na polskim gruncie. Czasem, mimo ich renomy, brakuje zgody autorskiej. Problem ten został rozwiązany dzięki współpracy i korespondencji z Prof. Pellerey'em. Znajomość języka włoskiego przez autora książki, zdobyta w trakcie studiów, umożliwiła precyzyjne przetłumaczenie oryginału — co jest kluczowe, gdyż psychologiczny przekaz często różni się od literackiego i wymaga zarówno biegłości językowej, jak i wiedzy fachowej.
Dla pełnego wykorzystania testu niezbędnym narzędziem staje się podręcznik, który omawiana książka oferuje jako solidne opracowanie teoretyczne i empiryczne. Podręcznik ten, integralny z testem, powinien zawierać syntetyczne wskaźniki oraz inne informacje znane jako psychometryczne. Autor, posiadający bogate doświadczenie dydaktyczne, zrealizował ten cel z powodzeniem, podobnie jak w innych fragmentach swej pracy.
