Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Przewodnik po sztuce współczesnej. Dlaczego pięciolatek nie mógł tego zrobić?
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
W przeszłości pozycja artysty opierała się głównie na jego zdolnościach technicznych i umiejętności precyzyjnego odtwarzania świata rzeczywistego. Portrety musiały wiernie odwzorowywać rysy twarzy, a krajobrazy miały być rozpoznawalne w swoich detalach. Jednak wraz z pojawieniem się fotografii wielu artystów postanowiło porzucić to podejście, kierując swoją twórczość ku wyrażaniu emocji związanych z przedstawianym tematem. Krytycy często mylili tę nową, ekspresyjną formę z brakiem umiejętności technicznych, nie doceniając głębi i artyzmu takich dzieł, porównując je do niezdarnych rysunków dzieci.
Susie Hodge w swojej książce analizuje 100 dzieł sztuki, które wzbudziły szczególnie negatywne reakcje krytyków. Od linii stworzonych przez Cy Twombly'ego w "Olimpii" (1957), przez pierwotny i spontaniczny "Drzewo życia" (1994) Johna Hoylanda, po chaotyczny, acz pełen sensu "Moje łóżko" (1998) Tracey Emin - autorka ukazuje, dlaczego te prace to nie chwilowe kaprysy, lecz racjonalne rozwinięcie poprzednich koncepcji artystycznych.
Hodge wyjaśnia także, w jaki sposób kontrowersyjne dzieła jak "Nierzeźbione klocki" (1975) Carla Andre - układ prostokątnych kawałków drewna cedrowego, który mógłby z łatwością stworzyć pięciolatek - wypełniają specyficzne miejsce w historii sztuki, obrazując zarówno wpływy wcześniejszych twórców, jak i inspirując kolejne pokolenia artystów. Chociaż dziecko mogłoby namalować obraz w stylu Damiena Hirsta, nie zrozumiałoby ukrytych za nim idei ani znaczenia w kontekście historycznym. Susie Hodge dogłębnie wyjaśnia, dlaczego współczesna sztuka jest czymś więcej niż dziecięcą zabawą, umieszczając każde dzieło w kontekście kulturowym i wykorzystując prace od Hansa Arpa po Andy’ego Warhola, aby zilustrować dokonania współczesnych artystów. Książka przyczynia się do lepszego zrozumienia ewolucji sztuki od realistycznych przedstawień po nowoczesne formy, zmieniając naszą percepcję podczas wizyt w galeriach.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
W przeszłości pozycja artysty opierała się głównie na jego zdolnościach technicznych i umiejętności precyzyjnego odtwarzania świata rzeczywistego. Portrety musiały wiernie odwzorowywać rysy twarzy, a krajobrazy miały być rozpoznawalne w swoich detalach. Jednak wraz z pojawieniem się fotografii wielu artystów postanowiło porzucić to podejście, kierując swoją twórczość ku wyrażaniu emocji związanych z przedstawianym tematem. Krytycy często mylili tę nową, ekspresyjną formę z brakiem umiejętności technicznych, nie doceniając głębi i artyzmu takich dzieł, porównując je do niezdarnych rysunków dzieci.
Susie Hodge w swojej książce analizuje 100 dzieł sztuki, które wzbudziły szczególnie negatywne reakcje krytyków. Od linii stworzonych przez Cy Twombly'ego w "Olimpii" (1957), przez pierwotny i spontaniczny "Drzewo życia" (1994) Johna Hoylanda, po chaotyczny, acz pełen sensu "Moje łóżko" (1998) Tracey Emin - autorka ukazuje, dlaczego te prace to nie chwilowe kaprysy, lecz racjonalne rozwinięcie poprzednich koncepcji artystycznych.
Hodge wyjaśnia także, w jaki sposób kontrowersyjne dzieła jak "Nierzeźbione klocki" (1975) Carla Andre - układ prostokątnych kawałków drewna cedrowego, który mógłby z łatwością stworzyć pięciolatek - wypełniają specyficzne miejsce w historii sztuki, obrazując zarówno wpływy wcześniejszych twórców, jak i inspirując kolejne pokolenia artystów. Chociaż dziecko mogłoby namalować obraz w stylu Damiena Hirsta, nie zrozumiałoby ukrytych za nim idei ani znaczenia w kontekście historycznym. Susie Hodge dogłębnie wyjaśnia, dlaczego współczesna sztuka jest czymś więcej niż dziecięcą zabawą, umieszczając każde dzieło w kontekście kulturowym i wykorzystując prace od Hansa Arpa po Andy’ego Warhola, aby zilustrować dokonania współczesnych artystów. Książka przyczynia się do lepszego zrozumienia ewolucji sztuki od realistycznych przedstawień po nowoczesne formy, zmieniając naszą percepcję podczas wizyt w galeriach.
