Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Podstawy semiotyki dla kulturoznawców
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka zachęca do głębokiej refleksji nad istotnymi pytaniami, które mogą się wydawać mniej oczywiste na pierwszy rzut oka, ale które stają się klarowne po jej lekturze. Każdy, kto interesuje się humanistyką, a nie tylko studenci kulturoznawstwa, powinni rozważyć przeczytanie tej publikacji. Choć tytuł wskazuje na podstawowe założenia semiotyki, praca ta jest pomyślana jako inspiracja do stworzenia własnej, bogatej wiedzy w tej dziedzinie, służąc jako przewodnik dla tych, którzy pragną samodzielnie poszerzać swoje horyzonty. Jest to rodzaj rekomendacji, którą powinien otrzymać każdy zaawansowany podręcznik edukacyjny, jak zauważa recenzent Adam Skibiński.
Czy to dzieło jest dedykowane wyłącznie kulturoznawcom, jak mogłoby się sugerować z tytułu? Zdecydowanie nie. Treść jest skierowana raczej do szerszego grona humanistów i studentów kierunków humanistycznych. Chociaż autorka, opierając się na doświadczeniu z zajęć ze studentami, dąży do stworzenia swoistego podręcznika dla nowicjuszy odkrywających złożoność znaków i ich formalnych wymiarów, książka ta jest również doskonałą lekturą dla tych, którzy posiadają już podstawową wiedzę w takich dziedzinach jak teoria komunikacji, interpretacja sztuki czy literatura. Jest to zachęta dla osób pragnących pogłębić swoją znajomość semiotyki lub zdobyć nowe umiejętności. Tomasz Michaluk w swojej recenzji podkreśla, że część poświęcona współczesnym nurtom semiotyki pozostanie aktualna przez bardzo długi czas.
Agnieszka Doda-Wyszyńska, profesor nadzwyczajny Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ukończyła filozofię i od 2000 roku działa w obszarze kulturoznawstwa. Po wielu latach pracy w Zakładzie Semiotyki Kultury, obecnie związana jest z Pracownią Performatyki Instytutu Kulturoznawstwa. Jej zainteresowania obejmują takie tematy jak filozofia kultury, semiotyka, film, filozofia przedstawienia, współczesna mitologia, dydaktyka humanistyki oraz kultury wpływów, które poruszają kwestie związane z tym, co Michel Foucault nazywa wiedzą-władzą. Wśród jej ostatnich publikacji znajdują się m.in. „Inwazja ikonoklastów. Filozofia przedstawienia Jacques'a Rancière'a” (2012), „Pułapki przedstawienia. Filozofia przez pryzmat praktyk montażu pojęć” (2016), „Zarządzanie martwymi. Ironia eschatologii” (2019). W wolnym czasie oddaje się wideofilmowaniu i animacji.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka zachęca do głębokiej refleksji nad istotnymi pytaniami, które mogą się wydawać mniej oczywiste na pierwszy rzut oka, ale które stają się klarowne po jej lekturze. Każdy, kto interesuje się humanistyką, a nie tylko studenci kulturoznawstwa, powinni rozważyć przeczytanie tej publikacji. Choć tytuł wskazuje na podstawowe założenia semiotyki, praca ta jest pomyślana jako inspiracja do stworzenia własnej, bogatej wiedzy w tej dziedzinie, służąc jako przewodnik dla tych, którzy pragną samodzielnie poszerzać swoje horyzonty. Jest to rodzaj rekomendacji, którą powinien otrzymać każdy zaawansowany podręcznik edukacyjny, jak zauważa recenzent Adam Skibiński.
Czy to dzieło jest dedykowane wyłącznie kulturoznawcom, jak mogłoby się sugerować z tytułu? Zdecydowanie nie. Treść jest skierowana raczej do szerszego grona humanistów i studentów kierunków humanistycznych. Chociaż autorka, opierając się na doświadczeniu z zajęć ze studentami, dąży do stworzenia swoistego podręcznika dla nowicjuszy odkrywających złożoność znaków i ich formalnych wymiarów, książka ta jest również doskonałą lekturą dla tych, którzy posiadają już podstawową wiedzę w takich dziedzinach jak teoria komunikacji, interpretacja sztuki czy literatura. Jest to zachęta dla osób pragnących pogłębić swoją znajomość semiotyki lub zdobyć nowe umiejętności. Tomasz Michaluk w swojej recenzji podkreśla, że część poświęcona współczesnym nurtom semiotyki pozostanie aktualna przez bardzo długi czas.
Agnieszka Doda-Wyszyńska, profesor nadzwyczajny Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ukończyła filozofię i od 2000 roku działa w obszarze kulturoznawstwa. Po wielu latach pracy w Zakładzie Semiotyki Kultury, obecnie związana jest z Pracownią Performatyki Instytutu Kulturoznawstwa. Jej zainteresowania obejmują takie tematy jak filozofia kultury, semiotyka, film, filozofia przedstawienia, współczesna mitologia, dydaktyka humanistyki oraz kultury wpływów, które poruszają kwestie związane z tym, co Michel Foucault nazywa wiedzą-władzą. Wśród jej ostatnich publikacji znajdują się m.in. „Inwazja ikonoklastów. Filozofia przedstawienia Jacques'a Rancière'a” (2012), „Pułapki przedstawienia. Filozofia przez pryzmat praktyk montażu pojęć” (2016), „Zarządzanie martwymi. Ironia eschatologii” (2019). W wolnym czasie oddaje się wideofilmowaniu i animacji.
