Książka - Pilot. Naga prawda. Czynnik ludzki w katastrofach lotniczych

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Pilot. Naga prawda. Czynnik ludzki w katastrofach lotniczych

Pilot. Naga prawda. Czynnik ludzki w katastrofach lotniczych

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Kapitan samolotu DC-8 kończył trasę z Nowego Jorku do Portland, mając lotnisko już na horyzoncie i korzystając z doskonałej pogody. Mimo tych sprzyjających warunków, maszyna rozbiła się w odległości kilku kilometrów od pasa startowego, powodując śmierć dziesięciu osób i ciężkie obrażenia u ponad dwudziestu pasażerów. Śledztwo wykazało, że jedyną awarią była przepalona żarówka. Co zatem przyczyniło się do tej tragedii?

Podobnie dramatyczny przebieg miało zdarzenie z samolotem linii Saudi Arabia, który wystartował z Rijadu z trzystoma pasażerami na pokładzie. Wkrótce po starcie stwierdzono dym w ładowni, co zmusiło załogę do powrotu na lotnisko w Rijadzie. Mimo że samolot wylądował bez szwanku, nikt nie przeżył, ponieważ przez ponad dwadzieścia minut nie otwarto drzwi, co pozwoliło pożarowi strawić zamkniętą maszynę. Dlaczego tak się stało?

Pierwszy wypadek związany z błędami w instrukcji obsługi De Havilland Comet zdarzył się dopiero po czterech miesiącach jej zastosowania. Co było tego źródłem? Błędy ludzkie odpowiadają za trzy czwarte wszystkich katastrof lotniczych. Pomimo technologicznego postępu, ich wpływ pozostaje niezmienny. Awaryjność związana ze słabymi umiejętnościami pilotażowymi rzadko prowadzi do wypadków, a te wynikające z przyczyn technicznych również maleją. Większość tragedii jest efektem zwykłych pomyłek i błędów, które są częścią ludzkiej natury, widocznych również w codziennych sytuacjach, jak mylenie ulic, pokojów hotelowych czy cyfr w numerze telefonu.

David Beaty nazywa ten rodzaj błędu najbardziej oporną do pokonania przeszkodą w rozwoju lotnictwa. Analizuje on mechanizmy różnych rodzajów błędów, sięgając po eksperymenty psychologiczne oraz literaturę fachową, a także przywołując liczne przykłady rzeczywistych katastrof. Dzięki swej narracyjnej wprawie opowiada te historie w sposób wciągający. Przesłanie, jakie z nich płynie, jest uniwersalne i wykracza poza samą branżę lotniczą. Odkrywamy, dlaczego nie wszyscy, którzy szybują jak orły, lądują bezpiecznie.

Wybierz stan zużycia:

WIĘCEJ O SKALI

Kapitan samolotu DC-8 kończył trasę z Nowego Jorku do Portland, mając lotnisko już na horyzoncie i korzystając z doskonałej pogody. Mimo tych sprzyjających warunków, maszyna rozbiła się w odległości kilku kilometrów od pasa startowego, powodując śmierć dziesięciu osób i ciężkie obrażenia u ponad dwudziestu pasażerów. Śledztwo wykazało, że jedyną awarią była przepalona żarówka. Co zatem przyczyniło się do tej tragedii?

Podobnie dramatyczny przebieg miało zdarzenie z samolotem linii Saudi Arabia, który wystartował z Rijadu z trzystoma pasażerami na pokładzie. Wkrótce po starcie stwierdzono dym w ładowni, co zmusiło załogę do powrotu na lotnisko w Rijadzie. Mimo że samolot wylądował bez szwanku, nikt nie przeżył, ponieważ przez ponad dwadzieścia minut nie otwarto drzwi, co pozwoliło pożarowi strawić zamkniętą maszynę. Dlaczego tak się stało?

Pierwszy wypadek związany z błędami w instrukcji obsługi De Havilland Comet zdarzył się dopiero po czterech miesiącach jej zastosowania. Co było tego źródłem? Błędy ludzkie odpowiadają za trzy czwarte wszystkich katastrof lotniczych. Pomimo technologicznego postępu, ich wpływ pozostaje niezmienny. Awaryjność związana ze słabymi umiejętnościami pilotażowymi rzadko prowadzi do wypadków, a te wynikające z przyczyn technicznych również maleją. Większość tragedii jest efektem zwykłych pomyłek i błędów, które są częścią ludzkiej natury, widocznych również w codziennych sytuacjach, jak mylenie ulic, pokojów hotelowych czy cyfr w numerze telefonu.

David Beaty nazywa ten rodzaj błędu najbardziej oporną do pokonania przeszkodą w rozwoju lotnictwa. Analizuje on mechanizmy różnych rodzajów błędów, sięgając po eksperymenty psychologiczne oraz literaturę fachową, a także przywołując liczne przykłady rzeczywistych katastrof. Dzięki swej narracyjnej wprawie opowiada te historie w sposób wciągający. Przesłanie, jakie z nich płynie, jest uniwersalne i wykracza poza samą branżę lotniczą. Odkrywamy, dlaczego nie wszyscy, którzy szybują jak orły, lądują bezpiecznie.

Szczegóły

Opinie

Książki autora

Podobne

Dla Ciebie

Książki z kategorii

Dostawa i płatność

Szczegóły

Cena: 47.31 zł
Okładka: Miękka, twarda
Ilość stron: 312
Rok wydania: 2013
Rozmiar: 160 × 240 mm
ID: 9788377478240
Autorzy:
Wydawnictwo:

Inne książki: David Beaty

Podobne produkty

Może Ci się spodobać

Inne książki z tej samej kategorii

Opinie użytkowników
0.0
0 ocen i 0 recenzji
Reviews Reward Icon

Napisz opinię o książce i wygraj nagrodę!

W każdym miesiącu wybieramy najlepsze opinie i nagradzamy recenzentów.

Dowiedz się więcej

Wartość nagród w tym miesiącu

880 zł

Napisz opinię i wygraj nagrodę!
Twoja ocena to:
wybierz ocenę 0
Treść musi mieć więcej niż 50 i mniej niż 20000 znaków

Dodaj swoją opinię

Zaloguj się na swoje konto, aby mieć możliwość dodawania opinii.

Czy chcesz zostawić tylko ocenę?

Dodanie samej oceny o książce nie jest brane pod uwagę podczas losowania nagród. By mieć szansę na otrzymanie nagrody musisz napisać opinię o książce.

Już oceniłeś/zrecenzowałeś te książkę w przeszłości.

Możliwe jest dodanie tylko jednej recenzji do każdej z książek.

Sposoby dostawy

Płatne z góry

13.99 zł

Darmowa od 190 zł

ORLEN Paczka

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

Automaty DHL BOX 24/7 i punkty POP

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

DPD Pickup Automaty i Punkty Odbioru

9.99 zł

Darmowa od 190 zł

Automaty Orlen Paczka, sklepy Żabka i inne

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

GLS U Ciebie - Kurier

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier DPD

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier InPost

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Pocztex Kurier

13.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier DHL

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier GLS - kraje UE

69.00 zł

Punkt odbioru (Dębica)

2.99 zł

Darmowa od 190 zł

Płatne przy odbiorze

Kurier GLS pobranie

23.99 zł

Sposoby płatności

Płatność z góry

Przedpłata

platnosc

Zwykły przelew info