Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Opowieści o Czujątkach. Ćwiczenia z empatii dla dzieci i... dorosłych
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Autorka tej książki postawiła sobie za cel wprowadzenie czytelnika w świat emocji, które są często niechciane, takich jak smutek, złość, wstyd i lęk. W pięciu zawartych w książce baśniach, nazwanych „Czujątkami”, bohaterowie stawiają czoła trudnym emocjom, odkrywając ich znaczenie i potrzebę w codziennym życiu. Autorka wpadła na pomysł dołączenia do baśni propozycji zajęć psychoedukacyjnych, mających na celu przypomnienie dzieciom, że nawet przykre emocje są ważne, ponieważ pokazują niezaspokojone potrzeby. Dla dorosłych to zaproszenie do refleksji nad własną reakcją na emocje przeżywane przez dziecko.
Proponowane ćwiczenia skierowane są do dzieci w wieku około 7-9 lat, ale mogą być dopasowane do młodszych i starszych dzieci, w zależności od ich własnej dojrzałości emocjonalnej. Autorka, jako psycholog i psychoterapeuta, zderza się często z tendencją do wartościowania emocji na pozytywne i negatywne – z pozytywnymi kojarzą się przyjemne przeżycia, a z negatywnymi dyskomfort i moralny osąd.
Inspiracją stała się praca Marshalla B. Rosenberga, który w swoim programie Porozumienia bez Przemocy tłumaczy, że to podejście ma korzenie w starych mitach o ludzkiej naturze: ludzie są źli i samolubni, a życie jest areną walki dobra ze złem. To przekonanie zdążyło zżyć się z naszą codziennością, wpływając na postrzeganie ludzi i język, który ich odczłowiecza.
Do każdego opowiadania Autorka opracowała scenariusz zajęć, które nauczyciel lub rodzic mogą dostosować do specyficznych potrzeb dziecka lub grupy, a także wykorzystać w pracy indywidualnej. Ta książka, jako narzędzie, pomaga również budować dialog z dzieckiem na temat emocji i odkrywać związane z nimi potrzeby. Stosując model czterech kroków Porozumienia bez Przemocy, ćwiczenia wspierają refleksję nad własnym doświadczeniem oraz współodczuwanie wobec innych. Uczestnicy uczą się wtedy werbalizować uczucia, co jest kluczowe w komunikacji.
Choć emocje takie jak radość czy duma omawiane są chętniej, trudniejsze uczucia jak strach, wstyd czy złość często pozostają na dalszym planie. Bo kto życzy, by czyjaś złość dawała mu siłę? Z reguły życzymy innym szczęścia i sukcesów. Ta książka to zaproszenie do innego sposobu myślenia o emocjach.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Autorka tej książki postawiła sobie za cel wprowadzenie czytelnika w świat emocji, które są często niechciane, takich jak smutek, złość, wstyd i lęk. W pięciu zawartych w książce baśniach, nazwanych „Czujątkami”, bohaterowie stawiają czoła trudnym emocjom, odkrywając ich znaczenie i potrzebę w codziennym życiu. Autorka wpadła na pomysł dołączenia do baśni propozycji zajęć psychoedukacyjnych, mających na celu przypomnienie dzieciom, że nawet przykre emocje są ważne, ponieważ pokazują niezaspokojone potrzeby. Dla dorosłych to zaproszenie do refleksji nad własną reakcją na emocje przeżywane przez dziecko.
Proponowane ćwiczenia skierowane są do dzieci w wieku około 7-9 lat, ale mogą być dopasowane do młodszych i starszych dzieci, w zależności od ich własnej dojrzałości emocjonalnej. Autorka, jako psycholog i psychoterapeuta, zderza się często z tendencją do wartościowania emocji na pozytywne i negatywne – z pozytywnymi kojarzą się przyjemne przeżycia, a z negatywnymi dyskomfort i moralny osąd.
Inspiracją stała się praca Marshalla B. Rosenberga, który w swoim programie Porozumienia bez Przemocy tłumaczy, że to podejście ma korzenie w starych mitach o ludzkiej naturze: ludzie są źli i samolubni, a życie jest areną walki dobra ze złem. To przekonanie zdążyło zżyć się z naszą codziennością, wpływając na postrzeganie ludzi i język, który ich odczłowiecza.
Do każdego opowiadania Autorka opracowała scenariusz zajęć, które nauczyciel lub rodzic mogą dostosować do specyficznych potrzeb dziecka lub grupy, a także wykorzystać w pracy indywidualnej. Ta książka, jako narzędzie, pomaga również budować dialog z dzieckiem na temat emocji i odkrywać związane z nimi potrzeby. Stosując model czterech kroków Porozumienia bez Przemocy, ćwiczenia wspierają refleksję nad własnym doświadczeniem oraz współodczuwanie wobec innych. Uczestnicy uczą się wtedy werbalizować uczucia, co jest kluczowe w komunikacji.
Choć emocje takie jak radość czy duma omawiane są chętniej, trudniejsze uczucia jak strach, wstyd czy złość często pozostają na dalszym planie. Bo kto życzy, by czyjaś złość dawała mu siłę? Z reguły życzymy innym szczęścia i sukcesów. Ta książka to zaproszenie do innego sposobu myślenia o emocjach.
