Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Ojcze mój
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Grzegorz Górny w swojej sztuce „Ojcze mój” tworzy pełen mocy dramat dzięki bogatej metaforyczności, która pozwala na różnorodne interpretacje. Autor przedstawia bogaty wachlarz emocji doświadczanych przez porzuconego syna: od poczucia niższości i osamotnienia, przez ból, tęsknotę i wstyd, aż po gniew i nienawiść. Górny z niezwykłą brawurą rozwija tę opowieść, głównie za sprawą dialogów pełnych językowej inwencji między synem a jego ojcem, który z powodu choroby został unieruchomiony. W zasadzie obaj prowadzą splecione monologi, które tworzą złożoną narrację.
Konteksty kulturowe, które są kluczowe dla zrozumienia utworu, pojawiają się wielokrotnie w tekście. Echa biblijnej przypowieści o Abrahamie i Izaaku są obecne, przy czym sceniczny ojciec przetwarza je przez pryzmat swojej walki z chorobą Alzheimera. Pojawia się również odniesienie do postaci ojca ze „Sklepów cynamonowych” Brunona Schulza. Autor umiejętnie tka fabułę dramatu, co sprawia, że tekst jest żywy i niemal stworzony do wystawienia na scenie.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Grzegorz Górny w swojej sztuce „Ojcze mój” tworzy pełen mocy dramat dzięki bogatej metaforyczności, która pozwala na różnorodne interpretacje. Autor przedstawia bogaty wachlarz emocji doświadczanych przez porzuconego syna: od poczucia niższości i osamotnienia, przez ból, tęsknotę i wstyd, aż po gniew i nienawiść. Górny z niezwykłą brawurą rozwija tę opowieść, głównie za sprawą dialogów pełnych językowej inwencji między synem a jego ojcem, który z powodu choroby został unieruchomiony. W zasadzie obaj prowadzą splecione monologi, które tworzą złożoną narrację.
Konteksty kulturowe, które są kluczowe dla zrozumienia utworu, pojawiają się wielokrotnie w tekście. Echa biblijnej przypowieści o Abrahamie i Izaaku są obecne, przy czym sceniczny ojciec przetwarza je przez pryzmat swojej walki z chorobą Alzheimera. Pojawia się również odniesienie do postaci ojca ze „Sklepów cynamonowych” Brunona Schulza. Autor umiejętnie tka fabułę dramatu, co sprawia, że tekst jest żywy i niemal stworzony do wystawienia na scenie.
