Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Niepokój przychodzi o zmierzchu
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Brud codzienności, lodowata rozpacz i dzieciństwo naznaczone wstydem. Na kartach tej wyjątkowej powieści, niewiele spotykanej w literaturze światowej, odkrywamy historie pełne emocji i surowej prawdy, wyróżnione Międzynarodową Nagrodą Bookera w 2020 roku.
W małej wiosce na holenderskiej prowincji, tuż przed Bożym Narodzeniem, prosta i pobożna rodzina rolników staje w obliczu straszliwej tragedii: traci najstarszego syna Matthiesa w wypadku. Wkrótce potem kolejne nieszczęścia nawiedzają ich farmę, tworząc obraz pełen mroku, niczym wizje Boscha. Rodzice, przekonani o winie za popełnione grzechy, zaczynają zaniedbywać pozostałe dzieci: Jasa, Obbe i Hannę. Zanurzeni w bólu, szukają odpowiedzi, które nigdy nie przychodzą.
Dzieci, pozostawione same sobie, starają się zrozumieć otaczającą je rzeczywistość: co oznacza śmierć Matthiesa? Czy ojciec zniknie? Co stanie się z matką? Zagubione, wprowadzają w życie coraz bardziej niepokojące rytuały: gromadzą zbędne przedmioty, składają ofiary, zadają sobie i innym ból, łamiąc seksualne tabu. Ich niewinność zanika na pograniczu dzieciństwa i dorosłości.
Marieke Lucas Rijneveld, poprzez tę powieść, stawia fundamentalne pytania dotyczące istoty rodziny i znaczenia wiary. To opowieść o braku miłości i samotności, pełna wrażliwości i brutalnego piękna, która kwestionuje nasze najgłębsze przekonania, malując obraz bólu bez ukojenia na tle pięknej, ale i nieubłaganie okrutnej przyrody.
La Stampa zauważa, że powieść ta prowadzi czytelnika na sam dół, gdzie nie ma już miejsca na nadzieję. La Repubblica podkreśla jej surowość i fascynującą opowieść o umierającej młodości, podczas gdy Vogue zwraca uwagę na emocje, które pozostawiają dreszcz i niepokój. Frankfurter Allgemeine Zeitung określa ją jako książkę ponurą i apokaliptyczną, lecz jednocześnie nieodparcie przyciągającą. Według Lire, Rijneveld z perwersyjną przyjemnością wstrząsnęła światową literaturą.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Brud codzienności, lodowata rozpacz i dzieciństwo naznaczone wstydem. Na kartach tej wyjątkowej powieści, niewiele spotykanej w literaturze światowej, odkrywamy historie pełne emocji i surowej prawdy, wyróżnione Międzynarodową Nagrodą Bookera w 2020 roku.
W małej wiosce na holenderskiej prowincji, tuż przed Bożym Narodzeniem, prosta i pobożna rodzina rolników staje w obliczu straszliwej tragedii: traci najstarszego syna Matthiesa w wypadku. Wkrótce potem kolejne nieszczęścia nawiedzają ich farmę, tworząc obraz pełen mroku, niczym wizje Boscha. Rodzice, przekonani o winie za popełnione grzechy, zaczynają zaniedbywać pozostałe dzieci: Jasa, Obbe i Hannę. Zanurzeni w bólu, szukają odpowiedzi, które nigdy nie przychodzą.
Dzieci, pozostawione same sobie, starają się zrozumieć otaczającą je rzeczywistość: co oznacza śmierć Matthiesa? Czy ojciec zniknie? Co stanie się z matką? Zagubione, wprowadzają w życie coraz bardziej niepokojące rytuały: gromadzą zbędne przedmioty, składają ofiary, zadają sobie i innym ból, łamiąc seksualne tabu. Ich niewinność zanika na pograniczu dzieciństwa i dorosłości.
Marieke Lucas Rijneveld, poprzez tę powieść, stawia fundamentalne pytania dotyczące istoty rodziny i znaczenia wiary. To opowieść o braku miłości i samotności, pełna wrażliwości i brutalnego piękna, która kwestionuje nasze najgłębsze przekonania, malując obraz bólu bez ukojenia na tle pięknej, ale i nieubłaganie okrutnej przyrody.
La Stampa zauważa, że powieść ta prowadzi czytelnika na sam dół, gdzie nie ma już miejsca na nadzieję. La Repubblica podkreśla jej surowość i fascynującą opowieść o umierającej młodości, podczas gdy Vogue zwraca uwagę na emocje, które pozostawiają dreszcz i niepokój. Frankfurter Allgemeine Zeitung określa ją jako książkę ponurą i apokaliptyczną, lecz jednocześnie nieodparcie przyciągającą. Według Lire, Rijneveld z perwersyjną przyjemnością wstrząsnęła światową literaturą.
