Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Moralność prawa
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Lon L. Fuller (1902-1978), znany amerykański prawoznawca i profesor na Uniwersytecie Harvarda, zyskał sławę dzięki swoim wnikliwym pracom, które wzbogaciły debatę na temat związku prawa z moralnością. Jego kluczowe dzieło, "The Morality of Law" opublikowane w 1964 roku, wywołało żywe dyskusje, szczególnie w kontekście krytyki pozytywizmu prawniczego. Po II wojnie światowej ten kierunek oskarżano o odseparowanie prawa od moralności, co w skrajnych przypadkach miało prowadzić do legalizacji reżimów, takich jak nazistowski, które nadawały prawo bez uwzględnienia moralności. Fuller, polemizując głównie z filozofem H.H.L. Hartem, zaproponował własne spojrzenie na prawo naturalne, nie w oderwaniu od moralności, ale jako jej integralną część.
Fuller wprowadził pojęcie wewnętrznej moralności prawa, sugerując, że istnieją podstawowe wymagania, które musi spełniać każde prawo, by można było je uznać za sprawiedliwe. Ta koncepcja koncentruje się na formalnych aspektach prawa, stawiając tezę, że prawo i moralność są nierozłączne. Zewnętrzna moralność prawa, według Fullera, zawiera tradycyjne zasady etyczne jak te zawarte w dekalogu. W jego wizji napędem dla prawa miała być „moralność aspiracji”, czyli dążenie do osiągnięcia ideałów moralnych. Podkreślając znaczenie tej koncepcji, Fuller wyraźnie zaznaczał, że prawo pozbawione moralnych fundamentów jest niemożliwe do utrzymania w praktyce.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Lon L. Fuller (1902-1978), znany amerykański prawoznawca i profesor na Uniwersytecie Harvarda, zyskał sławę dzięki swoim wnikliwym pracom, które wzbogaciły debatę na temat związku prawa z moralnością. Jego kluczowe dzieło, "The Morality of Law" opublikowane w 1964 roku, wywołało żywe dyskusje, szczególnie w kontekście krytyki pozytywizmu prawniczego. Po II wojnie światowej ten kierunek oskarżano o odseparowanie prawa od moralności, co w skrajnych przypadkach miało prowadzić do legalizacji reżimów, takich jak nazistowski, które nadawały prawo bez uwzględnienia moralności. Fuller, polemizując głównie z filozofem H.H.L. Hartem, zaproponował własne spojrzenie na prawo naturalne, nie w oderwaniu od moralności, ale jako jej integralną część.
Fuller wprowadził pojęcie wewnętrznej moralności prawa, sugerując, że istnieją podstawowe wymagania, które musi spełniać każde prawo, by można było je uznać za sprawiedliwe. Ta koncepcja koncentruje się na formalnych aspektach prawa, stawiając tezę, że prawo i moralność są nierozłączne. Zewnętrzna moralność prawa, według Fullera, zawiera tradycyjne zasady etyczne jak te zawarte w dekalogu. W jego wizji napędem dla prawa miała być „moralność aspiracji”, czyli dążenie do osiągnięcia ideałów moralnych. Podkreślając znaczenie tej koncepcji, Fuller wyraźnie zaznaczał, że prawo pozbawione moralnych fundamentów jest niemożliwe do utrzymania w praktyce.
