Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Moja dzika koza. Antologia poetek jidysz
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
W 1930 roku poetka Kadia Mołodowska opublikowała manifest w Literarisze Bleter, wpływowym międzywojennym periodyku literackim w jidysz. Artykuł zatytułowany „Bagegeniszn” (Spotkania) stanowił krytykę tzw. poezji kobiecej. Mołodowska użyła paraboli, by odzwierciedlić niemożliwe spotkania wybitnych poetek tamtych czasów, których twórczość była zbyt różnorodna, by można było ją zamknąć w jednorodne ramy. Zauważyła, że poezja żydowskich poetek często nie znajduje wspólnej płaszczyzny, a ich dzieła bywają niemal odwrócone od siebie. Nie chciały one ograniczać się w wąskich, esencjalizujących i jałowych definicjach.
Ta książka skupia się jednak na innym rodzaju spotkań – takich, które są odkrywcze i twórcze. Zamiast wykluczać, otwierają się na dialog i różnorodność, szanując indywidualność oraz odmienność każdej twórczyni. To celebracja spotkań, które wychodzą poza schematy i poszerzają horyzonty poezji kobiecej, odkrywając nowe możliwości i przygodności.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
W 1930 roku poetka Kadia Mołodowska opublikowała manifest w Literarisze Bleter, wpływowym międzywojennym periodyku literackim w jidysz. Artykuł zatytułowany „Bagegeniszn” (Spotkania) stanowił krytykę tzw. poezji kobiecej. Mołodowska użyła paraboli, by odzwierciedlić niemożliwe spotkania wybitnych poetek tamtych czasów, których twórczość była zbyt różnorodna, by można było ją zamknąć w jednorodne ramy. Zauważyła, że poezja żydowskich poetek często nie znajduje wspólnej płaszczyzny, a ich dzieła bywają niemal odwrócone od siebie. Nie chciały one ograniczać się w wąskich, esencjalizujących i jałowych definicjach.
Ta książka skupia się jednak na innym rodzaju spotkań – takich, które są odkrywcze i twórcze. Zamiast wykluczać, otwierają się na dialog i różnorodność, szanując indywidualność oraz odmienność każdej twórczyni. To celebracja spotkań, które wychodzą poza schematy i poszerzają horyzonty poezji kobiecej, odkrywając nowe możliwości i przygodności.
