Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Kwaidan. Demony japońskiego folkloru
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
"KWAIDAN" to tytuł, który w języku japońskim oznacza "opowieści niesamowite". Ta wyjątkowa kolekcja zawiera przerażające historie o duchach i demonach, inspirowane japońskim folklorem. Opowiadania z dawnych czasów ukazują zjawiska nadprzyrodzone w sposób subtelny, a jednocześnie budzący grozę. Ich celem jest nie tylko przerazić, ale także skłonić do refleksji nad ludzką naturą oraz ukazać drogę do odzyskania równowagi między światem żywych i umarłych.
Historie te wyrażają szacunek dla odwagi i poświęcenia, podkreślają wartość gościnności, prawdomówności oraz uczciwej pracy. Przykłady takich opowiadań to m.in. historia Yuki-onny, kobiety śniegu, oraz opowieść o bezuchym mnichu Hichim, które stały się częścią kanonu japońskiej tradycji ludowej. Zebrane i zapisane przez Lafcadio Hearna, pisarza pochodzącego z Zachodu, który przyjął Japonię za swoją ojczyznę, pokazują, że literatura grozy w odpowiedniej formie może być prawdziwym dziełem sztuki.
Zbiór został wzbogacony o trzy eseje dotyczące owadów i ich miejsca w japońskich wierzeniach. Opowieści te, głęboko zakorzenione w tradycji, są nieodłącznym elementem japońskiego dziedzictwa kulturalnego, ciągle obecnym w literaturze, filmie i komiksach. Wielokrotnie inspirowały twórców zarówno współczesnej kultury, jak i popkultury. Każda osoba zainteresowana yokai i yurei powinna je poznać.
Lafcadio Hearn, znany również jako Yakumo Koizumi (1850-1904), to pisarz tworzący w języku angielskim i japońskim, uznawany głównie za swoje opisy kultury i folkloru Japonii. Wśród licznych jego dzieł "Kwaidan" pozostaje najbardziej znanym zbiorem legend i niesamowitych opowieści. Hearn, po czternastu latach życia w Japonii, zmarł jako "japoński pisarz narodowy", a jego książka jest uważana za równie japońską jak sam haiku.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
"KWAIDAN" to tytuł, który w języku japońskim oznacza "opowieści niesamowite". Ta wyjątkowa kolekcja zawiera przerażające historie o duchach i demonach, inspirowane japońskim folklorem. Opowiadania z dawnych czasów ukazują zjawiska nadprzyrodzone w sposób subtelny, a jednocześnie budzący grozę. Ich celem jest nie tylko przerazić, ale także skłonić do refleksji nad ludzką naturą oraz ukazać drogę do odzyskania równowagi między światem żywych i umarłych.
Historie te wyrażają szacunek dla odwagi i poświęcenia, podkreślają wartość gościnności, prawdomówności oraz uczciwej pracy. Przykłady takich opowiadań to m.in. historia Yuki-onny, kobiety śniegu, oraz opowieść o bezuchym mnichu Hichim, które stały się częścią kanonu japońskiej tradycji ludowej. Zebrane i zapisane przez Lafcadio Hearna, pisarza pochodzącego z Zachodu, który przyjął Japonię za swoją ojczyznę, pokazują, że literatura grozy w odpowiedniej formie może być prawdziwym dziełem sztuki.
Zbiór został wzbogacony o trzy eseje dotyczące owadów i ich miejsca w japońskich wierzeniach. Opowieści te, głęboko zakorzenione w tradycji, są nieodłącznym elementem japońskiego dziedzictwa kulturalnego, ciągle obecnym w literaturze, filmie i komiksach. Wielokrotnie inspirowały twórców zarówno współczesnej kultury, jak i popkultury. Każda osoba zainteresowana yokai i yurei powinna je poznać.
Lafcadio Hearn, znany również jako Yakumo Koizumi (1850-1904), to pisarz tworzący w języku angielskim i japońskim, uznawany głównie za swoje opisy kultury i folkloru Japonii. Wśród licznych jego dzieł "Kwaidan" pozostaje najbardziej znanym zbiorem legend i niesamowitych opowieści. Hearn, po czternastu latach życia w Japonii, zmarł jako "japoński pisarz narodowy", a jego książka jest uważana za równie japońską jak sam haiku.
